mboost-dp1
Spillemaskine til 5800 kr.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej folkens,
Jeg har en fætter som gerne vil have en "monster" spille maskine.. Han har nu samlet og sparet LÆNGE!!! og har i alt 5800 kr til rådighed. Han har fået et mus og tastatursæt i julegave så han mangler selve computeren og så en skærm. Han er 10 og spiller indtil videre kun counter-strike men han skal på et tidspunkt nok videre i udviklingen.. :)
Det er længe siden at jeg har fulgt skarpt med i udviklingen så er der ikke en af Jer som kan komme med nogle af de utrættelige guldkorn?
På forhånd tak
Mads
Jeg har en fætter som gerne vil have en "monster" spille maskine.. Han har nu samlet og sparet LÆNGE!!! og har i alt 5800 kr til rådighed. Han har fået et mus og tastatursæt i julegave så han mangler selve computeren og så en skærm. Han er 10 og spiller indtil videre kun counter-strike men han skal på et tidspunkt nok videre i udviklingen.. :)
Det er længe siden at jeg har fulgt skarpt med i udviklingen så er der ikke en af Jer som kan komme med nogle af de utrættelige guldkorn?
På forhånd tak
Mads
http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prod...
Godt nok i UK, men der betales ikke told fra England.
Edit: mangler skærm, kigger lige efter en. :)
Edit 2: http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prod...
Så bliver det 675 GBP og "Ved køb for 5.800,00 danske kroner får du 676,06 GBP til kurs 857,91 den 17. januar 2009"
Mon ikke han kan lokke portoen ud af mor og far? :)
Godt nok i UK, men der betales ikke told fra England.
Edit: mangler skærm, kigger lige efter en. :)
Edit 2: http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prod...
Så bliver det 675 GBP og "Ved køb for 5.800,00 danske kroner får du 676,06 GBP til kurs 857,91 den 17. januar 2009"
Mon ikke han kan lokke portoen ud af mor og far? :)
Norrah (7) skrev:OS: Win 7 beta *Ikke en joke
HDD: Fair nok, little mistake...
DVD-Drev: +200kr, so sue me.
Med mindre du skal køre et hack, så lukkes Windows 7 Beta til efteråret, hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det ikke blot en lappeløsning?
#8 Til den pris vil man få langt mere for pengene ved at vælge en selv-byg, hvilket Norrahs link nok beskriver til fulde. Hvis du dog ikke er så meget for det, så vil jeg da anbefale en Dell Studio eller Studio Slim, hvor du kan få en computer og skærm til 5.900 kroner med følgende specs:
- PROCESSOR Intel® Core™ 2 Quad Core Q8200-processor (2,33 GHz, 4 MB cache, 1333 MHz FSB) Rediger
- OPERATIVSYSTEM Original Windows Vista® Home Premium SP1 - dansk Rediger
- RO I SINDET 1 års begrænset garanti - Afhentning og aflevering Rediger
- MICROSOFT APPLICATION SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Dansk Rediger
- SKÆRM 20in E2009W WIDESCREEN Black Danish (1680 x 1050) TCO99 DVI-D Rediger
- HUKOMMELSE 3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 800 MHz [2 x 1024 MB + 2 x 512 MB] Rediger
- HARDDISK 320 GB SATA-harddisk (7.200 omdr./min.) Rediger
- OPTISKE DREV Dvd+/-rw-drev (læser/skriver cd og dvd) Rediger
- GRAFIKKORT 256 MB ATI® Radeon™ HD 3450-grafikkort Rediger
- TASTATUR Dell Multimedia USB Keyboard Black - Danish Rediger
- MUS Dell optisk USB-mus med 2 knapper og rullehjul – Sort Rediger
Grafikkortet er væsentligt svagere end Norrahs link, men her slipper du for at bygge skidtet selv og være bange for, at du har gjort noget forkert etc. Desuden vil du relativt hurtigt kunne opgradere grafikkortet i fremtiden, når det bliver nødvendigt. Hvis han kun spiller CS:S, så betyder grafikkortet ikke det store, og de gamle vil sikkert være glad for en relativ strømbesparende computer.
Til denne pris så vil en bærbar computer måske også være en god ide - særligt fordi han vil kunne tage den med til venner og LAN, hvis han får brug for det. Jeg kan da huske, at LAN var "da shit", da jeg var i hans alder, og der betyder det en del, hvis han selv kan slæbe sin computer med sig.
Ved ikke om det her kan bruges:
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinki...
Synes også en bærbar ville være en god ide hvis han har tænkt sig at flytte rundt på den, men han må lige se om ikke mor og far vil putte nogle flere penge i.
Forældrene har bare at være med til at købe den over nettet, ellers får han ikke ret meget for sine penge.
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinki...
Synes også en bærbar ville være en god ide hvis han har tænkt sig at flytte rundt på den, men han må lige se om ikke mor og far vil putte nogle flere penge i.
Forældrene har bare at være med til at købe den over nettet, ellers får han ikke ret meget for sine penge.
#10 Så vil jeg nok hellere vælge følgende computer. Der er et bedre grafikkort, og så undgår man også de skyhøje merpriser for Intel-processorer, som Fcomputer.dk tager. Hvis man skal gå fra en E5200 til E8400, så koster det mere end 1.000 kroner, selvom du kan købe en E8400 for omkring 1.000 kroner i "løs vægt".
Der er sgu der, hvor de tjener pengene ind.
Hvis du virkelig vil spare penge, så prøv at finde en brugt Windows XP-licens på nettet. Så længe det ikke er OEM, så er der mange penge at spare, da du gerne skulle kunne finde en til 400-500 kroner.
Der er sgu der, hvor de tjener pengene ind.
Hvis du virkelig vil spare penge, så prøv at finde en brugt Windows XP-licens på nettet. Så længe det ikke er OEM, så er der mange penge at spare, da du gerne skulle kunne finde en til 400-500 kroner.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.