mboost-dp1

Server?

Gå til bund
Gravatar #1 - Sir Night
11. nov. 2009 06:39
Hvis jeg open en Server og tog penge for at folk kunne bruge den, vil jeg så blive retsforful hvis jeg la neverwinter night 2 ud på den så man kan spil det?
Gravatar #2 - Jonasee
11. nov. 2009 07:28
Vis du hoster en neverwinter night server, så nej.
Vis du ligger spillet ud så folk kan hente det, så er det ulovligt og du kan blive retsforfulgt
Gravatar #3 - zin
11. nov. 2009 07:52
#1: Du må ikke tage penge for et spil, der ellers er gratis uden en aftale med sælgeren, mindes jeg.
Gravatar #4 - Sir Night
11. nov. 2009 08:22
2#3# lade os sige st Jeg bygge Baldur Gate og Icewind dale og neverwinter og Demon stone i et spil at NWn2 tools og lade det ude min Server og kalte den for Sword Cost og tog penge for det,
hvad vil der så ske?
Gravatar #5 - XorpiZ
11. nov. 2009 08:27

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dig rigtigt.. men du vil lave en tro kopi af Baldurs Gate, Neverwinter Night og Demon Stone (?) i NWN2's map-editor?

Det tror jeg ikke du må. Jeg tvivler på, folkene bag de ovennævnte spil vil være ret glade for, at du bruger deres arbejde på den måde.
Gravatar #6 - Genzo
11. nov. 2009 08:28

hvorfor tror du at folk vil give dig penge for at kunne få lov til at spille på din server?
så vidt jeg kan se findes der masser af servers, som alle nok er gratis at spille på
http://www.gamesites200.com/nwn/
Gravatar #7 - Genzo
11. nov. 2009 08:29

med hans stave egenskaber tvivler jeg på at folk overhovedet fatter hvad de skal når logger på hans server
Gravatar #8 - Sir Night
11. nov. 2009 08:44
5#Jer tro at folk stop med spil 2D spil og få at hylle folkene bag de ovennævnte spil og folkene bag Demon stone også Musike fra disse spil som ikke skal gå i glamme, disse spil eller Forgotten Realms spil som er udkom gemen tiderne og

ps Jeg ville betale hvis det være bygge men det er der ikke
Gravatar #9 - tazimn
11. nov. 2009 08:48
#8.. er det muligt at du skriver på engelsk istedet, for jeg har altså en smule svært ved at tyde hvad du mener..?
Gravatar #10 - illishar
11. nov. 2009 08:49
[Flame]

For pokker, Sir Night! En stavefejl eller to per linie er acceptabelt i et forum, men *dine* indlæg er grotæske! Skriv engelsk, hvis det går bedre.

[/Flame]

OT:
Jeg tror at du spørger efter hele abandonware-konceptet. Og svaret er: Nej, du må ikke lægge spil, kunst, musik, film, noder, whatever ud på en server, så folk kan få glæde af dem. Heller ikke hvis de er meget gamle.
Gravatar #11 - Jonasee
11. nov. 2009 08:52
#9,10
Uden at vide det, så tro jeg ikke at det vil gøre nogle forskel om Sir Night skriver dansk eller engelsk, da det ser ud som om han ulmebaret er ordblind.
Gravatar #12 - Sir Night
11. nov. 2009 08:53
i må tag det som det er men hål jer til emne
Gravatar #13 - tazimn
11. nov. 2009 08:59
#12, #11.. Det var ikke ment som en hån.. Men jeg havde svært ved at hjælpe, selvom jeg gerne ville..

Antog at du var udlænding.. Beklager.

Firefox er god at bruge hvis man har svært ved at stave.. Min chef bruger den selv, og han er ordblind..
Gravatar #14 - illishar
11. nov. 2009 08:59
Hvis du spøger til at videresælge (eller gen-sælge) gamle værker, så skal du naturligvis have en aftale i stand, med den oprindelige copyright-indehaver.
Dette er i nogle tilfælde forsimplet af, at den oprindelige copyright-indehaver, allerede har sagt god for at folk gør med deres værker som de vil. (Abandonware) Men det kræver stadigvæk at du aktivt opsøger denne information hos de enkelte.

Så det korte svar er: Nej.
Gravatar #15 - Jonasee
11. nov. 2009 09:02

mit var også kun ment som en oplysing :)
Gravatar #16 - illishar
11. nov. 2009 09:06
Hvis sagen er, at du allerede har fundet en masse verificeret abandonware, så må du gerne lægge dette ud på en server. Du må dog (sandsynligvis) ikke tage penge for værkerne. Men du må godt tage penge for "adgang til serveren" eller lignende.

Dog en lille advarsel. Der findes allerede en masse gratis-sites med abandonware.
Gravatar #17 - Sir Night
11. nov. 2009 09:07
så er det som det er

tak skal i ha
Gravatar #18 - Plimmer
11. nov. 2009 15:39
Ingen af de spil du nævner er abandonware, så nej det må du ikke gøre.
Gravatar #19 - Sir Night
12. nov. 2009 17:32
hvad for sever kan men spil mutil play i neverwinter night 2 hvor for er de røden?
Gravatar #20 - Ronson ⅍
12. nov. 2009 18:29
Og selv om det var abandonware så er det ikke lovligt at smide op til fri benyttelse eller sælge for den sags skyld

Betegnelsen "abandonware" bruges af folk med dårlig samvittighed over at bryde ophavsretten
Gravatar #21 - Sir Night
12. nov. 2009 19:05
nu har jeg set at Baldur gate blive bygge som Mod og det kan spile

og alt komme for dem som venter
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login