mboost-dp1
Skærm til Raspberry Pi
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Mojne!
Nu har jeg bestilt en Hindbær-Detektiv, folk på Newz gad åbenbart ikke rigtig sælge deres reserve >_<
Nå, men nu skal I lige høre her! Jeg har nemlig en skærm liggende på en 12-14", men da det er en fra en bærbar der er salvaged, så har den jo 117 kabler (nok mest pga webcam samt mikrofon)
Så er'et jeg tænker - kan man monstro forbinde den på en eller anden måde gennem sådan et komposit-stik som en R-Pi har? Eller skal man bruge GPIO'en?
Eller et det bare total umuligt at forbinde en VGA-lignende skærm?...
Der er et Anthon Berg Marcipanbrød til dem der kommer med et godt svar ^_^
http://giftshopcafe.com/mm5/graphics/00000001/Anth...
Nu har jeg bestilt en Hindbær-Detektiv, folk på Newz gad åbenbart ikke rigtig sælge deres reserve >_<
Nå, men nu skal I lige høre her! Jeg har nemlig en skærm liggende på en 12-14", men da det er en fra en bærbar der er salvaged, så har den jo 117 kabler (nok mest pga webcam samt mikrofon)
Så er'et jeg tænker - kan man monstro forbinde den på en eller anden måde gennem sådan et komposit-stik som en R-Pi har? Eller skal man bruge GPIO'en?
Eller et det bare total umuligt at forbinde en VGA-lignende skærm?...
Der er et Anthon Berg Marcipanbrød til dem der kommer med et godt svar ^_^
http://giftshopcafe.com/mm5/graphics/00000001/Anth...
KaW (4) skrev:Hvordan får du det til Hindbær-Detektiv?
Raspberry = Hindbær
Pi = P.I. = Private Investigator = Detektiv
Raspberry Pi == Hindbær Detektiv
Det skal siges at den skærm er noget nær 10 år gammel, den er fra da jeg gik i 9. klasse i folkeskolen ;)
Tænkte mere om den kunne få billede fra komposit stikket? Det er jo kinda analogt, ligesom en C64'er har :)
Tænkte mere om den kunne få billede fra komposit stikket? Det er jo kinda analogt, ligesom en C64'er har :)
@ #6
Men er det ikke mere oplagt at læse navnet som "Raspberry Pi(e)", end "Raspberry P.I."?
Derudover:
http://www.raspberrypi.org/faqs
Raspberry = Hindbær
Pi = P.I. = Private Investigator = Detektiv
Raspberry Pi == Hindbær Detektiv
Men er det ikke mere oplagt at læse navnet som "Raspberry Pi(e)", end "Raspberry P.I."?
Derudover:
What display can I use?
There is composite and HDMI out on the board, so you can hook it up to an old analogue TV, to a digital TV or to a DVI monitor (using a cheap adapter for the DVI). There is no VGA support, but adaptors are available, although these are relatively expensive.
Why is there no VGA support?
The chip specifically supports HDMI. VGA is considered to be an end-of-life technology, so supporting it doesn’t fit with our plans at the moment.
Can I add a touchscreen?
We haven’t experimented with any touchscreens yet, but there’s no electronic reason why it shouldn’t work. There’s lots of discussion about this on the forums. The main issue people are encountering seems to be one of cost; touchscreens are very pricey!
http://www.raspberrypi.org/faqs
Undskyld min forvirring, men detektiv giver stadigvæk ikke mening, jeg fandt dog følgende:
TS: Where does the name Raspberry Pi come from?
Raspberry is a reference to a fruit naming tradition in the old days of microcomputers. A lot of computer companies were named after fruit. There's Tangerine Computer Systems, Apricot Computers, and the old British company Acorn, which is a family of fruit.
Pi is because originally we were going to produce a computer that could only really run Python. So the Pi in there is for Python. Now you can run Python on the Raspberry Pi but the design we ended up going with is much more capable than the original we thought of, so it's kind of outlived its name a little bit.
Hvis du vil connecte til din notebook skærm vil jeg vove at påstå du ikke kommer udenom LVDS -> whatever problemet... Det letteste er at få fat på en skærm der kan deale med HDMI eller composite signalet hvis du kan nøjes med det... Jeg købte engang sådan en lille 8" touchscreen, der kan tage VGA og composite, den kostede under 900kr.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.