mboost-dp1

PS2/HD tv problemer.

Gå til bund
Gravatar #1 - smiley
23. jun. 2008 08:39
Jeg har købt mig et 40" fullHD samsung tv, og efter at have sat min PS2 til, blev jeg grumt skuffet over hvor... grimt det ser ud.

Jeg rodede lidt med indgange og har kigget en del online, og besluttede mig til sidst for at købe et komponent kabel.

Men det hjalp akkurat nul.

Jeg overvejede om det bare var mig selv der havde fået lidt for høje standarder, indtil jeg havde et par venner på besøg, som bekræftede det, det ser absolut ikke ud som det skal.
Den ene af mine venner har et 52" fullHD Sharp, og det ser væsentlig bedre ud på hans...

Spørgsmålet er så, hvad fa'en sker der?
Er det mit tv? Min PS2?

Det ser ud som om opløsningen er blevet ufatteligt meget lavere, af en eller anden årsag, men da man ikke kan skifte opløsningen på PS2, forstår jeg ikke helt hvordan det kan lade sig gøre.
Gravatar #2 - NioBe
23. jun. 2008 09:14
Har du prøvet at skifte opløsningen på dit TV?! Det virkede da jeg havde ca samme problemer.
Gravatar #3 - kimx
23. jun. 2008 09:17
Har du sat din PS2 til at sende komponet signal ud?.
Gravatar #4 - smiley
23. jun. 2008 10:21
Det lyder måske dumt, men jeg forstår ikke helt hvordan det skulle kunne lade sig gøre?
PS2'en sender jo i en hvis opløsning, og fjernsynet kan kun rette sig efter det.

Jeg kan til sammenligning sige at jeg kører full HD på min PS3.

Og der er ingen mulghed for at skifte selve opløsningen på tv'et =/
Af hvad jeg kan finde anyway.

Jeg måtte skifte til "Y - Pb/Cb - Pr/Cr" output, da fjernsynet ikke understøtter RGB.
Så på den måde er det vel sat til komponent.
Gravatar #5 - kimx
23. jun. 2008 10:26
#4 ja det var det jeg mente.
Kan der være noget galt med dit kabel? Jeg går ud fra at du har tjekket for løse forbindelser.
Gravatar #6 - smiley
23. jun. 2008 10:45
Har både et Component, og et Composite kabel.
Begge ligner noget forbandet crap :S

Jeg er ret sikker på at de sidder som de skal, de er i hvert fald trykket i bund.
Gravatar #7 - gentox
23. jun. 2008 11:10
Smiley du er ikke ene om at synes at PS2's signal til HDTV er crap.

Ved ikke om det hænger sammen med at min PS2 er en af de gamle.
Scart stinker, Composite endnu mere, mens Component er ok.
Det er langt fra super men acceptabelt.
Gravatar #8 - smiley
23. jun. 2008 11:13
Igen, så ser det bedre ud på min vens fjernsyn, som er 12 tommer større end mit eget. Så der må være noget i klemme...

Jeg havde fuldt ud forventet at det ikke lignede top-quality, men det ser virkelig forfærdeligt ud, og langt værre end det nogensinde gjorde på mit gamle TV.
Gravatar #9 - gentox
23. jun. 2008 12:05
Smiley, Det kan være det er TV'et så, har selv et Samsung, og det ser som sagt ikke godt ud.

Men det gælder kun for PS2.
Min Xbox 360, PS3 og Nintendo Wii står fint. Wii er også med Component kabel.
Gravatar #10 - rumagenten
23. jun. 2008 14:59
Nu er samsung ikke kendt for deres strålende egenskaber inden for billedforbedring. Sharp derimod er noget skrappere til det end samsung.
Gravatar #11 - nielsbuus
23. jun. 2008 15:25
#Smiley, prøv at undersøge om din vens fjernsyn er udstyret med særlige filtre. Jeg selv et 37" ProSonic LCD tv og min PS2 ligner også udskidt lort der på. Min PS3 derimod klarer det langt bedre.

Jeg *tror* det har noget at gøre med fjernsynenes filtre og specielt hvor gode de er til at deinterlace billedsignalet.
Gravatar #12 - smiley
23. jun. 2008 15:31
Alright, tak for svarene.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login