mboost-dp1

Router med USB

Gå til bund
Gravatar #1 - plazm
21. jun. 2010 19:12
Hey

Jeg står og skal vælge mellem at købe en ny strømforsyning til min Asus WL500gp v1 og en ny router med USB print server, men er lidt i vildrede på det marked i dag da jeg ikke har fulgt med længe.

Hvilken router kan anbefales eller vil folk anbefale bare at købe strømforsyningen til min gamle(som har kørt klippestabilt med dd wrt i over 2 år)?
Gravatar #2 - BlackFalcon
21. jun. 2010 19:15
Er der nogle behov din gamle model ikke opfylder? En universal-strømforsyning koster vel max en femtedel af en ny router.
Gravatar #3 - plazm
21. jun. 2010 19:19
Tja, det er der som sådan ikke, den har dog ingen wireless-N som nok er eneste ting som jeg kunne syns var spændende, men jeg har kun kunnet finde en ny 5V/2.5A til 180kr uden fragt og så er der jo pludselig ikke så langt op til en ny...
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
21. jun. 2010 19:21
Det var voldsomt som de strømforsyninger går.
Havde selv en der gik for ½ år siden og en kammerats døde for et par måneder siden.

Det billigste er at finde en standard strømforsyning på Ebay. Det kan gøres for 15Kr og opefter.

Hvis du skal bruge en hurtig router, kan jeg anbefale Netgear WNDR3700, det er den jeg selv kører med og jeg har endnu ikke haft problemer med den.
Desuden er det nu muligt at installere DD-WRT på den, så det er nu den hurtigste router der understøtter DD-WRT.
Gravatar #5 - plazm
21. jun. 2010 20:25
Ang. strømforsyningen, så skal den være på 5V/2.5A hvilket gør det noget mere bøvlet da de fleste jeg har fundet på ebay kun er 1A, så det bliver noget dyrere :)

Men den ser meget spændende ud den Netgear, det vil jeg i hvert fald tage med i mine overvejelser :)
Gravatar #6 - Slettet Bruger [2974410546]
21. jun. 2010 20:45
Jakob Jakobsen (4) skrev:
så det er nu den hurtigste router der understøtter DD-WRT.

faster that thiz?
http://www.linksysbycisco.com/EU/en/products/WRT61...
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
22. jun. 2010 08:02
plazm (5) skrev:
Ang. strømforsyningen, så skal den være på 5V/2.5A

Den skal kun være minimum 2.5A, der sker intet ved at bruge en der er større. Routeren tager kun den strøm den skal bruge.

Ja :)
CPUen på WNDR3700 Kører 680Mhz. hvor den på WRT610N "kun" kører 300Mhz.
Der kan tydeligt mærkes forskel hvis man har gang i mange connections af gangen.
Derudover ligner de 2 routere hinanden meget.
Gravatar #8 - Sand.
22. jun. 2010 08:19
Jakob Jakobsen (4) skrev:

Hvis du skal bruge en hurtig router, kan jeg anbefale Netgear WNDR3700, det er den jeg selv kører med og jeg har endnu ikke haft problemer med den.

Det er meget fint alt sammen, men siden du linker til siger selv:
http://www.digitaltrends.com/networking-and-wi-fi-reviews/netgear-wndr3700-review/ skrev:
Still, there’s one feature that’s missing: The ability to share an attached printer over a network.

Og #1 siger vist udtrykkeligt at han gerne vil have USB-printserver...

Ved ikke om du, plazm, selv har set det? Du siger du har den med i dine overvejelser?
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
22. jun. 2010 08:27

Ja den kan ikke køre USB print server som standard. Dette burde DD-WRT dog ændre på, men da DD-WRT ikke er 100% stabilt på den endnu, ville jeg ikke anbefale at smide DD-WRT på den før der kommer en nyere version.
Gravatar #10 - plazm
22. jun. 2010 08:45
Ja, okay - så døde den mulighed ret hurtigt igen :/ Tror bare løsningen bliver en ny strømforsyning til den gamle WL500gP, den har heller ikke gjort mig noget som sådan ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login