mboost-dp1

Problemer med installation af harddisk

Gå til bund
Gravatar #1 - skovtrolden
21. maj 2008 10:18
Jeg har lige købt mig en Samsung SpinPoint T166 HD502IJ 500 GB harddisk, men har lidt problemmer med at installere/formatere den:

Ifølge manualen der fulgte med harddisken, skal jeg sætte den til master. Dette gøres ved at flytte på en lille plastik-ting, og i følge dette billede fra manualen skulle jeg have 8 forskellige "pins".

Mit problem er så, at min harddisk kun har 4 pins som det ses på dette billede af min harddisk. Det ser på ingen måde ud som om, at de har glemt at sætte de 4 sidste i (der er ingen huller til dem) og derfor ville jeg lige høre, hvad jeg så skal stille op?

Post Scriptum: Jeg ved godt at billederne er lidt utydelige, men jeg vurderede at det gik an.
Gravatar #2 - Mozez
21. maj 2008 10:30
Det ser mistænkeligt meget ud som om den manual ikke passer til din harddisk. På manualen er der IDE-stik mens din harddisk har SATA-stik.
Gravatar #3 - Scherlund
21. maj 2008 10:34
Eftersom at det er en SATA disk så skal du ikke bruge jumperne (plastik tingene) til noget.

Ved ikke lige hvorfor der kommer sådan en vejledning med til en SATA disk.
Gravatar #4 - skovtrolden
21. maj 2008 10:37
I har ganske ret, det er en SATA, jeg vidste bare ikke at stikkene var anderledes der:).

Jeg bukker og takker for den hurtige hjælp.
Gravatar #5 - skovtrolden
21. maj 2008 11:20
Hmm, så nemt var det ikke.
Jeg prøver at få min harddisk genkendt og følger guiden på RaidSonics hjemmeside. Harddisken sidder i en ekstern icy box, og er tilsluttet min computer via USB.
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få skidtet partitioneret og formateret, synes ikke rigtigt at harddisken er til at finde i enhedshåndtering.

Har I nogen ide om hvad der måske kan være galt?
Gravatar #6 - 3214N
24. maj 2008 10:21
Er du sikker på at begge kabler sidder helt fast internt i icy box'en?
Gravatar #7 - skovtrolden
25. maj 2008 10:23
Okay, jeg har fået testet harddisken i en stationær computer, og den fungerer fint der.

Alt tyder på, at jeg har modtaget en fejlbehæftet ekstern box, for ingen af de harddiske jeg tilslutter til den vil fungere gennem USB.

Icy box'en fungerer imidlertid ikke i nogen af de computere, som jeg har prøvet den i, så jeg tror jeg sender en returneringsforspørgsel til Compumail, som jeg har købt den af.
Gravatar #8 - buch
25. maj 2008 10:32
Du kan da heller ikke bruge en usb hdd som en master disk?
Gravatar #9 - vandfarve
25. maj 2008 12:50
#8 Jeg oplevede ellers en konflikt, da jeg sidst havde sat min USB-disk til ved reboot. Pludselig ville den gerne boote fra begge diske, altså både den interne og eksterne, så måske er det muligt... Jeg har dog ikke lyst til at gentage succesen lige pt.
Gravatar #10 - 3214N
25. maj 2008 13:40
Jo, man kan nu godt boote fra en USB disk, hvis bundkortet understøtter det, og derved bruge den som master disk. Men det er ikke det han prøver på her...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login