mboost-dp1
PS3 slim og 1080p
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Godaften.
Jeg købte for nylig en spritny slim, eftersom min ps3 fat gik bort. Desværre oplever jeg problemer når jeg benytter opløsningen 1080p. Det der sker er at skærmen flimrer, blinker, hopper og danser, går ud og kommer med små "pop" lyde, som I nok kender det fra f.eks. statisk elektricitet.
Det irriterer mig grænseløst ikke at kunne udnytte maskinen fuldt ud (her tænker jeg mest Blu-Ray, da jeg ikke har nogle spil i 1080p, endnu)
Med min gamle ps3 havde jeg absolut ingen problemer med 1080p!
Mit TV er et Samsung LE37M87B (Ingen problemer med HDMI-signalet når koblet til PC (1920x1080)).
Jeg har afprøvet maskinen på 2 forskellige fjernsyn og med 2 forskellige kabler, men det er samme historie.
Kender I til problemet, og en eventuel løsning?
- Har søgt google tynd for problemer af samme art, og jeg er kommet frem til noget ala. et Handshake-problem der er på PS3 slim.
Jeg er ikke så teknisk anlagt hvad angår konsoller, så al information bliver modtaget med glæde!
For illustration af mit problem: [url=
Jeg købte for nylig en spritny slim, eftersom min ps3 fat gik bort. Desværre oplever jeg problemer når jeg benytter opløsningen 1080p. Det der sker er at skærmen flimrer, blinker, hopper og danser, går ud og kommer med små "pop" lyde, som I nok kender det fra f.eks. statisk elektricitet.
Det irriterer mig grænseløst ikke at kunne udnytte maskinen fuldt ud (her tænker jeg mest Blu-Ray, da jeg ikke har nogle spil i 1080p, endnu)
Med min gamle ps3 havde jeg absolut ingen problemer med 1080p!
Mit TV er et Samsung LE37M87B (Ingen problemer med HDMI-signalet når koblet til PC (1920x1080)).
Jeg har afprøvet maskinen på 2 forskellige fjernsyn og med 2 forskellige kabler, men det er samme historie.
Kender I til problemet, og en eventuel løsning?
- Har søgt google tynd for problemer af samme art, og jeg er kommet frem til noget ala. et Handshake-problem der er på PS3 slim.
Jeg er ikke så teknisk anlagt hvad angår konsoller, så al information bliver modtaget med glæde!
For illustration af mit problem: [url=
Ja præcis, jeg er heldigvis ikke den eneste med problemet, men det gør mig ikke mindre træt af det.
Jeg har prøvet at tage hdmi-kablet ud og ind igen, men det klarer kun problemet for en kort stund.
Jeg har også prøvet andre "fixes" som f.eks. at gå ind i skærmindstillinger, fjerne vingen i 1080p, acceptere, gå tilbage og vinge 1080p af igen, men heller ingen løsning her.
Ja præcis, jeg er heldigvis ikke den eneste med problemet, men det gør mig ikke mindre træt af det.
Jeg har prøvet at tage hdmi-kablet ud og ind igen, men det klarer kun problemet for en kort stund.
Jeg har også prøvet andre "fixes" som f.eks. at gå ind i skærmindstillinger, fjerne vingen i 1080p, acceptere, gå tilbage og vinge 1080p af igen, men heller ingen løsning her.
#5, det er jo lige frem modbevist af at den faktisk kan vise et billede engang imellem.
Det er jo nok den nye HDMI-chip der har et problem, eller også kommer der nok en ny firmware der fikser det.
Det er jo nok den nye HDMI-chip der har et problem, eller også kommer der nok en ny firmware der fikser det.
#4: Jeg kan godt få billede i 1080p, men det flimrer og gør ved.
#7: jeg bruger dette: HQ 1.3 High Quality HDMI kabel, hvilket jeg også har brugt til den gamle ps3 jeg havde.
#7: jeg bruger dette: HQ 1.3 High Quality HDMI kabel, hvilket jeg også har brugt til den gamle ps3 jeg havde.
jeg ville prøve et bedre hdmi kabel. Skærmingen, men også versionsnummer på kablet kan gøre en forskel. Den nye playstation er 1.3b svjv. Det er da en mulighed.
hvis du bor i aalborg eller omegn må du låne et af mig.
hvis du bor i aalborg eller omegn må du låne et af mig.
Lidt et skud i tågen, men havde for noget tid siden problemer med at min pc skærm havde noget flimmer af en art - Det fik jeg løst ved at trække strøm til skærmen fra en anden stikkontakt end den hvor min pc fik strøm.
Er ikke sikker på det tekniske bag det, men det er noget med at hvis man ikke har et jordstik, så kan der gå noget feedback i systemet.. der er sikkert andre der kan forklare det væsentlig bedre :)
Er ikke sikker på det tekniske bag det, men det er noget med at hvis man ikke har et jordstik, så kan der gå noget feedback i systemet.. der er sikkert andre der kan forklare det væsentlig bedre :)
#14 Så vidt jeg har forstået det, så er formålet ved at sætte den i en anden stikkontakt, at man øger afstanden imellem de to apparater og derved undgår at der går den her irriterende type frekvensstøj i det - Så nej, kabelskinnen har ikke noget at sige, så længe det kun er ét af apparaterne der sidder til den.
Ærgeligt det ikke virkede.. håber du får løst problemet!
Ærgeligt det ikke virkede.. håber du får løst problemet!
xXgmzorXx (16) skrev:Den virker 100% med 3 forskellige spil på 1080p. Så måske har du fået en faulty PS3?
Findes der overhovedet 3 spil der kører 1080p ?
^^ mig bekendt er det eneste der køre 60FPS og 1080P: XMB
Nå der er 26 spil der kører native 1080P
relativt ukendte spil så tvivler på du har dem ^^
Mange vil være overrasket over at mange spil ikke engang kører i HD ready opløsning :S
PS3 insisterer desværre på at kun at kunne køre en maksimal opløsning fastsat af udgiveren af spillet, som for det meste er 720P.
Grunden er lidt sørgelig, netop at PS3 ikke har en indbygget skaleringschip, som konkurrenten Xbox 360 har.
Derfor vil du altid kunne køre med en acceptabel opløsning ved 1080P med en Xbox 360, og af samme grund skal der ikke bruges kræfter på at skalere grafikken til den ønskede opløsning.
Det i sig selv giver flere kræfter til afviklingen af spil.
Xbox 360 gør det så bare konsekvent bedre i den afdeling.
PS3 insisterer desværre på at kun at kunne køre en maksimal opløsning fastsat af udgiveren af spillet, som for det meste er 720P.
Grunden er lidt sørgelig, netop at PS3 ikke har en indbygget skaleringschip, som konkurrenten Xbox 360 har.
Derfor vil du altid kunne køre med en acceptabel opløsning ved 1080P med en Xbox 360, og af samme grund skal der ikke bruges kræfter på at skalere grafikken til den ønskede opløsning.
Det i sig selv giver flere kræfter til afviklingen af spil.
Det følgende udsagn er ret muntert set i lyset at begge konsoller har ca lige mange titler der kan køre 1080P native.http://www.gamereactor.dk/artikler/62014/PlayStation+3/ skrev:Desuden er PlayStation 3, som Sony selv siger det, et ægte HD-produkt idet konsollen angiveligt understøtter spil der kan afvikles i 1080p - og ikke som Microsofts Xbox 360, enten ved 720p eller 1080i.
Xbox 360 gør det så bare konsekvent bedre i den afdeling.
#19 Hvorfor ofre tid og penge på at opskalere, når næsten samtlige 1080p fjernsyn kan gøre det ganske fremragende?
Gør de nu også det?
Jeg kan sagtens se forskel på om min Xbox 360 gør arbejdet eller mit fjernsyn gør det, og det samme på PS3, og det ser bedst ud når konsollen sender 1080P.
Mit Tv er et Sony KDL-46W5500
Gør de nu også det?
Jeg kan sagtens se forskel på om min Xbox 360 gør arbejdet eller mit fjernsyn gør det, og det samme på PS3, og det ser bedst ud når konsollen sender 1080P.
gentox (21) skrev:#20
Gør de nu også det?
Men jeg har muligvis et af de dårlige TV så, selvom det ikke er det indtryk jeg har af det.
#20 Mit Sony KDL-32W4000 skalerer ganske udemærket op.
Jeg vil prøve at se om jeg kan lave nogle 1920x1080 og 1280x720 bitmaps til at prøve det af med.
Hvad skulle man smide på sådan nogle? Tekst, cirkel, linier?
Jeg vil prøve at se om jeg kan lave nogle 1920x1080 og 1280x720 bitmaps til at prøve det af med.
Hvad skulle man smide på sådan nogle? Tekst, cirkel, linier?
Det kan du sagtens gøre, og er sikker på at det vil stå fint, men det jeg taler om er altså finheden i grafikken fra det samme signal 720P og 1080P fra en Xbox 360.
Af gode grunde kan det samme ikke lade sig gøre med PS3, med mindre du er i crossbar menu på PS3.
Eller har et af de få 1080P spil.
Det kan du sagtens gøre, og er sikker på at det vil stå fint, men det jeg taler om er altså finheden i grafikken fra det samme signal 720P og 1080P fra en Xbox 360.
Af gode grunde kan det samme ikke lade sig gøre med PS3, med mindre du er i crossbar menu på PS3.
Kommer an på hvad der opskalerer billedet.
Men hvis vi snakker Xbox 360, et lidt blødere billede, og knap så pixeleret som hvis det var ens TV.
Der findes selvfølgelig produkter på markedet der kan gøre det samme bedre, men de er så også væsentlig dyrere end både en PS3 og Xbox 360.
Men hvis du har et 1080P TV der er mindre end 40" og du sider mere end 2 meter væk, så vil du sikkert ikke kunne se forskellen.
Så jo større skærm du bruger, jo mere vil du lægge mærke til den forskel der er.
Kommer an på hvad der opskalerer billedet.
Men hvis vi snakker Xbox 360, et lidt blødere billede, og knap så pixeleret som hvis det var ens TV.
Der findes selvfølgelig produkter på markedet der kan gøre det samme bedre, men de er så også væsentlig dyrere end både en PS3 og Xbox 360.
Men hvis du har et 1080P TV der er mindre end 40" og du sider mere end 2 meter væk, så vil du sikkert ikke kunne se forskellen.
Så jo større skærm du bruger, jo mere vil du lægge mærke til den forskel der er.
Vil nu også mene at de fleste tv'er gør et dårligt opskalerings arbejde... synes altid der er mere "lag" og ghosting.
Men fuck opskalering. Det jeg ville sige var at det er nitte så få spil er i HD når skidtet sælges som HD..
Men fuck opskalering. Det jeg ville sige var at det er nitte så få spil er i HD når skidtet sælges som HD..
Lige nøjagtigt.
Vi får ikke nogen "Ægte" HD konsoller før næste generation, de nuværende er simpelthen ikke kraftige nok til opgaven.
Forskellen er at Microsoft så det før de sendte deres Xbox 360 på markedet, og klogeligt installerede en chip der kunne give slut brugerenen en så problemfri HD oplevelse som muligt.
At de så ikke testede dens stabilitet(RROD) ordentligt igennem var lidt af en katastrofe, selvom det ser ud til at de har fået mere styr på det nu.
Lige nøjagtigt.
Vi får ikke nogen "Ægte" HD konsoller før næste generation, de nuværende er simpelthen ikke kraftige nok til opgaven.
Forskellen er at Microsoft så det før de sendte deres Xbox 360 på markedet, og klogeligt installerede en chip der kunne give slut brugerenen en så problemfri HD oplevelse som muligt.
At de så ikke testede dens stabilitet(RROD) ordentligt igennem var lidt af en katastrofe, selvom det ser ud til at de har fået mere styr på det nu.
gentox (24) skrev:Af gode grunde kan det samme ikke lade sig gøre med PS3, med mindre du er i crossbar menu på PS3.
Få?
Vælg selv en af følgende 1080p spil:
1942: Joint Strike
Astro Tripper
Battle Tanks
Blast Factor
Comet Crash
Critter Crunch
Digger HD
echochrome
Elefunk
flOw
Flower
Frogger Returns
Geon
Gravity Crash
Heavy Weapon
MagicOrbz
Mushroom Wars
OutRun Online Arcade
Pain
PixelJunk Eden
PixelJunk Monsters
PixelJunk Racers
PixelJunk Shooter
Riff: Everyday Shooter
Soldner-X: Himmelssturmer
Worms
Zuma
Det er 27 ud af de 40 spil jeg har installeret. Hvis det er få spil, så vil jeg gerne bede om din definition af ordet 'få'.
Dreadnought (29) skrev:Astro Tripper
Der var allerede een som ikke skulle være 1080P :) hvis man skal tro.. NETTET O.O
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241 ( listen er opdateret så lad jer ikke narre af 2008 post daten )
Anyhow. hvis vi kigger på non PSN spil- så er det noget HELT andet
Jep af de titler der er nævnt i #29
Kan jeg ikke se et eneste almindeligt spil :S
Men jeg har så heller ikke søgt på alle titlerne, kan kun se at jeg har set en del af dem før via PSN store.
Kunne forestille mig at det samme gælder for Xbox Live Arcade titler.
Tror det er en hel del mere enkelt at lave et lille spil uden den store grafik i 1080P end fuldpristitlerne.
Men til at sammenligne opskalering "TV Vs. Konsol" er det vel egentlig lidt ubrugeligt, siden konsollen ikke opskalerer hvis det er native.
Jep af de titler der er nævnt i #29
Kan jeg ikke se et eneste almindeligt spil :S
Men jeg har så heller ikke søgt på alle titlerne, kan kun se at jeg har set en del af dem før via PSN store.
Kunne forestille mig at det samme gælder for Xbox Live Arcade titler.
Tror det er en hel del mere enkelt at lave et lille spil uden den store grafik i 1080P end fuldpristitlerne.
Men til at sammenligne opskalering "TV Vs. Konsol" er det vel egentlig lidt ubrugeligt, siden konsollen ikke opskalerer hvis det er native.
gentox (31) skrev:Men til at sammenligne opskalering "TV Vs. Konsol" er det vel egentlig lidt ubrugeligt, siden konsollen ikke opskalerer hvis det er native.
True...
Men det startede også med en rant om hvor få 1080p titler der var ^^
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.