mboost-dp1

Sony TV / Bluray

Gå til bund
Gravatar #1 - mthomsen
3. mar. 2010 12:31
Hej.
Jeg har købt et Sony KDL-40V5500 tv, et Sony HTP-718DW anlæg / receiver og en Sony BDP-S363 Blu-ray afspiller.
Jeg har forbundet et HDMI kabel fra tv'et til receiver'en, et HDMI kabel fra receiver'en til Blu-ray afspilleren og et digital koaksial kabel fra receiver'en til Blu-ray afspilleren.

Mit problem er så at når jeg afspiller en Blu-ray film i 1080p, så er der en træls sort kant i top og bund. Har prøvet med mange forskellige Blu-ray diske, men det er det samme.
Den skal vel fyldes helt ud?
Er det indstillingerne?

Hilsen Michael.
Gravatar #2 - gentox
3. mar. 2010 13:18
Det er helt op til producenten af filmen hvilket format den skal vises i, og det kan sagtens betyde sorte kanter i top og bund på Blu-ray film, og for den sags skyld DVD, eller VHS film.

Det er faktisk de færreste der er produceret i et TV venligt 16:9 format, da de oprindeligt er tilpasset biograflæredet som er noget bredere.
Gravatar #3 - mthomsen
3. mar. 2010 13:20
Nåe okay, bare iorden.
Syntes bare det er mærkeligt at de gør det sådan.
Havde da håbet at når man køber nyt fladskærms tv så får man fuldt billede istedet for at miste 35 % af billedet ca.
Gravatar #4 - gentox
3. mar. 2010 13:22
Der er kun noget galt hvis billedet ser forkert ud, altså hvis en cirkel ikke er rund osv.

Du kan trøste dig med at kanterne er mindre end på et traditionelt 4:3 TV :)
Gravatar #5 - MiniatureZeus
3. mar. 2010 14:45
Hvis du vil have et fjernsyn uden sorte kanter, skal du investere i et Philips Cinema 21:9, og så er det alligevel ikke sikkert at du undgår sorte kanter, for som #2 siger, så er det producenten som bestemmer beskæringen..
Gravatar #6 - mthomsen
3. mar. 2010 20:14
Ja, det har du ret i. Godt man har skiftet det ud ;)

Det TV gider jeg ikke bruge penge på. Syntes virkeligt det er trælst med et tv der er så bette i højden, så skal man have et 60" + for at jeg vil se på det.
Men ja, du har helt ret, men ikke et tv for mig :)
Gravatar #7 - Dreadnought
3. mar. 2010 23:22
#1 Hvis du gerne vil undgå de kanter så kan du jo zoome ind på fjernsynet, men så mister du jo noget af billedet.
Gravatar #8 - fjols
4. mar. 2010 03:26
Eller du kan strække det og få aflange hoveder, så det hele ligner Cybercity reklamer.
Gravatar #9 - mthomsen
4. mar. 2010 11:50
Ja men nej tak :)

Det er også en mulighed, men nej tak :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login