mboost-dp1

Skærmbeskyttelse til smartphone?

Gå til bund
Gravatar #1 - JesperZ
13. jan. 2011 18:54
Jeg leder efter skærmbeskyttelse til min nye galaxy s, og har fået anbefalet ZAGG InvisibleShield. Synes dog det er ufatteligt dyrt i forhold til at det bare er noget plastik (det koster vel 0,01 kr for dem at producere :P), så jeg ville høre om det ikke er muligt at få noget billigere der er lige så godt? Ved der findes mange alternativer der alle lover guld og grønne skove, så håber lidt på at der er nogle herinde der kan anbefale et mærke. På forhånd tak.
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2886958762]
13. jan. 2011 19:01
Hvorfor bruge beskyttelse? Jeg har erfaret at det ødelægger oplevelsen.

Det gælder iøvrigt flere ting ^^
Lad vær med at ha andet i din lomme end telefonen, så er den skid slået :)
Gravatar #3 - JesperZ
13. jan. 2011 19:02
Nah det gør ingen forskel når det er InvisibleShield eller lignende. Det kan ikke ses eller mærkes :)
Gravatar #4 - Slettet Bruger [2886958762]
13. jan. 2011 19:08
Lyder som om du har erfaring med det, så burde du da også vide hvad du sku købe :D

Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
13. jan. 2011 19:27
Jeg har haft InvisibleShield på flere af mine telefoner og er ikke blevet andet end skuffet. Ja det ser flot ud... de første par dage. Derefter begynder det langsomt at falde af hver gang man har haft telefonen i lommen osv.
Jeg havde det også på min Desire, men det røg af efter en uges tid, det var simpelthen ubrugeligt da det havde ekstremt høj friktion, hvilket ikke er det optimale til en touchscreen.

Jeg har nu i et halvt år hverken haft cover eller skærmbeskytter på min telefon og der er ikke kommet ridser i skærmen, på trods af at den en del gange er røget ned i lommen med nøglerne samt tabt et par gange.

Da din telefon så skulle have "Gorillaglass", hvilket er endnu stærkere end det der er på en Desire, ville jeg synes at det er direkte dumt at smide en beskytter på, der ikke vil have anden effekt end en dårligere brugeroplevelse.
Gravatar #6 - mfriis
13. jan. 2011 19:33
Har haft Zaggs InvisibleShield på min Desires skærm siden dag 1.
Det er hverken flosset eller ved at falde af og ser faktisk stadigvæk ret godt ud.

Skærmen får en smule mere modstand når du kører fingrene rundt på den, men det er ikke noget jeg ligger mærke til længere.

http://www.zagg.com/invisibleshield/index.php
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
13. jan. 2011 19:37

Jeg har heller ikke haft problemer med at selve skærmbeskytteren er faldet af, men resten af skjoldet som dækker resten af telefonen.
Min erfaring er dog at der er for meget friktion, samt at skærmen ikke er helt så følsom når man bruger deres skærmbeskytter.
Telefonen blev i hvert fald meget mere responsiv da jeg fjernede det og jeg har endnu ikke fået ridser i skærmen.
Gravatar #8 - fjols
13. jan. 2011 20:15
Jeg har ikke haft noget som helst på min Desire og der er ingen ridser i skærmen, selvom jeg ikke har været specielt forsigtig med den.
Dog har den fået et par skrammer i plastikken rundt om skærmen.
Jeg kan absolut ikke se nogen grund til at putte sådan noget på.
Gravatar #9 - Alrekr
13. jan. 2011 20:21
Min HTC Magic, som blev mishandlet i næsten 1½ år før jeg fik dræbt den i et mislykket forsøg på at få Android 2.2 på den, har én enkelt ridse i skærmen, selvom den er røget på jorden/beton/trapper et utal af gange.. Mit råd: Skærmen kan holde til fantastisk meget. Lad være med at ødelægge den oplevelse som Samsung har lagt i designet af Galaxy S.
Gravatar #10 - Chewy
13. jan. 2011 20:29
Har personligt haft smartphones siden '03.
I den periode har jeg blandt andet arbejdet i et supermarked, samt arbejdet som runner/stagehand/tekniker (læs: arbejde var der skal slæbes meget, samt arbejde hvor der tit kommer tryk på lommen telefonen ligger i, samt arbejde hvor der er stor risiko for at tabe telefonen fra store højder)
Og jeg har på intet tidspunkt haft nogen former for problemer med ridser i skærmen...
Gravatar #11 - JesperZ
13. jan. 2011 21:07
Tror jeg dropper det så :)

Men jeg kommer efter Jer hvis der kommer ridser i skærmen ;)
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
13. jan. 2011 21:12
Ellers gør som mig.
Har tegnet en forsikring til 29 kroner om måneden. Den dækker alle skader og har en selvrisiko på 300kr.
Af samme grund er jeg ikke så bange for at der sker noget med telefonen.
Gravatar #13 - Listesen
13. jan. 2011 22:00
Hvor har du fremskaffet en sådan forsikring? Er det en en du har tilkøbt dine andre forsikringer som en ekstradækning, eller er det en selvstændig forsikring hos en forhandler?
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
14. jan. 2011 09:05
Det var en forsikring jeg købte sammen med telefonen hos Telenor.
Man kunne også få udvidet den til også at dække tyveri for omkring 50kr. om måneden. Men det fravalgte jeg da jeg har en forsikring der ville dække det i forvejen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login