mboost-dp1
Skille Zepto ZNote 6324W ad
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Så længe du er fiks på fingrene, og ikke stikker skruetrækkeren andre steder hen end på skruerne, så kan du stort set ikke fejle. Har selv haft modellen og skiftet blæser i den, men har haft andre bæbare siden, så kan ikke huske den præcise fremgangsmåde længere...
PROTIP: Prøv dig frem og lad være med at brække noget fra hinanden. Hvis det ikke føles som om, tingene glider fra hinanden, så har du ikke fjernet alle skruer endnu ;)
PROTIP: Prøv dig frem og lad være med at brække noget fra hinanden. Hvis det ikke føles som om, tingene glider fra hinanden, så har du ikke fjernet alle skruer endnu ;)
Plus, husk at markere hvordan og hvor skruerne skal sidde! Der er sku' ikke noget værre end at have 10 skruer tilovers bagefter. - Omvendt, så er det heller ikke fedt at mangle skruer. :)
I stil med #3
Find noget papir, evt. printerpapir, og læg skruerne på papiret cirka hvor du fjerner dem fra maskinen.
Så kan du lynhurtigt se, udfra deres position på papiret, hvor de skal sidde i maskinen.
Eventuelt flere stykker papir - et for bagsiden og et for indmaden (under tastaturet). :)
Find noget papir, evt. printerpapir, og læg skruerne på papiret cirka hvor du fjerner dem fra maskinen.
Så kan du lynhurtigt se, udfra deres position på papiret, hvor de skal sidde i maskinen.
Eventuelt flere stykker papir - et for bagsiden og et for indmaden (under tastaturet). :)
Jeg har ikke nogen problemerer med at skille en stationær computer ad til de enkelte delkomponenter, men jeg har før set bærbare skjule skruer under klistermærker eller under beslag som først skal skrues løs.
Hvis jeg ved hvilke skruer som er beregnet på at blive fjernet, for at skille den ad, så er der mindre risiko for at jeg fjerner for mange skruer (Så tingene falder af bundkortet) eller for få skruer (Så jeg får brækket noget i stykker fordi der lige sad en lille skrue mere et sted).
Hvis jeg ved hvilke skruer som er beregnet på at blive fjernet, for at skille den ad, så er der mindre risiko for at jeg fjerner for mange skruer (Så tingene falder af bundkortet) eller for få skruer (Så jeg får brækket noget i stykker fordi der lige sad en lille skrue mere et sted).
Mort (6) skrev:Jeg har ikke nogen problemerer med at skille en stationær computer ad til de enkelte delkomponenter, men jeg har før set bærbare skjule skruer under klistermærker eller under beslag som først skal skrues løs.
Skru alt det løs du kan og hvis du er helt lost, tag billeder undervejs. Når du ikke kan skrue mere ud prøver du forsigtigt at skille delene ad. Hvis de hænger fast finger du synderen og skruer den ud.
Gentag proceduren i omvendt rækkefølge bagefter.
På mit tidligere arbejde tegnede jeg altid hvor skruerne skulle sidde, for når man sidder med et par adskilte bærbare er det umuligt at huske hvilke størrelse skruer passer hvor i hvilke maskiner. Og i hvilke lag.
http://thumbs.dreamstime.com/thumb_441/1254641161J...
http://thumbs.dreamstime.com/thumb_441/1254641161J...
Nu har jeg prøvet at fjerne hver eneste synlige skrue, fra undersiden af computeren (Samt de to som sidder på bagsiden af computeren) og oversiden kan stadig ikke skilles ad fra undersiden, uden brug af vold.
Ude i siderne af "kabinettet" sidder det løst nok til at kunne løftes en mm eller to, men inde omkring midten, hvor trackpad'en sidder, der sidder den stadig solidt fast og der er ikke nogen synlige skruer i det område (Jeg har endda løftet en gummidut op for at kigge under den, uden resultat).
Ude i siderne af "kabinettet" sidder det løst nok til at kunne løftes en mm eller to, men inde omkring midten, hvor trackpad'en sidder, der sidder den stadig solidt fast og der er ikke nogen synlige skruer i det område (Jeg har endda løftet en gummidut op for at kigge under den, uden resultat).
Mort (11) skrev:Nu har jeg prøvet at fjerne hver eneste synlige skrue, fra undersiden af computeren (Samt de to som sidder på bagsiden af computeren) og oversiden kan stadig ikke skilles ad fra undersiden, uden brug af vold.
Så skal du nok ind bag et dæksel på undersiden og fjerne en skrue.
Prøv at post nogle billeder af hvor langt du er nået.
arntc (12) skrev:Så skal du nok ind bag et dæksel på undersiden og fjerne en skrue.
Prøv at post nogle billeder af hvor langt du er nået.
Jeg har løftet alle dæksler og fjernet alle skruer derfra også (Der sad en enkelt keyboard skrue der).
Sand. (14) skrev:Der sidder nok nogle skruer under tastaturet. Du kan løfte hele tastaturet op med en flad skruetrækker.
Der sad en enkelt skrue under keyboardet. Den har jeg også fjernet, men det er ikke den der holder den sammen omkring midten af computeren, ved touch pad'en.
Clauzii (13) skrev:Hvis du ikke har fundet ud af det i aften, kan jeg prøve på min.
Jeg har droppet det og har samlet det hele igen, så du behøver ikke skille din egen ad, for min skyld - Ellers tak for tilbudet.
CPU køleren var tilgængelig under keyboardet, men der var stort set ikke noget støv at se på den. Jeg ville gerne have blæst bundkortet helt rent for støv også, men når det ikke kunne lade sig gøre ved at pille alle skruerne ud og forsigtigt brække i plastiken, så tør jeg ikke gøre mere ved det.
Mort (16) skrev:Clauzii (13) skrev:Hvis du ikke har fundet ud af det i aften, kan jeg prøve på min.
Jeg har droppet det og har samlet det hele igen, så du behøver ikke skille din egen ad, for min skyld - Ellers tak for tilbudet.
CPU køleren var tilgængelig under keyboardet, men der var stort set ikke noget støv at se på den. Jeg ville gerne have blæst bundkortet helt rent for støv også, men når det ikke kunne lade sig gøre ved at pille alle skruerne ud og forsigtigt brække i plastiken, så tør jeg ikke gøre mere ved det.
Det er ofte lejet i blæseren der er røget når det ikke hjælper med lidt pusteri.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.