mboost-dp1

Sær vane med bare at lukke ned uden grund.

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
11. jul. 2008 06:46
Nej det er ikke en dame vi taler om.
Men en pc.

Jeg ved ikke helt hvad der sker, men jeg går væk. Og når jeg kommer tilbage så er der sort skærm, og pc'en er i en "dvale" den ikke vil komme ud af.
Har slået alle spare funktioner af, samt pauseskærm og lignende.

Har testet om det var en ram fejl. Da jeg tænkte med windows vane med ikke at afgive ram. Så kunne det være en sektor der er fucked. Men uden held.

Har lukket alle "ukendte/ikke godkendte" processer.
Og jeg har kørt en virus scan.

Pc'en kan "ikke" formateres.
Any ideas?
Gravatar #2 - paradise_lost
11. jul. 2008 06:56
#1 Ikke et eller andet tredjeparts program?
Gravatar #3 - NioBe
11. jul. 2008 07:15
Muligvis prøve og lave en restore fra ny af, hvis dette kan lade sig gøre?
Gravatar #4 - Norrah
11. jul. 2008 07:22
#3 pc'en kan ikke formateres. Der er alt for mange programmer som jeg ikke vil kunne geninstallere. En hvis forgænger har nemlig ikke gemt noget som helst info. Og licenser er ikke billige.

#2 og der er ikke installeret noget i et stykke tid.
Gravatar #5 - NioBe
11. jul. 2008 07:24
Kan du give noget mere info om din computer? XP, vista, stationær, bærbar, ect?
Gravatar #6 - Norrah
11. jul. 2008 08:00
Stationær.

Windows Xp sp3.
1gb ram
2.66GHz P4

ikke noget at råbe hurra for, men det er bare en arbejds pc. Så den bliver kun brugt til arbejde, og nogle gange til at crunche noget data.
Gravatar #7 - holmen
11. jul. 2008 08:57
Hvis du har en ekstra (nyere) harddisk, så prøv at lave en klon af den eksisterenede og slut den så fra og kør fra den nyere disk. Hvis problemet ikke er der længere er det højst sandsynligt disken der er ved at være gammel og træt.

Disclaimer: Jeg aner ikke om en slidt disk kan fremprovokere det problem du oplever, men jeg synes det er værd at prøve og så er det relativt let og omkostningsfrit.
Gravatar #8 - 3214N
11. jul. 2008 09:50
Maskinen kan i princippet når som helst stå af, så det er nok meget relevant at lave en klon ASAP. Især hvis du har udfordringer mht. installation af programmer.

På et tidspunkt bliver du formentlig tvunget til at reinstallere, så jeg ville nok gå igang med at dokumentere hvilke programmer det drejer sig om. Da de pt. er installeret, vil div. licenser være at finde på maskinen.
Gravatar #9 - SmackedFly
11. jul. 2008 10:27
Jeg ville skynde mig med det vups at lave en virtuel kopi af maskinen.

Virtualbox har vist nogle værktøjer til det, og det er noget billigere end en vmware licens.
Gravatar #10 - 3214N
11. jul. 2008 11:05
vmvare server er gratis... hvordan kan det blive billigere end det?
Gravatar #11 - SmackedFly
11. jul. 2008 13:27

Vmware Server performer af helvede til... Men du har en pointe med prisen, begge dele er dog gratis.
Gravatar #12 - 3214N
11. jul. 2008 13:33

Også VMWare Server på Linux?
Gravatar #13 - holmen
11. jul. 2008 13:34
Man kan også boote op på en linux skive og så fyre en eller anden kommando af og så klone den ene over på den anden.

http://newz.dk/forum/support/hjaelptil-kloning-af-... <- Der fik jeg hjælp til det.
Gravatar #14 - Norrah
14. jul. 2008 09:36
Det viser sig det er PSU'en der har fået astma.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login