mboost-dp1

Reklamationsret SHG efter konkurs.

Gå til bund
Gravatar #1 - Bjørn
8. jan. 2009 18:03
Købte d. 26.06.07 div ting hos SHG, heriblandt et Samsung SH-183A DVD drev.

Drevet er gået i stykker, min computer mister forbindelsen til det, og det er kun sjældent det kan tilgås!

Kan jeg oprette en RMA hos SHG.dk? Hvordan er ens reklamationret efter de gik konkurs?

Jeg takker på forhånd

/Bjørn
Gravatar #2 - MiniatureZeus
8. jan. 2009 18:06
Hvis det mislykkedes, så har jeg et dvd-drev, også fra Samsung, som du kan få billigt :)
Gravatar #3 - Cyrack
8. jan. 2009 18:07
Uhm, har du prøvet at spørge dem? Fx på tlf. 87342200?
Gravatar #4 - Corholio
8. jan. 2009 18:33
Der er også den mulighed at lave en RMA sag, direkte hos producenten. Det har jeg i hvert fald gjort før med en harddisk - ved dog ikke om det kan lade sig gøre hos Samsung (jeg forsøgte mig med IBM).
Gravatar #5 - Bjørn
8. jan. 2009 19:28
Nope not yet - vil prøve at ringe til dem i morgen. Ville bare lige høre om der var nogle som evt. havde været i samme situation. Fandt dog lige dette på deres hjemmeside

www.sgh.dk skrev:
Det tidligere shg.dk A/S CVR-nr. 26665566, nu navneændret til BS af 19/6-2008 A/S, er med virkning fra den 7/7-2008 ophørt med at drive virksomhed og bliver efterfølgende erklæret konkurs.
Det nuværende shg.dk A/S CVR-nr. 31592569 er et nystiftet selskab, der ikke er indtrådt i rettigheder og forpligtelser tilkommende og påhvilende BS af 19/6-2008 A/S under konkurs.

Det nye selskab er ikke forpligtet til at håndtere reklamationer fra det ”gamle” shg.dk. Men vi vil dog gerne påtage os at bistå som formidlere af oplysninger og kontakter og udveksling/forsendelser af en vare, hvorover der reklameres, i tilfælde af garanti- og/eller mangelreklamationer relateret til køb foretaget hos BS af 19/6-2008 A/S under konkurs i perioden fra 19/6-2008 til 7/7-2008.

Vi påtager os derved ikke noget mangelansvar og indtræder ikke i nogen garantiforpligtelse eller i andre køberetlige og/eller forbrugeraftaleretlige forpligtelser, idet vi yder denne service pr. kulance. Ej heller påtager vi os nogen forpligtelser, der reelt kan/skal afledes fra producenten af den indkøbte vare.

Så det lader ikke til det!

Vil jeg prøve at undersøge

I sort? Samme model eller?
Gravatar #6 - cjoey
8. jan. 2009 20:00
Måske, det kommer lidt an på aftalen mellem samsungs distributør og Poul Thyregod, men ring eller skriv, så finder de ud af det.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
8. jan. 2009 20:22
Ja, i sort... Kan ikke huske modelnummeret lige pt., men det er en spinmaster, dvd-rw/cd-rw.. Og selvfølgelig med skuffe :)
Gravatar #8 - stevns
11. jan. 2009 10:51
Ehm... Det er jo bare et dvd-drev, så hvorfor køber du ikke bare et helt nyt? Du kan jo få et for 150 kr+porto? Vil det ikke klart være det letteste, så er du også fri for at sende det frem og tilbage og en masse andet gøgl? : )
Gravatar #9 - Corholio
11. jan. 2009 13:01

Fordi porto billigere (ikke meget, men lidt har også ret) end 150 kr + PP?

Derudover koster det jo heller ikke noget at spørge.
Gravatar #10 - Bjørn
22. jan. 2009 16:34
Nå no luck -

#7 MiniatureZeus

Har du stadig noget til salg?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login