mboost-dp1

Routerproblem.. Hjælp!

Gå til bund
Gravatar #1 - Romkugle
8. mar. 2009 19:12
Heej allesammen :)
Vi har et problem med vores trådløse router, den mister hele tiden forbindelsen, og vi er nød til at genstarte den.. :/ Problemet har været der lige siden starten.. Hvad skal vi gøre? Købe en ny?

På forhånd tak:)
Gravatar #2 - Norrah
8. mar. 2009 19:14
Netgear? 614?
Gravatar #3 - Bjørn
8. mar. 2009 19:52
#1 Romkugle

Du bliver nød til at komme med lidt mere info hvis vi skal hjælpe dig.

Hvilken router har i? Hvilken forbindelse? Hvordan er jeres setup? Først et modem/router/switch og derefter den trådløse?

Er forbindelsen stabil hvis i bruger kabel? Var den trådløse en i fik leveret med jeres ´internet` pakke eller?

Er der sammenhæng med den går ned? Fx hvis i er flere på samme tid, downloader meget eller sker det sporadisk?

Gravatar #4 - rasmusv
8. mar. 2009 19:53
Hvis du har tænkt dig at forsætte med at bruge bittorrent amok, ja.
Gravatar #5 - kasperd
8. mar. 2009 20:48
Jeg vil unlade at gentage de spørgsmål der allerede er blevet stillet, men du er selvfølgelig nødt til at besvare dem for at kunne få hjælp.

Jeg vil bare lige tilføje, at nogle personer har oplevet at ustabile trådløse routere skyldtes en dårlig strømforsyning til routeren. Men selvfølgelig kan der være mange andre årsager.

Det kan være at routeren mister den IP adresse den er tildelt fra udbyderen. Det kan være at det trådløse signal er ustabilt. Det kan være at routerens NAT tabel er fyldt op. Det kan være at routeren simpelthen er gået ned.

Alle fire tilfælde kan se ens ud hvis ikke man undersøger dem grundigt. Og det kan også sagtens tænkes at en genstart af routeren midlertidigt udbedrer dem alle fire.

Hvad er routerens interne IP adresse? Hvad sker der hvis du prøver at pinge den når routeren er holdt op med at virke? Prøv at skifte fra trådløst til kabel og se om computeren får tildelt en IP adresse af routeren.
Gravatar #6 - Romkugle
8. mar. 2009 21:52
Jeg har ikke så meget forstand på internet forbindelser, så helt nede på grundplan.. :)

Modellen hedder Netgear WGR 614.
-Og ja vi fik med i vores 'internet' pakke.
Forbindelsen er stabil, nå vi sætter et kabel til.
Routeren er sat til en fibernetsboks i væggen, hvis i ved hvad det er..

Gravatar #7 - themuss
9. mar. 2009 02:32
Wow #2, you're a prophet
Gravatar #8 - kasperd
9. mar. 2009 09:35
Romkugle (6) skrev:
Forbindelsen er stabil, nå vi sætter et kabel til.
Det vil sige, at når den trådløse forbindelse svigter, så kan du sætte et kabel i og få forbindelse? Kan du få forbindelse med det trådløse net, hvis du placerer computeren indenfor en meters afstand fra routeren? Jeg har selv oplevet at rækkeviden når computeren skal associate med routeren er mindre, men når først man har associatet kan forbindelsen virke på større afstand.

De forslag jeg kan komme med er:
- Undersøg hvad der findes af andre access points i nærheden og hvilke frekvenser de bruger, og sæt dit eget på en frekvens for sig selv.
- Prøv at eksperimenter lidt med placeringen af router for at se om der er nogen steder, hvor du får en bedre forbindelse.
- Enten brug et netkort med en bedre antene på din computer, eller brug en router med en bedre antene. (Det er svært at finde ud af, hvilken af dem, der er problemet).
Gravatar #9 - Norrah
9. mar. 2009 09:41
Smid den ud.
Du kan gøre nok så meget for at forsøge at få den til at virke, men faktum er at når 614'eren først er gået galt, så for du den næppe til at virke godt igen.

Mine forældre har en magen til, og tro mig, jeg har prøvet alt fra custom firmware til at fjerne alle trådløse signaler fra området.

Og jeg er ikke den eneste, jeg har en ven der havde en magen til. Samme problemer.

Til at starte med kan de oftest løses med at fjerne plasten for at øge kølingen. Men den er ikke til at redde.

Mit forslag er at købe noget helt andet, og opgive på forhånd, vi har været 1 stud.IT og 2 stud.datalogi om ikke at kunne løse det.
Gravatar #10 - rasmusv
9. mar. 2009 09:41
#6 Og den model er kendt for at overophede (hvilket giver de sporadiske dropouts) fordi det er et billigt stykke kineserplastik. Pil låget af den og stil den et køligt sted med god lufttilstrømning til cpu'en i den. Monter eventuelt en heatsink på den og start så bare bittorrent amok igen - og opdag dine problemer nok er borte...

Når du har opdaget det er tilfældet, smid den i fjæset på ham/hun/den/det som har solgt jer den, og køb en router som andre anbefaler.
Gravatar #11 - zin
9. mar. 2009 09:58
#1: Du kan prøve at smide noget dd-wrt på den. Nogle af revisionerne af denne router er fuldt understøttet - resten er Work In Progress (wip). Se efter her.
Gravatar #12 - kasperd
9. mar. 2009 10:03
rasmusv (10) skrev:
Pil låget af den og stil den et køligt sted med god lufttilstrømning til cpu'en i den.
Hvis det er en overophedet CPU ville det vel gå ud over kablede forbindelser så vel som trådløst.
Gravatar #13 - Norrah
9. mar. 2009 10:35
#12 ohhh, believe me.. når den fejler, så ved du det, lige meget hvor du sidder.. men det trådløse er lidt mere markant i udfaldet.
Gravatar #14 - rasmusv
9. mar. 2009 11:46
#12 Sandt. Det forudsætter dog betingelsen at testmiljøet er ens. Som udeforstående kan vi kun vurdere den sandsynlighed ud fra teknisk troværdighed. På baggrund af hvordan problemet opstilles f.eks. hvilke test der er foretaget (ingen beskrivelse), hvad udstyret er (dårlig og mangelfuld beskrivelse), hvordan det er sat sammen (ej beskrevet), hvilke andre produkter vi taler om (ej beskrevet), modsat rettede udsagn/pointer (ja også det) osv. osv. har jeg vurderet at der er stor sandsynlighed for fejl og udeladelser mf. i beskrivelsen af problemet.

Jeg mener derfor det er en rimelig antagelse og sandsynligt, at han har sat kablet i, slukket bittorrent og lukket for battle.net, da computeren nu ikke har været tilgængelig som normalt. Da har han konkluderet at alt virker og flyttet computeren ind til sig selv igen. Startet det trådløse netværk igen og samtidigt startet bittorrent og battle.net op igen og set at der nu er noget galt igen.
Gravatar #15 - kasperd
9. mar. 2009 12:44
rasmusv (14) skrev:
Jeg mener derfor det er en rimelig antagelse og sandsynligt, at han har sat kablet i, slukket bittorrent og lukket for battle.net, da computeren nu ikke har været tilgængelig som normalt. Da har han konkluderet at alt virker og flyttet computeren ind til sig selv igen. Startet det trådløse netværk igen og samtidigt startet bittorrent og battle.net op igen og set at der nu er noget galt igen.
Det lyder som noget du selv har fundet på. Når der ikke er tilstrækkeligt med oplysninger til at finde fejlen, så er det bedre at spørge fremfor at opfinde de sidste detaljer selv.
Gravatar #16 - rasmusv
9. mar. 2009 13:27
Ja under den forudsætning at du forventer at få meningsfyldte svar som kan hjælpe med at løse problemet... Undskyld det har jeg ikke tilmodighed til her når der fra start ikke leveres bare det mindste at arbejde med (og problemet stort set altid er det her, eller at den slår sig selv ihjel pga. bittorrent).

Selvfølgelig er ovenstående noget jeg selv har fundet på. Det er en mulig forklaring på hvorfor din teori ikke nødvendigvis er sand. Hvis du er utilfreds med den, så digt selv en der forklarer hvordan dit påstulat kan være usandt. Medmindre du altså bestrider de tusindevis af folks postulater om, at den her routermodel har slår sig selv ihjel pga. varmeproblemer.
Gravatar #17 - kasperd
9. mar. 2009 13:48
Jeg oplever dagligt udfald på min trådløse forbindelse, men det virker nu altid hvis jeg kommer tæt nok på. Problemer der kræver en genstart af routeren oplever jeg sjældent (der går måneder imellem). Jeg kan ikke lige huske hvad det er for en trådløs router jeg har, det skal jeg fortælle når jeg kommer hjem (det er vist nok en netgear).
Gravatar #18 - Romkugle
9. mar. 2009 21:35
Tak for svarene :)
Jeg tror jeg gør som Norrah siger, for min ven har det sammen problem..
Kan i nævne navnene på nogle routere i vil anbefale?
Gravatar #19 - themuss
10. mar. 2009 04:20
Ja, en desktop maskine kan klare selv de mest krævende torrentere, og ellers kan du kigge på noget som Soekris 5501.
Gravatar #20 - Norrah
10. mar. 2009 10:16
D-link DIR-635/655 Har jeg gode erfaringer med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login