mboost-dp1
Søger en billig 5.7" skærm der kan bruges som sekundær skærm.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey, jeg har søgt vidt og bredt, men kan ikke rigtig finde noget der kan bruges..
Det jeg søger er: En 5,7" skærm med vga udgang som jeg kan sætte til min computer som en sekundær skærm, opløsning og farvekvalitet er ligemeget, ligesom viewin angle heller ikke betyde det store..
SÅ det der betyde noget er: 5.7", VGA-stik og billig....
Den må gerne sidde i en eller anden genstand, det skal bare være så jeg kan skille den ad så jeg kan får skærmen for sig...
Håber i kan hjælpe, for det er ved at brænde lidt på her... :)
Det jeg søger er: En 5,7" skærm med vga udgang som jeg kan sætte til min computer som en sekundær skærm, opløsning og farvekvalitet er ligemeget, ligesom viewin angle heller ikke betyde det store..
SÅ det der betyde noget er: 5.7", VGA-stik og billig....
Den må gerne sidde i en eller anden genstand, det skal bare være så jeg kan skille den ad så jeg kan får skærmen for sig...
Håber i kan hjælpe, for det er ved at brænde lidt på her... :)
Kan du ikke købe et gammelt GPS-anlæg, dem man monteret i bilerne i "gamle" dage.
Der må findes nogle DVDO anlæg, som der blev monteret mange af og hvor GPS-motoren er gammeldags nu..
Hvor mange penge har du at gøre godt med?
Der må findes nogle DVDO anlæg, som der blev monteret mange af og hvor GPS-motoren er gammeldags nu..
MiniatureZeus (2) skrev:Kan du ikke købe et gammelt GPS-anlæg, dem man monteret i bilerne i "gamle" dage.
et par hundrede dask ca...
Har søgt rundt omkring, men kan ikke finde noget som jeg er sikker på kan sættes til computeren uden jeg skal igang med at bygge en HW/SW driver.
Som #2 foreslår eller evt. en bærbar DVD-afspiller (dem forældre giver børn i bilen - kan købes i THansen for 500 kr). Men så vidt jeg ved bruges der oftes composite (phono) indgange på de skærme - i hvert fald de ældre modeller. Men du kan jo sende skærmsignalet ud via et ældre grafik-kort med composite udgang, men kvaliteten bliver ikke særlig god :(
Jeg ved godt det ikke er indenfor dit budget, men løse VGA TFT skærme kan skam købes fra ny, fx. på cartft.com.
Jeg ved godt det ikke er indenfor dit budget, men løse VGA TFT skærme kan skam købes fra ny, fx. på cartft.com.
http://www.review-displays.co.uk/acatalog/PD057VT1... <- den ser ud til at kunne hvad du vil. Så skal ddu bare finde en forhandler :) (ps.d et er fanme svært at finde dem med VGA, de er alle sammen med en eller anden inverter
Tanken har været der, men det er for dyrt da den kun skal bruges ganske kort som et proof of concept, hvorefter arbejdet skal kunne begynde på driver HW/SW til en for projektet relevant skærm.
Problemet med den er at der ikke er driver på den som kan tage imod data fra VGA stikket.
Den ser måske ud til at kunne bruges, men den er lige dyr nok...
Tanken har været der, men det er for dyrt da den kun skal bruges ganske kort som et proof of concept, hvorefter arbejdet skal kunne begynde på driver HW/SW til en for projektet relevant skærm.
Problemet med den er at der ikke er driver på den som kan tage imod data fra VGA stikket.
Den ser måske ud til at kunne bruges, men den er lige dyr nok...
Tror du stiller for høje krav, de er sku småpebrede hvis de skal have vga controller http://store.earthlcd.com/OF-5-7-VGA?sc=7&cate...
Men for at være helt ærlig, hvis det er proof of concept er det da hammer ligemeget om det er 5.7" eller 22"?
Men for at være helt ærlig, hvis det er proof of concept er det da hammer ligemeget om det er 5.7" eller 22"?
qw_freak (7) skrev:men den er lige dyr nok...
I et proof of concept projekt, kaldes det en investering :)
Du kan jo også tage ud og lede på en genbrugsstation...
Jeg sidder og tænker lidt ... Mon ikke man kan finde en form for netbook som er defekt til et par 100 på DBA?
Brugte selv skærmen fra min gamle skrottede bærbar ... Med lidt loddetin, et VGA kabel og lidt fingersnilde fik jeg samlet lortet så jeg havde en sekundær 14"-ish skærm :)
... Men hvad er det for et projekt? Er nysgerrig nu :D
Brugte selv skærmen fra min gamle skrottede bærbar ... Med lidt loddetin, et VGA kabel og lidt fingersnilde fik jeg samlet lortet så jeg havde en sekundær 14"-ish skærm :)
... Men hvad er det for et projekt? Er nysgerrig nu :D
Thoroughbreed (12) skrev:... Men hvad er det for et projekt
Well, har underskrevet en kontrakt på ikke at udlevere oplysninger, men jeg kan godt sige, at det er et system som styrer noget mekanisk, og lige nu er dette system analogt, så alle styrefunktioner og sensorer o.lign har hver deres signal kabel, eller flere.. dette system skal vi fuldstændigt digitalisere, samt lave en ny brugerflade (GUI) som så skal visualiseres på en 5,7" :)
BlackFalcon (11) skrev:I et proof of concept projekt, kaldes det en investering :)
Firmaet er desværre en tand for gammeldags til de vil smide flere penge efter "noget så latterligt" som et proof of concept, for man kan jo da bare lave emnet og så håbe det er det kunden vil have! :)
qw_freak (13) skrev:Well, har underskrevet en kontrakt på ikke at udlevere oplysninger, men jeg kan godt sige, at det er et system som styrer noget mekanisk, og lige nu er dette system analogt, så alle styrefunktioner og sensorer o.lign har hver deres signal kabel, eller flere.. dette system skal vi fuldstændigt digitalisere, samt lave en ny brugerflade (GUI) som så skal visualiseres på en 5,7" :)
ÆV!... Nå, men held og lykke med det!
qw_freak (13) skrev:Firmaet er desværre en tand for gammeldags til de vil smide flere penge efter "noget så latterligt" som et proof of concept, for man kan jo da bare lave emnet og så håbe det er det kunden vil have! :)
Hvis det er tilfældet, så synes jeg bare du skal tage en 10" eller hvad du nu kan finde - og hvis "the man" brokker sig, ja så kan du jo bare sige at du ikke havde økonomisk overskud til at anskaffe en 5.7" ;)
Thoroughbreed (14) skrev:Hvis det er tilfældet, så synes jeg bare du skal tage en 10" eller hvad du nu kan finde - og hvis "the man" brokker sig, ja så kan du jo bare sige at du ikke havde økonomisk overskud til at anskaffe en 5.7" ;)
Det er self rigtig, men nu har vi jo lavet modellen som skærmen skal sidde i! :)
qw_freak (15) skrev:Det er self rigtig, men nu har vi jo lavet modellen som skærmen skal sidde i! :)
Darn ... Mon man kan skære i en 10" skærm? *GGG*
Skal til et form for elektronik-loppemarked senere i dag (brugthandel med elektronik "skrot")
- skal nok tænke på dig :D
qw_freak (13) skrev:Firmaet er desværre en tand for gammeldags til de vil smide flere penge efter "noget så latterligt" som et proof of concept, for man kan jo da bare lave emnet og så håbe det er det kunden vil have! :)
Dit firma har vist ikke forstået begrebet "økonomistyring".
Alt respekt, men hvis du tænker på, hvor lang tid du har brugt på at søge efter en billig skærm, så ville de med høj sandsynlighed være bedre stillet, hvis de gav de carte blanche til at købe den bedste skærm til kravene og få den købt med det samme.
Jeg ved ikke, hvad de løn er, men et gæt vil være, at du får det, der svarer til en tredjedel til en hel skærm pr. time (ift. dit maksimale budget). Det kan derfor næsten ikke betale sig at spare på skærmens direkte udgifter, da de blot vil opleve højere, indirekte udgifter i form af mere løn til dig og/eller mindre effektiv arbejdstid.
Correct me, if I'm wrong, my good gentleman. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.