mboost-dp1

Problemer med knækket skærm(arm?) på bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - zorcerer
26. apr. 2013 19:45
Hejsa...

Min kæreste har været så uheldig at hun er kommet til at ødelægge skærm-armen? (heddet det her) på hendes bærbar, i den venstre side.

]http://peecee.dk[...]

]http://peecee.dk[...]

Der er et par billeder af det.

Det drejer sig om en ASUS A52J, og har jeg fundet mange steder hvor man kan købe selve skærmen til den, men den fungere jo perfekt, så det er vel selve casen til skærmen jeg skal have fat i.

Er der nogen som kan vise mig et sted hvor man kan købe "kassen" til skærmen?
Jeg har søgt lidt omkring, men er lidt svært når jeg ikke er sikker på hvad den hedder.

På forhånd tak for hjælpen!
Gravatar #2 - HrJakobsen
26. apr. 2013 19:49
Dine links linker bare til forsiden af peecee.
Gravatar #4 - zorcerer
27. apr. 2013 08:11
Er der ingen som har en ide om hvad den hedder og hvor henne af man kan finde den? :)
Gravatar #5 - engfeh
27. apr. 2013 09:06
Screen bezel?
Gravatar #6 - zorcerer
27. apr. 2013 09:13
Måske, jeg prøver at kigge lidt, takker! :)
Gravatar #7 - zorcerer
27. apr. 2013 09:17
Når jeg søger på bazel ... virker det lidt som om det kun er frontet af skærm-plastiken jeg finder.. kan det passe?

Så skal jeg selvfølgelig bare kigge på "back bazel" ... hehe
Gravatar #8 - engfeh
27. apr. 2013 09:36
Bezel, ikke bazel.
Men ved nærmere eftersyn er det nok ikke det du leder efter.
Er det den metalplade bag skærmen, som holder den fast i plastikken? Den med de to fløje med forvredne skruehuller i?
Gravatar #9 - zorcerer
27. apr. 2013 09:41
Jeg er ikke 100% sikker, ved ikke hvordan hængslet sidder fast til "skærmen/plastikken" så kan godt være jeg er ude i det forkerte?

Og ja, tastefejl :)
Gravatar #10 - engfeh
27. apr. 2013 09:44
Du må da for satan vide hvilken del der er brækket.
Hvorfor lagde du ellers billederne op?

Kan du ikke lige gå ind i paint og tegne en cirkel omkring det?
Gravatar #11 - Atom
27. apr. 2013 09:51
Som jeg ser det så er det, de tårne som sidder i LCD Back Coveret til at skrue skruer i, som er i stykker.

Hvis der ikke er andet der er i stykker så skal du søge efter LCD Back cover.
Gravatar #12 - zorcerer
27. apr. 2013 09:57
#10 Skulle lige ned og kigge igen for at være sikker, og det er som #11 skriver, der hvor skruerne er skruet fast i bag coveret de er knækket af.

Burde denne her ikke kunne bruges?
http://viewitem.eim.ebay.dk/Asus-A52F-Screen-Lid/3...

Ud fra hvad jeg kan læse på asus hjemmeside har A52f og A52j helt samme mål?
Gravatar #13 - kinaholm
27. apr. 2013 17:54
hinge?
Gravatar #14 - Laziter
27. apr. 2013 20:45
Hængslet ser ikke defekt ud, så jo det er nok blot et nyt skærm cover der skal indkøbes.
Så vidt jeg husker fra Asus, så sidder der mounts til skruer støbt deri, så mere burde ikke være nødvendigt at købe.
Hvis du er usikker, så prøv at kontakte Asus, de plejer at være behjælpsomme med den slags. Det er ikke sikkert at de vil sælge dig en reservedel, men de plejer at henvise til værksteder der kan sælge dig en del.
Gravatar #15 - zorcerer
27. apr. 2013 21:04

Ja hængslet fejler ikke noget, det er hvor hængslet er monteret til bagcoveret den er brækket af. Har lige skrevet til en sælger på ebay så håber på svar derinde fra også kan jeg vist få den til et par 100 kr :)
Hvis jeg ikke får svar derfra vil jeg forsøge at kontakte Asus som du forslår, takker! :-)
Og tak til alle herinde!
Gravatar #16 - zorcerer
3. maj 2013 07:57
Hejsa.
Vil bare lige sige tak for hjælpen til alle.
Fik bagcoveret igår, og det fungerede perfekt!
Gravatar #17 - Clauzii
8. maj 2013 11:15
De par gange jeg har fået en maskine til rep. med den fejl har løsningen været at skrue de ødelagte plastikstykker af og en klat superlim var problemløseren :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login