mboost-dp1

Strøm til ekstern harddisk

Gå til bund
Gravatar #1 - myplacedk
19. sep. 2009 20:30
Jeg skal have mig en ekstern harddisk, men ved ikke helt hvordan jeg foretrækker strømforsyning.

Strøm via ekstra USB-stik, eller via egen strømforsyning. Hvad foretrækker i, og hvorfor?
Gravatar #2 - coday
19. sep. 2009 20:40
Kommer an på hvad den skal bruges til. Hvis den bare skal stå der hjemme, så er det lige meget. Skal den med på farten er strøm via USB at fortrække..
Gravatar #3 - Tumleren
19. sep. 2009 20:53
Kommer an på situationen

Til min stationær bruger jeg de fleste USB Ports, så der vil jeg da helst have en der kører på strømstik.

Til en bærbar med masser af usb stik er en USB forbindelse vel at foretrække.. Men da det ikke er så mange bærbare der har mange USB ports er det nok mest praktisk (i forhold til at bruge andre peripherals) med strømstik

Og ja, er det 100% på farten er USB klart at foretrække
Gravatar #4 - sKIDROw
19. sep. 2009 20:56
Du skal dog helst ikke have for mange ting tilsluttet USB, som trækker strøm den vej igennem. USB er nemlig ikke dimensioneret strømmæssigt ret kraftigt. Men en enkelt disk går nok. ;)
Gravatar #5 - myplacedk
20. sep. 2009 07:07
Jeg tror jeg vil gå efter en med USB-strøm, så kan jeg jo altid skaffe en 230V->USB dims. Der er nok en billig en på DealExtreme.

Tak.
Gravatar #6 - myplacedk
20. sep. 2009 07:13
Fandt lige nogle strømforsyninger:

1A: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29417
0,5A: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26753

Den på 0,5A er noget mere elegant IMHO.

Og til bilen, 0,5A: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27057
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
20. sep. 2009 10:34
Du skal jo alligevel bruge USB stikket til at overføre data?

Hvorfor have harddisken kørende hvis du ikke har sat den til computeren?

Med mindre man skal bruge megen plads, er der ingen grund til at købe en 3.5" ekstern harddisk. De små klarer det skam fint.
Desuden sparer man endnu en strømforsyning der kan spilde strøm.
Gravatar #8 - Dreadnought
20. sep. 2009 11:14
Jakob Jakobsen (7) skrev:
Hvorfor have harddisken kørende hvis du ikke har sat den til computeren?

eSATA perhaps?
Gravatar #9 - Niklas H
20. sep. 2009 11:25
Jakob Jakobsen (7) skrev:
Du skal jo alligevel bruge USB stikket til at overføre data?

De små eksterne harddiske der ikke har strømforsyning, skal typisk bruge 2 USB-stik.
Gravatar #10 - skovtrolden
20. sep. 2009 11:28
En med normal strøm, da jeg aldrig flytter på min harddisk alligevel.
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
20. sep. 2009 11:50
Nej, de skal kun bruge et.
Men hvis du bruger en USB port på fronten af computeren med lange ledninger, er der så meget strømtab at det kan være nødvendigt at bruge 2.
Jeg har 4 harddiske, alle med 2 USB stik på ledningen, men alle kan alligevel køre med kun et stik.

Hvis man bruger en ekstern strømforsyning, kan man ikke undgå at spilde endnu mere strøm.
Gravatar #12 - Niklas H
20. sep. 2009 12:03
Jakob Jakobsen (11) skrev:

De få eksterne harddiske uden strømforsyning jeg har haft fingrene i, har krævet begge stik. Men nu bruger jeg også primært harddiske med strømforsyning.
Gravatar #13 - myplacedk
20. sep. 2009 13:31

Alle dem jeg har haft fat i (ikke så mange) har krævet strømforsyning eller 2 USB-stik. (Jeg har forsøgt.) Hvis det er ledningslængden der er problemet, er det underligt at de bliver leveret med to lange ledninger, i stedet for én kort.

Men kunne jeg finde en harddisk der kan nøjes med strøm fra data-kablet ville det da være bedst.

Jeg har 4 harddiske, alle med 2 USB stik på ledningen, men alle kan alligevel køre med kun et stik.

Interessant. Så er det jo ikke helt fjollet, når jeg hver gang prøver om det skulle virke.
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
20. sep. 2009 14:03
Dem jeg har brugt, har altid haft maksimalt 50cm. ledning.
Men hvis man bruger frontstikket på mange computere, er der problemer med strømmen.

Du skal også huske at bruge det rigtige stik. Det ene er kun til strøm og mangler lederne til data.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login