mboost-dp1

Søger anbefaling til lille GPS tracker

Gå til bund
Gravatar #1 - 3214N
10. okt. 2012 18:20
Jeg skal bruge en lille GPS tracker. Den skal monteres skjult, så det er vigtigt med lang batteritid. Helst min. 1 år.
Er der nogen af Jer der har erfaringer med sådan noget, og kan komme med nogle anbefalinger?
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
10. okt. 2012 18:23
Uden eksternt batteri, tror jeg godt du kan glemme det.
Hvad skal den monteres på?
Gravatar #3 - 3214N
10. okt. 2012 18:36
Det må gerne være eksternt batteri. Og så skal den monteres skjult inden i en enhed, som skal overvåges af denne GPS tracker. Jeg kan ikke komme til at lade den op, eller skifte batteri ofte, så derfor er det vigtigt med lang batteritid.
Gravatar #4 - Hånter
10. okt. 2012 19:09
3214N (3) skrev:
Det må gerne være eksternt batteri. Og så skal den monteres skjult inden i en enhed, som skal overvåges af denne GPS tracker. Jeg kan ikke komme til at lade den op, eller skifte batteri ofte, så derfor er det vigtigt med lang batteritid.

Er det dig der er inden i Windcape og er blevet spion?
Jeg troede i havde folk til at skaffe sådan noget? :p
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
10. okt. 2012 19:25
Til en standard tracker som denne, burde et batteri på 50Ah (3,7V) kunne klare den et års tid, alt efter modtage- og sendeforhold.

Eksempel

Jeg vil anbefale Li+ batterier, da de ikke aflader sig selv, som mange andre genopladelige batterier, samt at spændingen passer.
Gravatar #6 - 3214N
10. okt. 2012 19:35
#4 Wtf? Er ikke helt med...

#5 Mange tak!

Andre der vil dele deres erfaringer?
Gravatar #7 - Chewy
10. okt. 2012 19:56
@ #6
Windcape er en fast bruger der pludseligt uden varsel slettede sin bruger på newz, og en række andre sider. Os andre faste brugere undre os over hvad der er sket. Og joker som sædvanligt med det (Og med glæde på uvidende brugers bekostning :-)
Gravatar #8 - 3214N
10. okt. 2012 20:06
#7 Tak for info!
Gravatar #9 - Chewy
10. okt. 2012 20:21
*stiller mig til siden og lader en anden komme til*
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. okt. 2012 05:33
Hvad skal du bruge den til? Hvem skal du udspionere?

Husk, sæt den ikke under en bil, som i amerikanske film... Undervognsvask er populært i Danmark :)
Gravatar #11 - 3214N
11. okt. 2012 06:36
Den skal bruges til at overvåge en enhed, der er min varetægt. Hvis den bliver flyttet, vil jeg gerne vide hvor den er.
Nej, det er ikke et køretøj.
Planen var at den skulle være skjult, og dermed monteret indeni. Dermed også udfordringen med batterilevetid.
Gravatar #12 - milandt
11. okt. 2012 07:19
Du kan også bare bede din kæreste om at tilføje dig på Lattitude
Gravatar #13 - Slettet Bruger [2129645406]
11. okt. 2012 07:23
Håber ikke han vil montere en GPS sender og eksternt batteri inde i hans kæreste. :(
Gravatar #14 - 3214N
11. okt. 2012 07:32
Hende har jeg styr på...
Gravatar #15 - engfeh
11. okt. 2012 14:13
Hun er forhåbentlig lænket til køkkenbordet!
Gravatar #16 - 3214N
11. okt. 2012 17:47
Og nu tilbage til topic: Hvad er jeres erfaringer med emnet?
Gravatar #17 - Alex2009
12. okt. 2012 13:59
Det jeg hører du vil have er:

* En enhed der er så lille at den kan skjules i "et eller andet".
* En GPS som kan holde strøm i et år.
* Meget begrænset størrelse.

Vil sige at det på nuværende tidspunkt er svært/umuligt... Har selv forsøgt at finde sådan en løsning til en cykel - Uden held...

Håber jeg tager fejl - Men det er ikke lykkedes mig at finde noget der virkede...

De har jo det problem med strømmen at en GPS skal bruge rimelig meget strøm for at være aktiv - Den kan så aktiveres via mobilnettet, men det kræver jo så GSM.
GSM antennen tager ikke nær så meget strøm som en GPS antenne - hvorfor du får mere levetid.
Men det du reelt skal bruge er jo faktisk en enhed, som på mange måder ligner en dumb-phone fra 2007-8. (bare uden skærm)

De kunne vel holde 2-3 uger på en opladning når de var i standby. Så derfor vil det du søger nooook også ligge deromkring.

Disse enheder findes - Men der er nogle problemer:

* De lever ikke op til dine krav til levetid.
* De er passive indtil de bliver bedt om at returere en placering og du kan derfor ikke registrere hvis den flytter sig. Kun få placeringen hvis den mangler. (Beder den om at sende dens placering)
* Det kan man komme udenom - Men GPS og GSM aktivitet reducerer kraftigt på levetiden af batteriet. Så du kan ikke rigtigt lave sådan en Cycle som tjekker hvert kvarter eller noget - for så reducerer du jo batterilevetiden.
*Pga. dit krav til størrelse er et stort batteri ved siden af ikke en mulighed.
Gravatar #18 - 3214N
12. okt. 2012 17:58
Fedt med feedback, tak for det.
Det må gerne være en GPS tracker med den funktion, hvor jeg sender en SMS, når jeg kan se at enheden mangler, hvor jeg så får GPS lokation retur.
Så GPS skal kun bruge strøm når den bliver bedt om at sende lokation, ellers kører den på GSM.
Hvis det eksterne batteri er langt og tyndt, tror jeg godt jeg kan få plads til det.

Hvis bare der var noget brugbart trådløs opladning, så kunne det være en løsning.

2-3 uger batteritid er ikke realistisk, men jeg kan leve med 5-6 måneder.

Hvis du har nogen forslag til produkter, må du meget gerne sende dem min vej.
Gravatar #19 - Jakob Jakobsen
12. okt. 2012 18:01
Faldt lige over denne
Gravatar #20 - 3214N
12. okt. 2012 18:13
Mange tak, så findes det alligevel, og til 2900,- Kr. så går det an.
Gravatar #21 - Slettet Bruger [1556902929]
12. okt. 2012 19:17
Jeg kiggede med her, men det var kun i håb om at finde ud af hvad det var det skulle trackes.

Newz er en familie.. ikke en familie af tyve :(
Gravatar #22 - freesoft
12. okt. 2012 20:53
Jeg kigger selv lidt på disse: http://ifindu.dk/gps-tracker-modeloversigt.asp
Gravatar #23 - 3214N
24. okt. 2012 21:31
Måske ender det med at jeg skiller den fra #19 ad, så den bliver fladere...

Men, de kommer med en model efter nytår, der er 8 mm "tyk", dog uden batteri.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login