mboost-dp1
skærmen slukker:(
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
hej igen...
Jeg har jo tidligere haft problemer med min hdd, da jeg lige er skiftet til ny disk...
Problemet er at skærmen slukker efter ca 15. sek brug og jeg kan tænde den igen ved at klappe skærmen i og op igen.. 15 sek senere slukker den igen kort før siger den en sjov summen...
nogen som ved hvad der kan være galt...
nogle fakta:
pc'en er en en dell inspiron 1501
harddisken er en wd scorpio blue 500gb...
den har et forbrug på 550mA
den gamle disk er en hitachi (kan ikke huske hvilken model, sidder i lige nu så jeg kan skrive dette...) 80gb og har et forbrug på 700mA
da jeg først fik disken i (udover de startproblemer som jeg nu havde) så virker alt fint... 5 dage efter begynder den at slukke for skærmen...
jeg sætter gamle disk i og alt virker...
et andet lidt sært tilfælde var at jeg satte en ekstern skærm til og pludselig virkede den originale skærm...
pc'en kører i døgndrift, men det burde ikke have nogle problemer...
skriv endelig hvilke fakta i mangler for at hjælpe mig, for det er meget kikset at have crt skærm på sofa bordet og kan knap nok se mit fjernsyn i baggrunden...
Jeg har jo tidligere haft problemer med min hdd, da jeg lige er skiftet til ny disk...
Problemet er at skærmen slukker efter ca 15. sek brug og jeg kan tænde den igen ved at klappe skærmen i og op igen.. 15 sek senere slukker den igen kort før siger den en sjov summen...
nogen som ved hvad der kan være galt...
nogle fakta:
pc'en er en en dell inspiron 1501
harddisken er en wd scorpio blue 500gb...
den har et forbrug på 550mA
den gamle disk er en hitachi (kan ikke huske hvilken model, sidder i lige nu så jeg kan skrive dette...) 80gb og har et forbrug på 700mA
da jeg først fik disken i (udover de startproblemer som jeg nu havde) så virker alt fint... 5 dage efter begynder den at slukke for skærmen...
jeg sætter gamle disk i og alt virker...
et andet lidt sært tilfælde var at jeg satte en ekstern skærm til og pludselig virkede den originale skærm...
pc'en kører i døgndrift, men det burde ikke have nogle problemer...
skriv endelig hvilke fakta i mangler for at hjælpe mig, for det er meget kikset at have crt skærm på sofa bordet og kan knap nok se mit fjernsyn i baggrunden...
Lyder som din inverter der er ved at stå af.
Q1: Kan du oplyse billedet med en lygte, så du kan se hvad den viser?
Q2: Forbliver skærmen samme farve/lysstyrke inden den slukker.
Q3: Får skærmen et rødligt skær inden den dør.
A1: Enten inverter eller baggrunds belysningen der er død.
A2: Inverteren.
A3: Baggrunds belysningen.
Såfremt du ikke kan oplyse billedet med en stærk lygte, er det højest sandsynlig ikke inverter eller baggrundsbelysningen der er røget men en anden fejl.
Oplever du det samme i fejlsikret tilstand?
Kan du sætte opløsningen ned og får du så stadig fejlen?
Prøvet med andre GFX drivere?
Q1: Kan du oplyse billedet med en lygte, så du kan se hvad den viser?
Q2: Forbliver skærmen samme farve/lysstyrke inden den slukker.
Q3: Får skærmen et rødligt skær inden den dør.
A1: Enten inverter eller baggrunds belysningen der er død.
A2: Inverteren.
A3: Baggrunds belysningen.
Såfremt du ikke kan oplyse billedet med en stærk lygte, er det højest sandsynlig ikke inverter eller baggrundsbelysningen der er røget men en anden fejl.
Oplever du det samme i fejlsikret tilstand?
Kan du sætte opløsningen ned og får du så stadig fejlen?
Prøvet med andre GFX drivere?
Dreadnought (2) skrev:Hvor kommer summelyden fra?
svært at sige... men ca mellem tastaturet og bunden af skærmen...
Azuria (3) skrev:Q1: Kan du oplyse billedet med en lygte, så du kan se hvad den viser?
ja... jeg kan godt se at billedet er der men som om lyset er skruet ned på 5% eller sådan... så helt mørkt, men stadig et billede
Azuria (3) skrev:Q2: Forbliver skærmen samme farve/lysstyrke inden den slukker.
skærmen mister ca 5% lysstyrke og så brummer den og så slukker den helt...
Azuria (3) skrev:Q3: Får skærmen et rødligt skær inden den dør.
nej...
jeg tog fejl i går det sker også ved den gamle hdd...
driverne skulle gerne fungere (envy som har fundet den)
tjekker lige det med opløsning, men den kører kun 1280x800 som den altid har gjort...
hvis det er inverteren hvordan får jeg det skiftet???
#4 Så er det inverteren. Hvis du selv kan skilde skærmen ad, så kan du selv skifte inverteren. Det er bare to stik og en skrue eller to der holder den. Skærmens front er normalt holdt fast af 4-6 skruer, samt en masse plastiklåse langs kanten. Disse skal du være forsigtig med. Find et sted hvor du kan skilde dem ad med neglene, og så forsigtigt vrid de andre løse. Ellers er det en tur til et service værksted.
her er en sjov fakta:
hvis jeg kun kører på batteri er der ingen fejl...
hvad kan det skyldes??? kan det være problemet ligger flere steder eller et andet sted...
man kan se stel på dc delen hvor kabel kommer ud fra adapteren...
jeg får stadig spænding... men kan det ske at der er en fejl der???
hvis jeg kun kører på batteri er der ingen fejl...
hvad kan det skyldes??? kan det være problemet ligger flere steder eller et andet sted...
man kan se stel på dc delen hvor kabel kommer ud fra adapteren...
jeg får stadig spænding... men kan det ske at der er en fejl der???
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.