mboost-dp1

Støjsvag butikssamlet stationær - findes det overhovedet?

Gå til bund
Gravatar #1 - Pally
2. aug. 2010 22:25
Jeg er selvbygger, så normalt er fabriksbyggede pc'ere et fy-ord for mig. Nu er jeg så blevet bedt om at finde en pc, og siden den ikke er til mig selv, så vil jeg alt andet lige helst finde en samlet løsning (ellers hænger jeg på alt fremtidig support - og der stopper festen altså).

Kender nogen til/har erfaring med en relativt kraftig stationær (til gaming + allround) som er støjsvag - OG som kan købes samlet med garanti og det hele? Pris fra 8-12k.

Overclocking og SLI tvivler jeg stærkt på har interesse.

Google/Bing giver ikke det helt store. En 'Vision' (som jeg aldrig har hørt om) hos mm-vision.dk (som jeg aldrig har handlet med) er et bud; men jeg vil da gerne ha' noget at vælge imellem.
Gravatar #2 - skalla
3. aug. 2010 09:10
Den her?
Du kan selv tilpasse den som du lyster ;o)
Gravatar #3 - kinaholm
3. aug. 2010 09:22
En iMac er yderst støjsvag, tror næsten min macbook ved siden af larmer mere - for ikke at tale om en ekstern harddisk :)
Gravatar #4 - Billy Blaze
3. aug. 2010 09:47
Snakker vi normal køling eller vandkøling?
Gravatar #5 - Pally
3. aug. 2010 10:05
2) Dell, tja - tjo. Forventningen er mere over i noget med specifikt støjsvage komponenter.

3) iMac er måske en mulighed ja.

4) Bare der er garanti, så er det underordnet.

Lidt ekstra info: gutten har set og hørt min selvbyggede: passivt kølet gfx, dæmpet kabinet, elastik-ophæng af HDD, Silvarado-køler osv. Den er STILLE og ok-kraftig.

Det er den boldgade vi snakker om.

Edit: tak for forslagene indtil videre.
Gravatar #6 - Billy Blaze
3. aug. 2010 11:06
Hvis det er sådan noget han vil have, så tror jeg ikke at i kommer udenom at samle selv. Jeg tvivler på at der er nogle som sælger sådan et setup...

Angående garantien, så er der vel garanti på de forskellige komponenter?
Gravatar #7 - fidomuh
3. aug. 2010 11:12

Der er flere der tilbyder det, men "stoejsvag" er et *MEGET* individuelt begreb.

Er det 1dbA? 100dbA? 50dbA?

How much is "silent" for you :P

Min gaming maskine producerer noget der ligner 14dB naar grafikkortet idler.. Ved fuld load, en del mere :P

Det er ikke med 'specifikt stoejsvage' ting. Det er et Antec P182, Corsair Hydro H50 og et ATI 5870 gfxkort.
Gravatar #8 - Pally
3. aug. 2010 11:50
Captain Awesome (6) skrev:
Hvis det er sådan noget han vil have, så tror jeg ikke at i kommer udenom at samle selv. Jeg tvivler på at der er nogle som sælger sådan et setup...

Angående garantien, så er der vel garanti på de forskellige komponenter?

Det er osse min egen forventning; men jeg har da trods alt fundet mm-vision modellen, der ser ganske fornuftig ud - jeg ville personligt nok vælge lidt anderledes; men alt i alt ser komponentlisten absolut fornuftig ud.

I 'gamle' dage (5-10 år siden) havde a-consult og studiedata nogle støjsvage men stadig relativt kraftige modeller. Jeg er lidt overrasket over at markedet for færdige maskiner er skrumpet siden da.

Garanti-spørgsmålet er mere fordi jeg synes selvbyg er sjovt, når det er min egen pc.
Gravatar #9 - Billy Blaze
3. aug. 2010 11:55
Er det Vision Game 80+ Silent eller hvilken en har du set på?
Gravatar #10 - Pally
3. aug. 2010 12:08
fidomuh (7) skrev:

Der er flere der tilbyder det, men "stoejsvag" er et *MEGET* individuelt begreb.

Er det 1dbA? 100dbA? 50dbA?

How much is "silent" for you :P

Min gaming maskine producerer noget der ligner 14dB naar grafikkortet idler.. Ved fuld load, en del mere :P

Det er ikke med 'specifikt stoejsvage' ting. Det er et Antec P182, Corsair Hydro H50 og et ATI 5870 gfxkort.

Korrekt at lyd og specielt generne ved lyd er meget individuelle. Min egen pc er ved idle som en Wii. Efter et par timer med 3D eller nummeriske beregninger vil jeg mene den larmer lidt mindre end en ps3.

Støjsvag i den kaliber kræver selvbyg; men en samlet der er bare nogenlunde derhenad vil være glimrende.
Gravatar #11 - Pally
3. aug. 2010 12:12
Captain Awesome (9) skrev:
Er det Vision Game 80+ Silent eller hvilken en har du set på?

Jep.

Som sagt er prisen ok for gutten og - så vidt jeg umiddelbart kan se - ser stumperne glimrende ud. Ville som selvbygger nok skifte et par ting; men out-of-the-box vil den givet være stille.

Men at jeg kun kan finde en eneste forhandler i DK der sælger en støjdæmpet gamer-pc er immervæk det der overrasker mig mest.
Gravatar #12 - fidomuh
3. aug. 2010 12:12

Pointen var mere at min ikke er samlet mod stoejsvaghed. Jeg har bare taget OK komponenter og det er det..

Du kan typisk faa SHG eller andre til at samle din PC for dig - med garanti. :)
Gravatar #13 - Pally
3. aug. 2010 12:18
Troede konkurrencen var for hård på det marked til at den slags overhovedet bliver tilbudt; så det havde jeg helt svedt ud.

Skal absolut undersøges. Takker.
Gravatar #14 - Billy Blaze
3. aug. 2010 12:22
Er SHG ikke stoppet med at samle for folk? Jeg mener ikke længere at der er nogle som gør det...

Men ellers ser Vision Game 80+ Silent da fin nok ud. Du kan jo altid ringe til dem og spørge om dBA og hvilke blæsere der sidder i. Men mon ikke at de logisk nok har valgt nogle store og støjsvage blæsere.

Men man kan jo altid åbne kabinettet og så hænge harddisken op osv. så slipper man for at samle det hele selv.
Gravatar #15 - Pally
3. aug. 2010 12:33
Osse min konklussion. Tak fordi du lige gad at gi' dit besyv med.

Jeg tror jeg har nok til at kunne foreslå gutten lidt forskelligt, så må han selv vælge hvor langt han vil gå.
Gravatar #16 - fidomuh
3. aug. 2010 12:39

fcomputer.dk! Foeniks to the rescue!
Gravatar #17 - cazotaro
4. aug. 2010 15:59
hvad med en ganske almindelig computer biks? skriv nogle kriterier op så kan det jo være de vil give et tilbud på en samlet computer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login