mboost-dp1
Støjsvag køler til i7?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Davs folkens,
jeg tænkte jeg ville konsultere eksperterne før jeg gjorde noget dumt, så... kort og godt: jeg har netop opgraderet systemet til en i7-920 baseret maskine. Den er rasende hurtig på alle punkter, og jeg er mægtigt glad for den, pånær een ting: den larmer. Box-køleren er måske effektiv nok, men den siger for meget til min smag, så den skal skiftes ud.
Så spørgsmålet er: hvad køber man hvis man ikke overclocker, men til gengæld går efter så støjsvag en PC som overhovedet muligt? Jeg vil ikke røre ved vandkøling, men har intet imod at smide penge i projektet ellers. Maskinen er monteret i et Antec P180, så der er ret god luftgennemstrømning og plads.
I de gode, gamle P4-dage havde jeg en ThermalRight XP-120 som jeg var mægtigt glad for... er ThermalRight stadig The Shiat™, eller skal der andre mærker på bordet?
Håber nogen kan hjælpe. :-)
Mvh,
Cyg
jeg tænkte jeg ville konsultere eksperterne før jeg gjorde noget dumt, så... kort og godt: jeg har netop opgraderet systemet til en i7-920 baseret maskine. Den er rasende hurtig på alle punkter, og jeg er mægtigt glad for den, pånær een ting: den larmer. Box-køleren er måske effektiv nok, men den siger for meget til min smag, så den skal skiftes ud.
Så spørgsmålet er: hvad køber man hvis man ikke overclocker, men til gengæld går efter så støjsvag en PC som overhovedet muligt? Jeg vil ikke røre ved vandkøling, men har intet imod at smide penge i projektet ellers. Maskinen er monteret i et Antec P180, så der er ret god luftgennemstrømning og plads.
I de gode, gamle P4-dage havde jeg en ThermalRight XP-120 som jeg var mægtigt glad for... er ThermalRight stadig The Shiat™, eller skal der andre mærker på bordet?
Håber nogen kan hjælpe. :-)
Mvh,
Cyg
Jeg går altid efter det største køletårn der passer i kabinettet og så skal blæseren være så stor som muligt, helst over 120mm, jo større blæser, jo mindre støj ved samme airflow.
Hvis du kan få plads til den, kan denne kraftigt anbefales.
Hvis du kan få plads til den, kan denne kraftigt anbefales.
Sagde du søjsvag...(og med power)?:
http://www.hardocp.com/article/2008/04/01/noctua_n...
Har den til socket 1336, works like a charm ;)
http://www.hardocp.com/article/2008/04/01/noctua_n...
Har den til socket 1336, works like a charm ;)
Ved sgu da godt hvordan man bruger rouge.. du børster det på kinden? The end!
Desuden, bare fordi du ikke kan se det, betyder det jo ikke at det ikke er der!
Ligsom huler i underbukser, eller Britney spears... man kan kun ignorere et problem i et stykke tid, før problemet bliver for stort til at kunne rettes op på.
Desuden, bare fordi du ikke kan se det, betyder det jo ikke at det ikke er der!
Ligsom huler i underbukser, eller Britney spears... man kan kun ignorere et problem i et stykke tid, før problemet bliver for stort til at kunne rettes op på.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.