mboost-dp1

SSD - Do's and don't's

Gå til bund
Gravatar #1 - Dr.pikkuk
9. aug. 2011 09:24
Hej alle.

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en intel 320 120gb SSD fanfare). Den fungerer sgu godt! hele systemet booter lynhurtigt op, og programmerne er der som et søm når man klikker på ikonerne - skønt.

Men er der ikke noget med at SSD'er kræver at blive nusset på en bestemt måde?

Jeg har installeret intels eget SSD-Toolbox program - der efter at være blevet kørt, meddeler mig at "system settings are optimal".

er det nok? er der andre instillinger eller ting der skal ændres?

forøvrigt vil jeg gerne anbefale proshop i Viby som forhandler :) ud over god service, så er det skønt at blive betjent at en lækker trunte i leopard skørt og høje hæle - det giver helt sikkert et ekstra plus! RRAAWWW!!!
Gravatar #2 - Daniel-Dane
9. aug. 2011 09:37
Drop defragmentering og store filer.
Gravatar #3 - kinaholm
9. aug. 2011 10:36
#1 Jeg synes det er grineren, at hun SLET ikke ser ud til at passe ind derude, i forhold til alle de andre ansatte :P Men on another note, så ja, Proshop er meget nice, super lækkert at man kan hente tingene, når man bare skal ha' det nu!
Gravatar #4 - Dr.pikkuk
9. aug. 2011 18:22
#2 kunne du uddybe det lidt

#3 hun passede fint ind ;) jeg elsker kontraster
Gravatar #5 - Daniel-Dane
9. aug. 2011 18:49
Defragmentering er ikke nødvendigt og vil bare belaste din SSD unødigt.
Gravatar #6 - Chewy
9. aug. 2011 19:05
så er det skønt at blive betjent at en lækker trunte i leopard skørt og høje hæle

Jeg synes det er grineren, at hun SLET ikke ser ud til at passe ind derude, i forhold til alle de andre ansatte :P

In the name of the Newz community, I demand pics!!!
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. aug. 2011 19:54

Chewy (6) skrev:

In the name of the Know your Newz community, I demand pics!!!

FYP

Jeg vil give Chewy ret! Pics or it didn't happen!
Gravatar #8 - Dr.pikkuk
10. aug. 2011 08:01
hmmm skal sehvad jeg kan gøre... det blir dog ikke nemt - og uddyb så for pokker dog lige on-topic tak :)
Gravatar #9 - arntc
15. aug. 2011 07:11
En SSD består af flash hukommelse som har en levetid på X antal overskrivninger.

Når du defragmenterer (flytter rundt på brudstykker af filer så de ligger i "serie") laver du en masse overskrivninger og nedsætter derved SSD'ens levetid.

Defragmentering er iøvrigt slet ikke nødvendigt, da SSD'en ikke yder bedre uanset om filerne ligger spredt for vinden eller i serie. Faktisk er ydelsen bedst hvis de netop ligger fragmenteret på disken, således at controlleren kan bringe flere kanaler i spil.

http://www.anandtech.com/show/4316/ocz-vertex-3-24... - Indeholder en genial beskrivelse af issuet/teknologien.
Gravatar #10 - fe950
15. aug. 2011 18:24
hvorfor er det ikke godt med store filer ? og hvornår er en fil stor nok til at være SSD fjendtlig ?
Gravatar #11 - didriksen86
15. aug. 2011 18:40
Jeg har også bare brugt Intels toolbox og slået defragmentering fra og regner med at det bare kører..
Gravatar #12 - Daniel-Dane
15. aug. 2011 18:54
Det var lidt en joke. En harddisk læser store filer hurtigere (eller er SSD'er nu hurtige nok til det også?). :P
Gravatar #13 - fe950
15. aug. 2011 19:00
Noteret og taget til efterretning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login