mboost-dp1

Råd/vurdering/foreslag af skærm 2ms mod 5ms?

Gå til bund
Gravatar #1 - Morti
25. feb. 2010 01:50
Hej, jeg er i en process med at stable en ny PC på benene og jeg har i den process indset at min gamle skærm ihvertfald ikke kan være med mere (hp l1925) så jeg er i vildrede om hvad for en skærm man skal købe til en nutidsmaskine?

Jeg har kigget på to modeller som jeg gerne vil høre folks mening om og så kunne jeg godt tænke mig at få sandheden at vide om jeg er på rette spor eller helt i skoven. Jeg ender som MINIMUM med et gtx280 kort.. men ved at de nye gtx4xx kommer her snart så kunne tænkes jeg snupper en lillebrorsmodel af dem. Ved ikke om det har meget at sige..

Jeg er glad for noget som er rart for øjnene hvilket betyder jeg godt kan lide Samsungs designs og mørke farver.

Dem jeg kigger på pt er..

http://www.shg.dk/Skaerme/Samsung-22-SyncMaster-P2...

og

http://topdata.dk/product.asp?product=6714

Hvad har 2ms mod 5ms at sige? Er de fine til en ny maskine.. overser jeg noget? Vil gerne slippe for at smide for mange penge men stadig have et product som er pænt og brugbart... og HD self.
Gravatar #2 - Morti
1. mar. 2010 19:55
Valgte en skærm selv da ingen enten ved noget, har interresse i skærme på de fora jeg prøvede.. også et kæmpe hul i min viden må jeg indrømme >.<
Gravatar #3 - Qw_freak
1. mar. 2010 20:39
altså, den gamerskærmen vil kunne opdatere billedet noget hurtigere end samsungen, men samsungen vil kunne fremvise et noget kraftigere billede da den har 300cd/m2 over 250cd/m2.

Ville nok vælge Samsungen, da den anden er no-name, så det vides ikke hvad man får! :)

læg mærke til der ikke er hdmi indgang i nogen af dem!!
Gravatar #4 - Daniel-Dane
1. mar. 2010 20:51
Du vil da ikke kunne mærke forskel på 2 og 5 millisekunder!

qw_freak (3) skrev:
læg mærke til der ikke er hdmi indgang i nogen af dem!!
DVI er da det samme, bare uden lyd.
Gravatar #5 - vandfarve
1. mar. 2010 20:52
Daniel-Dane (4) skrev:
DVI-D er da det samme, bare uden lyd.

Vil du selv, eller skal jeg?
Gravatar #6 - Daniel-Dane
1. mar. 2010 20:55
vandfarve (5) skrev:
Vil du selv, eller skal jeg?
Må jeg byde op til dans?
Gravatar #7 - vandfarve
1. mar. 2010 21:04
Daniel-Dane (6) skrev:
Må jeg byde op til dans?

Sure.
Gravatar #8 - Daniel-Dane
1. mar. 2010 21:09
vandfarve (7) skrev:
Sure.
Hvad var problemet så?
Gravatar #9 - Morti
1. mar. 2010 21:27
Hvorfor kommer aktiviteten EFTER jeg blev nød til at vælge selv.. jeesh -.-

Så længe den understøtter HD kan jeg vel ikke klage.. hdmi er vel bare en bedre kabeludgang til hd eller? :X

De begge var Samsung forresten :p
Gravatar #10 - Daniel-Dane
1. mar. 2010 21:32
De begge kan klare 1080p. Og jeg kan da ikke forestille mig, at HDMI-kabler skulle være MINDRE følsomme over for støj. Selve kablet har nok en større båndbredde, men da det er over en kort afstand, kan jeg da ikke se, hvorfor man skal give ekstra for et HDMI-kabel!
Gravatar #11 - Morti
1. mar. 2010 21:34
Tak for det info #10 ! Lyder ikke som en vigtighed for mig med den hdmi udgang så.. er ikke så perfektionistisk med mit grej hehe. :-)
Gravatar #12 - Daniel-Dane
1. mar. 2010 21:41
Det lyder godt! :D

Og ja, jeg skal nok tage det i mig igen, når Daniel-Dane vandfarve modbeviser mig om få øjeblikke.
Gravatar #13 - vandfarve
1. mar. 2010 21:42
Daniel-Dane (8) skrev:
Hvad var problemet så?

At du først skriver, at de er ens, og så går der cirka 0,1 sekunder, før du siger noget andet.

"Jaja, de er ens. Altså, ikke helt, men stadig..."

:)
Gravatar #14 - Daniel-Dane
1. mar. 2010 21:50
De ER ens. Den ene har bare ikke en lydkanal. Og da man for det meste snakker om billeder på en skærm, synes jeg da ikke, at det var relevant at medtage lyden i mine betragtninger.
Gravatar #15 - vandfarve
1. mar. 2010 21:53
Daniel-Dane (14) skrev:
De ER ens. Den ene har bare ikke en lydkanal.

Jeg er syg i hovedet, jeg er overtræt, og det er overdreven flueknepperi.

Det er bare lidt sjovt stillet op, da de vel har ens karakteristika under visse forudsætninger (videooverførsel), men ikke under andre (pga. manglende understøttelse af lydoverførsel).

Just shoot me... :)
Gravatar #16 - Daniel-Dane
1. mar. 2010 22:01
Ja, vi udelader netop lyden, da den ikke er relevant. Så vi er altså enige! :D

Gravatar #17 - vandfarve
1. mar. 2010 22:04
Daniel-Dane (16) skrev:
Ja, vi udelader netop lyden, da den ikke er relevant. Så vi er altså enige! :D

Vi er enige, men stadig... :)
Gravatar #18 - mazing
1. mar. 2010 22:39
Du kommer primært til at se det som slør/ghosting ved hurtige bevægelser, men det er generelt ikke noget problem medmindre du er til fast-paced spil.

Bemærk at tallene som er opgivet (2/5ms) er den højeste hastighed skærmene kan opnå inden for et bestemt farve-skift (f.eks. sort->hvid), så du skal ikke nødvendigvis tage tallene 100% seriøst, da der kan være store variationer med andre farvekombinationer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login