mboost-dp1

Problemer med instalation af dvd drev.

Gå til bund
Gravatar #1 - niko0807
16. apr. 2008 16:26
Jeg står med en stationær computer, som indtil for få dage siden kun havde et dvd-drev af ukendt mærke til, som virkede som det skulle. Nu har jeg så taget nr. 2 dvd-drev ud af en anden computer og vil benytte det sammen med min egen (ligeledes er drevet af ukendt mærke). Jeg er ret sikker på at jeg har fået tilsluttet begge dele korrek, men, og så kommer vi til problemet, computeren kan ikke finde begge drev, og hvis man højreklikker og klikker skub ud på det drev, som den kan finde, så kommer begge drev ud. Hvordan løser jeg probemet, så man kan se to drev i "denne computer"? PS. Andre programmer kan heller finde begge drev.
MVH
Nikolai
Gravatar #2 - rumagenten
16. apr. 2008 18:13
går ud fra det er ide drev.
derfor skal du tjekke dine jumpersettings, en skal være slave og en skal være master. Du må sådan set selv bestemme. eller flyt den over på en anden ide controller, da det kan give noget ged i det hvis de sidder på den samme. Her tænker jeg mht. at brænde direkte fra den ene til den anden.

hvis jeg har skudt forbi målet må du sige til.
Gravatar #3 - niko0807
16. apr. 2008 18:27
Okay, jeg må indrømme jeg ikke ved særligt meget om computere. Hvad er jumpersittings? Skal jeg i bios for at ændre det? Og hvis jeg skal have dem på to forskellige ide controller, så skal jeg vel have fat i en ekstra ledning?

Ellers mange tak for hjælpen:)
Gravatar #4 - 3214N
16. apr. 2008 18:41
jumper er fysisk bagpå drevet. Der er nogen små stik, hvor der er en lille sort "dims" der sidde på. Disse små stik sidder ved siden af der hvor du sætter IDE kablet til.

/3214n.
Gravatar #5 - niko0807
16. apr. 2008 18:42
Nu har jeg så fået set på bios, hvor den kun kan finde det ene oprindelige drev (sekundary master). Når man lader bios lede efter det andet drev sker der intet. Hvad nu er jeg sku helt blank.

De er begge ide drev.
Gravatar #6 - 3214N
16. apr. 2008 19:34
Ja, du skal jo sætte den anden til slave...

/3214n.
Gravatar #7 - gentox
16. apr. 2008 19:43
Udover at jumperen (dimsen) kan have andre farver end sort, så lyt til hvad der bliver sagt i #2 & #4.

Du skal heller ikke rode med bios for at køre med 2 drev, men du kan bruge den til at se om du har sat jumperne (dimsen) korrekt.
Gravatar #8 - niko0807
16. apr. 2008 20:23
så virker det! jumperen skulle bare flyttes. Mange tak for hjælpen:)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login