mboost-dp1
Singapore eller Danmark?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg står og skal købe et spejlreflekskamera, som er tilgængeligt i Danmark nu.
Om en måneds tid skal jeg til Singapore, og i den forbindelse overvejede jeg hvorvidt det bedst kan betale sig at vente med at købe det, eller at købe det i Danmark?
(det er enten Canon EOS 450D eller 500D).
Om en måneds tid skal jeg til Singapore, og i den forbindelse overvejede jeg hvorvidt det bedst kan betale sig at vente med at købe det, eller at købe det i Danmark?
(det er enten Canon EOS 450D eller 500D).
Jeg ved ikke om der er nogle toldregler du måske hellere lige skulel tjekke inden du køber det i Singapore, men ellers tror jeg umiddelbart det er billigst at købe i Singapore, men så er der selvfølgeliug spørgsmål om garantien dækker i europa.
Som sagt er det ikke noget jeg vil gøre mig klog på, men hvis jeg var dig ville jeg lige undersøge det inden du beslutter dig :)
Som sagt er det ikke noget jeg vil gøre mig klog på, men hvis jeg var dig ville jeg lige undersøge det inden du beslutter dig :)
jeg var i singapore for et par uger siden og kiggede da ogå på diverse elektronik og generelt er det ca 20% - 50% dyrere i singapore end i danmark. Jeg kiggede dog ikke på spejlreflekskamera men på laptop og ligende så det kan da godt være at der er lidt at spare ved at købe det dernede men regn ikke med det. Jeg er i malaysia PT og her er elektronik også dyrere end i danmark.
Jeg har snakket med folk hernede der siger at det kun er i hong kong og taiwan at man kan spare penge i forhold til europa
Jeg har snakket med folk hernede der siger at det kun er i hong kong og taiwan at man kan spare penge i forhold til europa
fandt lige denne her side hvor canon anbefaler at salgs prisen er 999 SGD - ca 3677 DKR
http://www.canon.com.sg/p/EN/1-Digital-Cameras/1-E...
om det så er billigt eller ej kan du bedst selv vudere
http://www.canon.com.sg/p/EN/1-Digital-Cameras/1-E...
om det så er billigt eller ej kan du bedst selv vudere
http://www.canon.com.sg/compare/price/?cat=1&t...
her har du så priserne.
her har du så priserne.
Der er ingen prutten om priserne i singapore - ihvert fald ikke på original varer købt i rigtige butikker. Man kan prutte om kopi produkterne købt på diverse skumle markeder men så er der heller ingen garanti og mulighed for at bytte hvis det tilfældigvis ikke virker.
Og med et kamera til den pris går jeg ud fra at du gerne vil have det originalt og med den tryghed en garanti nu engang giver
Og med et kamera til den pris går jeg ud fra at du gerne vil have det originalt og med den tryghed en garanti nu engang giver
I sommer var jeg i Asien, dog ikke singapore. Men var i Kina (og Hong Kong) og Indien. I Kina kunne det på ingen måde svare sig at købe elektronik, herunder kameraer, mens det var en pæn del billigere i Hong Kong. Jeg hørte også fra flere på min rejse at det var i Hong Kong man skulle på jagt, hvis man ville spare noget ifht. Europa/USA.
Skal du andre steder i asien end Singapore? For jeg købte et spejlrefleks i Indien - og her var det endnu billigere end Hong Kong (og ja det er originalt - har garanti på det)
Hvis jeg var dig, tror jeg jegville købe det herhjemme fra - priserne er efterhånden kommet ret langt ned på spejlrefleks. Køb det evt. online - eller du kan være heldig at en af fotoforhandlerne(her tænkes ikke på fona etc., men click/japan photo etc.) har et slagtilbud på kamera+standard objektiv og et ekstra objektiv. Det er ofte de har det
Skal du andre steder i asien end Singapore? For jeg købte et spejlrefleks i Indien - og her var det endnu billigere end Hong Kong (og ja det er originalt - har garanti på det)
Hvis jeg var dig, tror jeg jegville købe det herhjemme fra - priserne er efterhånden kommet ret langt ned på spejlrefleks. Køb det evt. online - eller du kan være heldig at en af fotoforhandlerne(her tænkes ikke på fona etc., men click/japan photo etc.) har et slagtilbud på kamera+standard objektiv og et ekstra objektiv. Det er ofte de har det
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.