mboost-dp1

Statisk elektricitet

Gå til bund
Gravatar #1 - stevns
11. jan. 2009 09:52
Mange skriver at man bare lige skal støvsuge, så støvet kommet væk, fx her.
MiniatureZeus (5) skrev:
...Herefter så støvsug den ren

Støvsuge er da det værste man nogen sinden kan gøre ved sine elektronik ting? Det skaber statisk elektrisitet og kan gøre det hele går kaput? Det samme som det heller ikke er den bedste ide at trække sin computer flere meter hen over gulvtæppet, hvis man ellers synes det er sjovt :D

Er det bare en myte jeg har hørt, eller? Synes nu selv det lyder ret sansynligt :D
Gravatar #2 - vandfarve
11. jan. 2009 10:02
#1 Jeg har også fået det samme at vide, hvorfor jeg kun bruge trykluft, hvis jeg overhovedet skal bruge noget.
Gravatar #3 - stevns
11. jan. 2009 10:10
#2 Okay. Ja, jeg bruger også altid trykluft hvis jeg endelig skal bruge noget.
Gravatar #4 - arntc
11. jan. 2009 22:32
#1 Ja, en støvsuger genererer utrolige mængder statisk elektricitet, men det samme gør vi selv.

Alle pc-komponent manualer fra producenter med respekt for sig selv anbefaler brug af en statist afleder i forbindelse med at samle en 'hjemmebygger'.

Så selvom en støvsuger laver meget statisk elektricitet er det ikke det store problem, såfremt computeren er forbundet til jord imens den støvsuges.

Jeg har efterhånden støvsuget mange computere uden problemer, så min erfaring siger mig at det ingen effekt har.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login