mboost-dp1

problemer med HP rma ifm en splinter ny HP Envy

Gå til bund
Gravatar #1 - ziwe
4. mar. 2010 15:26
hejsa har lavet en lille hjemmeside for at beskrive min oplevelse med HP, og deres support i fuldt omfang (den er lidt omfattende efterhånden) :

http://www.ienvymac.com/

jeg er skuffet over at betale for et dyrt produkt, betale ekstra for en dyr support aftale og så blive benhandlet på den måde. Jeg vil opfordre til man ikke køber HP produkter med mindre man er sikker på de ikke går i stykker, og endnu mere holder sig for deres ekstra service aftaler !.
Gravatar #2 - Norrah
4. mar. 2010 16:19
Jeg venter stadig på et bundkort fra asus jeg indleverede til RMA for 8 måneder siden.. Stik den.

Anyhow, spændende historie.
Du skal nok ende med en ny, eller bedre maskine.. eller pengene tilbage.. Hvad du nu end spiller dine kort efter.

Meen, jeg vil dog lige påpeje at Folk med Mac også har haft nogle skræk historier, så dit argument med mac er ikke nødvendigvis en kur. Der er altid nogle som bliver ramt, ligemeget hvor god deres service normalt er, du kan jo være uheldig at få en medarbejder som har en down periode, eller der presses til at lave 7 reparationer om dagen, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.

Vil dog tilføje at jeg selv er tilfreds mac kunde, med applecare.
Gravatar #3 - Daniel-Dane
4. mar. 2010 17:03
Jeg købte en Zepto-bærbar. Stik den.
Gravatar #4 - DanaKaZ
4. mar. 2010 17:06
#3 Det var også meget fjollet gjort.

En af mine kammerater havde en, som han kun havde bøvl ud af. Flere gange til rep, hvor den kom tilbage uden at være blevet fikset, men så var der tilgengæld nye ting galt. Han fik endelig pengene refunderet, men så et par måneder efter, sad han satme og kiggede på tilbud på deres side igen, var meget tæt på at slå ham.
Gravatar #5 - donoe
4. mar. 2010 17:08
Det var dog helt vanvittigt, at man fra HPs side kan sige "Trods dette er netop skærmen blevet rost til skyerne" når der er tale om en skærm med en kontrast på ca. 230:1.
Se eksempelvis http://www.notebookcheck.com/Test-HP-Envy-15-Noteb...

Kontrast er ikke alt her i verden, men det er for lavt til prisen.
At man vælger at levere et TN panel på en bærbar i den klasse de vil signalere er heller ikke i orden. Samme fadæse begår Apple + næsten alle andre, selvom dem som Apple vælger, stadig er i en bedre klasse. Men stadig milevidt fra hvor godt det kan blive.

Jeg vil også mistænke HPs sælger/supporter for at være blind: "I praksis er det stort set umuligt at se forskel på Full
HD og Standard HD opløsning på en 15,6 tommer skærm".

Jeg har arbejdet på SXGA+, UXGA og QXGA på 15.0", og der er en ekstrem stor forskel mellem alle opløsningerne. Det kan mærkes meget. Mange siger sikkert det er for meget af det gode, men man kan jo hurtigt blive enige om at man kan se forskel, om man kan læse det eller ej.
Under ingen omstændigheder vil HD kunne ligne FHD (i native :) ). Not even close...

Jeg håber egentlig allermest du får pengene tilbage. Det var ikke ment som et flame af dit valg, men en kritik af, at der kan sidde nogen og få løn for at rådgive så blindt på den måde - faktisk lyve! Øv!
Gravatar #6 - Slettet Bruger [2474705470]
4. mar. 2010 17:11
Lorte side.

"Hvis du selv har en historie hvor du er blevet dårligt behandlet af HP må du gerne skrive sagens forløbt til mig så vil jeg publicere den her på siden."

Det er jo nemt nok at få HP til at se skidt ud når man kun vil fokusere på det de gør forkert...
Gravatar #7 - Slettet Bruger [2474705470]
4. mar. 2010 17:22
"I starten af november modtager jeg en mail om at min Envy er lidt ringere end det jeg købte :"

"Der tages forbehold for trykfejl og evt ændringer"

+ du får kompensation. mega flot gjort af HP

"til HP support, og da problemet var et defekt stykke hardware fik de Info Care
til at komme og hente pc’en."

STOOP ALLE her på sitet ved Infocare er under hårdt press :P

^^
Gravatar #8 - Norrah
4. mar. 2010 17:44
SlettetBruger (7) skrev:
til HP support, og da problemet var et defekt stykke hardware fik de Info Care
til at komme og hente pc’en

Daaamn. Spot on by norrah!
Game, set, match!
Gravatar #9 - <3Thinkpads
4. mar. 2010 17:57
Jeg købte en Thinkpad. Den gik i stykker, der kom en mand dagen efter og lavede den, 1 time efter var klar igen. Stik den.
Gravatar #10 - jeldtoft
4. mar. 2010 18:09
Min oplevelse med HP support er ellers suveræn.

Jeg har haft problemer med min pc 3 gange efterhånden. Ja, det er sgu lidt af en plasticcomputer.

Men HP support at alle gange taget mig seriøst. Reparationen blev foretaget inden for 7 dage. Inden for de 7 dage havde HP afhentet og leveret computeren tilbage på min adresse. Og det har været komplicerede reparationer. Bundkort, skærm (og webcam). Faktisk alt er skiftet, ud over kabinettet.

Der var ikke noget at bemærke dér.
Gravatar #11 - freesoft
4. mar. 2010 18:33
Har du haft fat i en "Quality Assurance Coordinator" :)
PM mig for en mail dertil, hvis du har haft en support sag.
Har ikke læste hele sin side....
Gravatar #12 - ziwe
4. mar. 2010 19:05
SlettetBruger (6) skrev:
Lorte side.

"Hvis du selv har en historie hvor du er blevet dårligt behandlet af HP må du gerne skrive sagens forløbt til mig så vil jeg publicere den her på siden."

Det er jo nemt nok at få HP til at se skidt ud når man kun vil fokusere på det de gør forkert...

Nu har jeg ikke ressourcer eller interesse i at lave en forbrugeranalyse af HP's Support og RMA procedure med ting som % overholdelse af SLA'er internt osv. Iøvrigt er de selv ganske glimrende til at fortælle omverdenen hvad de er gode til.

Men hvis andre sidder med en lige så speget sag, kunne jeg jo spare dem for bøvlet med at oprette en hjemmeside (ik at det tager lang tid men aligevel) for at blive hørt.
Gravatar #13 - donoe
4. mar. 2010 22:07
Det er selvfølgelig ikke noget der kan bruges til noget - men har nogen nogensinde fortalt hvad det præcis er for en komponent de venter på?
Gravatar #14 - ziwe
5. mar. 2010 06:53
ja det er et nyt LCD display.
Gravatar #15 - KC
5. mar. 2010 07:16
Det er rimelig simpelt. Du skriver til dem at du vil ophæve købet, de afviser, du opretter en sag i forbrugerklagenævnet, venter 5-6 måneder og får dine penge tilbage med renter. (hvis du altså vinder, hvilket jeg finder sandsynligt, hvis din sagsfremstilling er korrekt)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login