mboost-dp1

Spørgsmål omkring RAM

Gå til bund
Gravatar #1 - Weepy#
5. jan. 2009 19:01
hej Allesammen, jeg har et spørgsmål omkring RAM til min computer.
vil disse ram: http://www.dalgaard-it.dk/product_info.php?product...

-passe til min computer?

packard bell model 5565.
Operativsystem Ekte Windows® XP Home Edition
Ram: DDR 1024 400mhz (512x2)
Processer: AMD Athlon64 3400+
Graffikkort: ATI Radeon™ X600
Vedio ram: 256 MB

PFH tak for hjælpen :)
Mark.
Gravatar #2 - vandfarve
5. jan. 2009 19:23
#1 Ja, det vil de ifølge denne guide.

Du behøver dog kun at oplyse computerens navn og ikke alle de andre oplysninger, men allerbedst ville det dog være, hvis du gav navnet på bundkortet.

Der burde dog ikke findes så mange typer af Packard Bell iMedia 5565, så det er de ram, som du skal benytte.

Spørgsmålet er så bare, hvorfor du vil købe ram? Hvis du vil gøre computeren hurtigere, så er det enten grafikkortet eller CPU'en, som du skal fokusere på.
Gravatar #3 - Weepy#
7. jan. 2009 16:34
Tak For hjælpen vandfarve :)

Gundet til de nye ram er at jeg kun har 1 gb ram, så en enket gb kan el ikke skade hehe..

- men Skal også have nyt grafik kort, hhvilket kan du anbefale?
Gravatar #4 - vandfarve
7. jan. 2009 16:43
#3 Selv tak.

Efter din pengepung kan jeg anbefale Nvidia 9800GT, Nvidia 9800GTX+ og AMD HD4850 i 10-1500 kroners-klassen.

I 15-2000 kroners klassen vil jeg gå efter Nvidia GTX260 eller AMD HD4870. Nvidia GTX280 er simpelthen for dyrt og ikke pengene værd, når man tager dit behov og computer i betragtning.

Kortene i de to klasser performer stort set lige godt (Eller, det var en kæmpe tilsnigelse), så i stedet kan du hæfte dig ved to ting:

- Nvidias kort er generelt mest energieffektive og særligt i 2D-mode (Altså, når du ikke kører 3D-applikationer).

- AMD's kort bruger generelt mere strøm, men til gengæld får du generelt et bedre ydelse/kroner-forhold.

Husk dog, at
... din computer ikke vil kunne levere data nok til de grafikkort, hvorfor du må gøre op med dig selv, at du sagtens kan nøjes med et billigere og mindre grafikkort, eller om du skal købe et større grafikkort, som du kan beholde, hvis/når du opgraderer din computer.
Gravatar #5 - Weepy#
7. jan. 2009 21:17
Okay så det du siger i "husk dog, at" at jeg sagtens kan køre de større grafik kort? :)

Og det med ram´ne kan jeg godt glemme eller?
Gravatar #6 - Skak2000
7. jan. 2009 22:31
Er PSU kraftig nok til de kort? eller kan det gå hen og blive et problem
Gravatar #7 - stevns
8. jan. 2009 06:54
hvis jeg var dig, ville jeg ikke ofre et nyt grafikkort på den computer. Den er så gammel alligevel, så dit bundkort og CPU vil nok ikke kunne følge med, og derfor vil du ikke kunne udnytte hele grafikortet.

Jeg ville nok bruge en 4k på en helt ny computer. For de penge kan du godt få en ok computer, som du selv kan samle, og vil være meget bedre end den du har nu. : )
Gravatar #8 - Weepy#
9. jan. 2009 22:15
jaah, lyder som en god idé har også selv tænkt på at gøre det sådan.

Gravatar #9 - stevns
10. jan. 2009 10:10
Ved ikke hva du har af skærm, mus og tastatur. Men hvis du også vil ha nyt af det, skal du så nok lige ligge lidt mere på bordet. Tror en 1500 mere ville kunne gøre det, men ikke sikker, lang tid siden jeg har kigget på priser : ) Og kommer jo så også an på om du vil ha en 24" skærm, eller om en 19" er fint ;P
Gravatar #10 - Weepy#
11. jan. 2009 12:10
okay, men har g3 mus som jeg er tilfredsmed og min skærm tjaa er noget være lort :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login