mboost-dp1
smartphone ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg står og skal købe ny privat telefon, og ville høre hvad i ville vælge, jeg har nogle krav og ønsker som gerne skulle opfyldes .
1. WiFi
2. GPS
3. fin skærm ikke for lille
4. helst ikke Sony eller Iphone (med mindre der er et SUPER + ved dem)
5. min. 3G
6. helst under 6500 kr (uden/med abb.(6 mdr.))
Jeg har set på HTC eller en garmin, men hvad vil i vælge
1. WiFi
2. GPS
3. fin skærm ikke for lille
4. helst ikke Sony eller Iphone (med mindre der er et SUPER + ved dem)
5. min. 3G
6. helst under 6500 kr (uden/med abb.(6 mdr.))
Jeg har set på HTC eller en garmin, men hvad vil i vælge
Gå ned i en butik hvor de har begge telefoner og evt. et par fra f.eks. samsung, nokia og motorola. Prøv dem i hånden og se på deres menuer og ekstra ting.
At købe ny mobil er altid meget individuelt og der hjælper hvis man har prøvet at stå med dem i hånden. Ellers prøv at låne en vens telefon og afprøv den.
Gå ned i en butik hvor de har begge telefoner og evt. et par fra f.eks. samsung, nokia og motorola. Prøv dem i hånden og se på deres menuer og ekstra ting.
At købe ny mobil er altid meget individuelt og der hjælper hvis man har prøvet at stå med dem i hånden. Ellers prøv at låne en vens telefon og afprøv den.
#2 motorola har ikke releaset nogen af dagen android telefoner i danmark endnu så der går nok lang tid inden vi ser dem i danmark desværde, så det ville jeg ikke selv vente på
de funktion er meget standart i alle PDA'er i dag (regner ikke med du gider have en smartphone)
selv har jeg en motorola milestone der køre android 2.1 den er monster lækker
desværde er det kun sony ericson X10 mini pro der er i danmark af telefoner med android og fysiks qwerty tastatur
men med et budget på 6500 kan du jo næsten få hvad som helst
nogen af de sider jeg bruger meget når jeg skal kigge på telefon er mobilsiden.dk og gsmarena.com
mobilsiden.dk giver et godt overblik over hvad der sker i danmark og deres anmeldelser er også af en okay kvalitet
gsmarena.com er gude siden når der snakkes om telefoner, der kan du se specs på alle telefoner, de har rigtig gode billedere af telefonen og næsten altid sammen med en Iphone så man kan sammenligne og deres anmeldelser er meget lange, men tilgengæld rigtig gode
god fornøjelse med at lede efter telefon, endelig spørg vis der er noget du er i trivl om
de funktion er meget standart i alle PDA'er i dag (regner ikke med du gider have en smartphone)
selv har jeg en motorola milestone der køre android 2.1 den er monster lækker
desværde er det kun sony ericson X10 mini pro der er i danmark af telefoner med android og fysiks qwerty tastatur
men med et budget på 6500 kan du jo næsten få hvad som helst
nogen af de sider jeg bruger meget når jeg skal kigge på telefon er mobilsiden.dk og gsmarena.com
mobilsiden.dk giver et godt overblik over hvad der sker i danmark og deres anmeldelser er også af en okay kvalitet
gsmarena.com er gude siden når der snakkes om telefoner, der kan du se specs på alle telefoner, de har rigtig gode billedere af telefonen og næsten altid sammen med en Iphone så man kan sammenligne og deres anmeldelser er meget lange, men tilgengæld rigtig gode
god fornøjelse med at lede efter telefon, endelig spørg vis der er noget du er i trivl om
moisen (4) skrev:#2 motorola har ikke releaset nogen af dagen android telefoner i danmark endnu så der går nok lang tid inden vi ser dem i danmark desværde, så det ville jeg ikke selv vente på
Der er flere danske forhandlere... deriblandt expansys.
Telefonen er dog en EU udgave. ikke dansk sproget. Men det er til at klare i dagens danmark.
moisen (4) skrev:selv har jeg en motorola milestone der køre android 2.1 den er monster lækker
Så af folk jeg har "mødt" er der nu 2 incl mig selv der har den telefon ^^
det er en form for paralle inport de laver da de ikke køber den ved motorola denmark, får en UK version til danmark og sætter den op til dansk skræm tastatur
expansys ser ud til at være et fransk firma der også sende til danmark, kan ikke rigtig finde ud af om det er deres frasnke afdelingen du handler med eller om det er en dansk adr. for er det en fransk er der jo nogen helt andre regler ved køb
expansys ser ud til at være et fransk firma der også sende til danmark, kan ikke rigtig finde ud af om det er deres frasnke afdelingen du handler med eller om det er en dansk adr. for er det en fransk er der jo nogen helt andre regler ved køb
De har et kontor. eller en person. dunno. i KBH.
Ikke noget dansk layout på min telefon da. :)
Ved ikke om man kan kalde det parallel import når det er fra EU af ^^
Ikke noget dansk layout på min telefon da. :)
Ved ikke om man kan kalde det parallel import når det er fra EU af ^^
Med de muligheder du har, med fravalgene, ville jeg vælge en Android telefon, fordi du lige så godt kan vende dig til et interface med fremtid, og mange er glade for det.
Jeg har aldrig været betaget af Garmins interfaces, men hvis det er meget vigtigt for dig at GPS'en er god, ville jeg gå efter den.
Mit valg lige nu, med dine fravalg, ville være en HTC Desire. Men vær opmærksom på at du kan risikere at få en uden AMOLED.
Hvorfor ikke Nokia? Fordi de står overfor skiftet til MeeGo, som ser lovende ud, men jeg synes ikke at nu er tidspunktet. Jeg ville give det lidt tid på markedet først.
Jeg har aldrig været betaget af Garmins interfaces, men hvis det er meget vigtigt for dig at GPS'en er god, ville jeg gå efter den.
Mit valg lige nu, med dine fravalg, ville være en HTC Desire. Men vær opmærksom på at du kan risikere at få en uden AMOLED.
Hvorfor ikke Nokia? Fordi de står overfor skiftet til MeeGo, som ser lovende ud, men jeg synes ikke at nu er tidspunktet. Jeg ville give det lidt tid på markedet først.
moisen (8) skrev:ved ikke helt hvad man skal kalde det men det er ikke motorola denmark der får dem, men de må godt snart se at få fingeren ud af deres *beep* og komme i gang med at udbyde deres android telefoner i danmark, så man kan købe dem med abm
Det med at købe telefoner med abbonement er noget fis synes jeg. essentielt er det jo at købe på afbetaling. afbetaling er for fattigrøve :P hehe
Noget andet er at nu har vi endelig et godt telefonmærke som ikke hver 3. popdreng på gaden har. ^^ det er også rart.
Bundy (12) skrev:Køb en desire, og ikke en legend.
Køb en falsk hundelort og ikke en bil.
Det er jo ligesom ikke nemt hvis du ikke kommer med argumenter til hvorfor.
jovist desire er kraftigere. men er der noget gain til den gennemsnitlige bruger? og er den ekstra pris virkelig det værd når designet er så meget grimmere?
Sony ericson X10'erne er nu også meget populære. og jeg må sige at jeg synes deres interface er meget lækkert :)
HTC har bare lavet jyde modeler, knækket er til for at kunne åben en øl nemmer med den
#17: du har måske ret vis det er smartphones du snakker om, men PDA'er der er Sony ericsson også kommet rigtig godt med med deres X10, og samsung er også ved at komme med med deres galexy serie
som jeg selv har nævnt tidligere har motorola gjort sig virkeligt positivt bemærket, lige nu er den mest solgte android telefon motorola droid, som i europa hedde motorola milistone
forskellen på PDA og smartphone er: en smartphone er en telefon der har lidt flere funktioner ind en normal telefon, nokia's symbian modeler er et godt eksempel, de ligner stadigvæk en telefon men har kalender og synkronisering i sig
PDA står for personal digital assistant og vil typisk være en mini computer hvor der så er GSM funktion i, vis du tager iphonen f.eks. så laves den i to versioner, en med GSM og en ude, uden bliver den bare kaldt en ipod touch, men har i bund og grund de samme funktioner
#17: du har måske ret vis det er smartphones du snakker om, men PDA'er der er Sony ericsson også kommet rigtig godt med med deres X10, og samsung er også ved at komme med med deres galexy serie
som jeg selv har nævnt tidligere har motorola gjort sig virkeligt positivt bemærket, lige nu er den mest solgte android telefon motorola droid, som i europa hedde motorola milistone
forskellen på PDA og smartphone er: en smartphone er en telefon der har lidt flere funktioner ind en normal telefon, nokia's symbian modeler er et godt eksempel, de ligner stadigvæk en telefon men har kalender og synkronisering i sig
PDA står for personal digital assistant og vil typisk være en mini computer hvor der så er GSM funktion i, vis du tager iphonen f.eks. så laves den i to versioner, en med GSM og en ude, uden bliver den bare kaldt en ipod touch, men har i bund og grund de samme funktioner
gnarfsan (22) skrev:Med lettere slør i mekanismen efter 7 måneder...
^^ tru dat. men det der lå i det var at han skrev MILIstone istedet for MILEstone :P
Jeg er ret sikker på jeg kan finde telefoner derude der får slør hurtigere dog ^^
Måske er det mig der tænker forkert. men jeg ser 7 måneder som mega lang tid? Det er det længste jeg nogensinde har haft en telefon endnu.
SlettetBruger (23) skrev:Jeg er ret sikker på jeg kan finde telefoner derude der får slør hurtigere dog ^^
Min N95 havde lidt fra starten, men det har dog ikke ændret sig over de sidste 3 år. Men ja, det har du nok ret i.
SlettetBruger (23) skrev:Måske er det mig der tænker forkert. men jeg ser 7 måneder som mega lang tid?
Minimum 2 år, ville jeg sige. Det gør forbrugerstyrrelsen også.
gnarfsan (24) skrev:Minimum 2 år, ville jeg sige. Det gør forbrugerstyrrelsen også.
Shit ^^ oh well. man skal jo holde udviklingen igang :P
moisen (27) skrev:damn har aldrig haft en telefon så længe, de holder ikke til mit liv
eller det er ikke helt sandt min første mobil, en motorola holdt vist et par år
Jeg har haft alle mulige forskellige der gjorde. Den eneste, der ikke gjorde var min Sony Ericsson, og så afventer jeg stadig min iPhone, der indtil videre fungerer uændret efter 10 måneder.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.