mboost-dp1

PS3: Underligt problem

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
30. dec. 2010 19:20
Hej,
Jeg har et underligt problem på min PS3 slim 250 GB.

Hver gang jeg har set en DVD og så sætter et spil i (umiddelbart ligegyldigt hvilket spil; har prøvet med bl.a. Dirt 2, NFS Shift, Fall Out 3), så går min PS3 ind i afspilning af DVD'en, og fortsætter med at afspille der hvor jeg er nået til, i ca. 4-5 minutter hvor efter der kommer en fejl og siger at disken er beskadiget og så kan jeg trykke OK, hvorefter jeg kommer ud til PS3 menuen og så kan starte spillet op. Jeg kan også trykke O og så forlade DVD-afspilningen og starte spillet.

Det sker kun med DVD film (har prøvet med sopranos serien, Sherlock Holmes, Planet 51 (virkelig dårlig film btw) og Ponyo) og ikke Blu Rays.
Jeg har prøvet at resette PS3'en til factory-settings (men hvor den bevare brugerprofilen og save-filer), men det løser ikke noget.

Det er kommet siden omkring starten af december hvor jeg begyndte at spille lidt FO3 igen..

Jeg har ikke kunne finde noget om det på Google
Gravatar #2 - markjensen
30. dec. 2010 21:22
Ponyo!!!! sorry, kan desværre ikke hjælpe. Ville bare lige fremhæve denne fantastiske film.
Gravatar #3 - Qw_freak
30. dec. 2010 21:30
Hmm. det lader som om at den tror du sætter den samme skive i igen og så bare afspiller fra cachen.... Stopper du dine film ved bare at tage dvd-skiven ud?
Gravatar #4 - MiniatureZeus
30. dec. 2010 22:03
qw_freak (3) skrev:
Hmm. det lader som om at den tror du sætter den samme skive i igen og så bare afspiller fra cachen.... Stopper du dine film ved bare at tage dvd-skiven ud?

Nej, somregel slukker jeg konsollen via PS-knappen, mens rulleteksterne kører.
Men har lige fundet ud af, at selvom der ikke er nogen skive i, så kan jeg trykke på DVD-ikonet og så starter afspilningen også..
Gravatar #5 - nielsbuus
30. dec. 2010 22:36
Det er en ny anti-shock funktion.
Gravatar #6 - vandfarve
30. dec. 2010 23:09
MiniatureZeus (1) skrev:
[irrelevant ordgejl] men hvor den bevarer brugerprofilen og save-filer [mere irrelevant ordgejl]

Tsk tsk. Systran skal snart sparkes af tronen som Newz.dk's uofficielle kommafejlsobservatør og grammatiknazist, for denne burde han have set.

Han er sgu ved at falde af på den.
Gravatar #7 - Daniel-Dane
30. dec. 2010 23:24
MiniatureZeus (1) skrev:
(virkelig dårlig film btw)
Wrong.
markjensen (2) skrev:
Ponyo!!!! sorry, kan desværre ikke hjælpe. Ville bare lige fremhæve denne fantastiske film.
Hvordan kan noget, der indeholder ordet "pony", være fantastisk?

Og med Systran mener du selvfølgelig mig, right?
Gravatar #8 - vandfarve
30. dec. 2010 23:30
Daniel-Dane (7) skrev:

Hvem?
Gravatar #9 - Daniel-Dane
30. dec. 2010 23:42
vandfarve (8) skrev:
Daniel-Dane (7) skrev:

Hvem?
Oh please.
MiniatureZeus (1) skrev:
Hej,
Jeg har et underligt problem på min PS3 slim 250 GB.
Ikke noget stort begyndelsesbogstav efter komma.

MiniatureZeus (1) skrev:
DVD
Skal skrives med småt ("dvd-film" er indforstået).

MiniatureZeus (1) skrev:
[...] og fortsætter med at afspille der hvor jeg er nået til [...]
Denne indskudte sætning skulle have været en parentes.

MiniatureZeus (1) skrev:
hvor efter
Ét ord.

MiniatureZeus (1) skrev:
[...] en fejl og siger [...]
En fejl kan ikke sige noget.

MiniatureZeus (1) skrev:
PS3 menuen
Mangler bindestreg.

MiniatureZeus (1) skrev:
DVD film
Ah, du har forstået, at der skal bindestreger til, men den missede du her.

MiniatureZeus (1) skrev:
sopranos serien
[The] Sopranos-serien.

MiniatureZeus (1) skrev:
factory-settings
Der anvendes normalt ikke bindestreg på engelsk, men nu fokuserer vi kun på det danske.

MiniatureZeus (1) skrev:
bevare
Den har vandfarve allerede fanget. Good work, vandfarve.

MiniatureZeus (1) skrev:
[...] hvor jeg begyndte at spille lidt FO3 igen..
Ét punktum, tak.

MiniatureZeus (1) skrev:
Jeg har ikke kunne finde noget om det på Google
Strengt taget "kunnet".

At du har droppet "jeg" et par gange, har jeg ignoreret, da det ligeledes er indforstået (talesprog). Ydermere har jeg ikke den store kendskab til de nye kommaregler, men jeg har skrevet om de fejl, jeg har spottet.
Gravatar #10 - markjensen
30. dec. 2010 23:47
Daniel-Dane (7) skrev:
Hvordan kan noget, der indeholder ordet "pony", være fantastisk?

Jeg så My little pony the movie (igen) fornylig :). Det er ponyo, ikke pony. Det handler om en fisketing, ikke en minihest.

imdb
Gravatar #11 - vandfarve
30. dec. 2010 23:50
@Dee-Dee

Du er en modig mand, men mig narer du ikke. Hvis Sysser havde været her, hvilket vi desværre må begræde, ville han have kunnet finde mindst 2,1 gange så mange fejl på under 47 % af den tid, som du, min gode herre, benyttede.

@markusjönsson

Interessant observatør. Do you care to elaborate?
Gravatar #12 - Daniel-Dane
30. dec. 2010 23:54
vandfarve (6) skrev:
Newz.dk
newz.dk*
Gravatar #13 - MiniatureZeus
30. dec. 2010 23:55
Jeg går i seng nu..
Hvis jeg var jer, så ville jeg sørge for at mit problem er fixet når jeg står op imorgen kl. 9.57...
Tak.
Gravatar #14 - vandfarve
31. dec. 2010 00:00
Daniel-Dane (12) skrev:
newz.dk*

Jeg skriver det som et begreb, ikke egenavn. Vi snakker om, at det blot drejer sig om minutter, før folk begynder at Newz.dk'e noget.
Gravatar #15 - vandfarve
31. dec. 2010 00:01
MiniatureZeus (13) skrev:
Jeg går i seng nu..
Hvis jeg var jer, så ville jeg sørge for at mit problem er fixet når jeg står op imorgen kl. 9.57...
Tak.

Fint.

Hvis køleskabet er fyldt, og nøglen stadig kan findes under hobbitten til venstre for opgangen, så er det klaret senest kl. 9.56.
Gravatar #16 - MiniatureZeus
31. dec. 2010 00:04
vandfarve (15) skrev:
MiniatureZeus (13) skrev:
Jeg går i seng nu..
Tak.

Fint.

Hvis køleskabet er fyldt, og nøglen stadig kan findes under hobbitten til venstre for opgangen, så er det klaret senest kl. 9.56.

Hobitten må ikke stå der pga. brandmyndighederne.. Så nøglen sidder bare i døren..
Og nu bliver det jo først 9.59, da jeg er blevet lidt længere op..
Gravatar #17 - fidomuh
31. dec. 2010 00:15
#MZ

For lige at kommentere paa dit problem; Du boer slaa automatisk afspilning fra.
Det loeser givetvis ikke dit "manuelle" problem, men saa forsvinder den umiddelbare gene i det mindste.

Dertil boer du saa kopiere alle dine savegames over paa et USB drev, SD-kort eller lignende, for saa at kunne "wipe" alle indstillinger.

(Jeg har haft samme problem, som loestes ved at goere ovenstaaende.)
Gravatar #18 - Chewy
31. dec. 2010 02:29
@13
Jeg går i seng nu..
Tak.

Nu sad jeg ellers med løsningen på dit problem, men eftersom at jeg ikke bryder mig om at blive kommanderet rundt med. Så vælger jeg at holde den for mig selv... ;-)
Gravatar #19 - MiniatureZeus
31. dec. 2010 09:03
fidomuh (17) skrev:
#MZ

For lige at kommentere paa dit problem; Du boer slaa automatisk afspilning fra.
Det loeser givetvis ikke dit "manuelle" problem, men saa forsvinder den umiddelbare gene i det mindste.

Dertil boer du saa kopiere alle dine savegames over paa et USB drev, SD-kort eller lignende, for saa at kunne "wipe" alle indstillinger.

(Jeg har haft samme problem, som loestes ved at goere ovenstaaende.)

Det må jeg prøve så. Tak for hjælpen!
Gravatar #20 - markjensen
31. dec. 2010 10:50
vandfarve (11) skrev:
@markusjönsson

Interessant observatør. Do you care to elaborate?

Hvad vil du have mig til at uddybe? My Little Pony The Movie? Den handler om at dalen bliver fyldt med smat (noget mudderlignende halløj) som de onde hekse laver. Ponyerne kan ikke selv klare det, så de spørger om hjælp hos nogle flyveponyer som tidligere har klaret sig mod smat. Først vil de ikke hjælpe fordi de er nogle snobbede små idiotheste, men fordi ponyerne hjalp en af flyveponyerne, vil de gerne alligevel. Og så er der fred i ponydalen igen. Wee. Jeg mener den er fra sidst i 80'erne. Jeg så den rigtig mange gange da jeg var lille fordi jeg elskede at dalen blev fyldt med smat, men desværre blev jeg en smule skuffet da jeg genså den for nylig.

Eller var det Ponyo (på klippen ved havet) du ville have uddybet? Det er Hayao Miyazakis sidste film som handler om en fisketing der bliver fundet af en dreng. De bliver venner og der sker alle mulige fucked ting. Miyazaki har bl.a. også lavet Chihiro og heksene/Spirited Away/Sen to Chihiro something, Princess Mononoke og Min nabo Totoro. Senest udkom Porco Rosso på dansk (altså det er en gammel film, men de har for nylig lavet danske stemmer til den ligesom de har gjort med flere af de andre Miyazaki-film). Som sagt er det hans sidste film (han laver ikke flere nu jf. det jeg har læst). Hans søn har lavet en enkelt, Legenden om Jordhavet, men den er ikke blevet modtaget særlig godt. Jeg synes den var okay. Animationerne, baggrundene osv. var meget smukke, men handlingen og stemningen var.. lidt sær.. men fin nok. Den onde har en vildt fed stemme på japansk (som er det eneste sprog jeg har set den på).
Gravatar #21 - markjensen
31. dec. 2010 14:06
tl;dr: fml
Gravatar #22 - Systran
1. jan. 2011 23:54
vandfarve (6) skrev:
Tsk tsk. Systran skal snart sparkes af tronen som Newz.dk's uofficielle kommafejlsobservatør og grammatiknazist, for denne burde han have set.

Han er sgu ved at falde af på den.

Slap lige af, pikhoveder. Jeg har ikke været på i et stykke tid, og min pc er ude af funktion, og jeg er ikke lige så hurtig på tasterne på det mobile telefonapparatur.
Gravatar #24 - vandfarve
2. jan. 2011 11:26
holmen (23) skrev:
'nuff said...

Du skulle vel ikke have drukket, da du skrev den post?
Gravatar #25 - holmen
2. jan. 2011 11:43
#24 nope, har ikke rørt alkohol siden kl 03:08 d. 01/01-2011, jojo.
Men jeg ved godt, at det staves "enough" i virkeligheden.

Synes det var på sin plads, nu tråden drejede sig om mærkelige film med dyr, og ikke MZ's problem.
Gravatar #26 - vandfarve
2. jan. 2011 11:52
holmen (25) skrev:
Synes det var på sin plads, nu tråden drejede sig om mærkelige film med dyr, og ikke MZ's problem.

Siden hvornår har tråde handlet om det oprindelige emne? Threadjacking, my life is.

'Nåååff said.

PS: Jeg har stadig tømmermænd, men burde læse til eksamen. FML.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login