mboost-dp1

Switch til brug ved ekstreme temperaturer

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
7. nov. 2011 16:47
Jeg skal til at trække nogle netværkskabler i mit hus, og det nemmeste sted at samle dem i en switch ville være på loftet. Men det er udenfor isoleringen, så jeg formoder at der både kan blive meget varmt og meget koldt deroppe. Findes der en Gbit switch der er designet til at blive brugt under de forhold?

Jeg spekulerer også på om jeg skal investere i en managed switch med VLAN support eller om jeg skal sætte et net op med en fysisk switch til hvert segment.

Hvis jeg vælger en separat switch til hvert segment jeg vil have på mit netværk kan jeg genbruge de Gbit switches jeg allerede har.

På den anden side vil en enkelt managed switch nok gøre netværket nemmere at tilpasse efterhånden. Og det kan sikkert også give bedre performance fremfor at skulle have et enkelt Gbit link imellem to switches.

Er der nogen som kan anbefale en managed switch med 12 eller 16 porte? Mulighed for at inddele netværket i separate VLAN vil være at foretrække. Hvis switchen samtidigt har mulighed for at fungere som router imellem de forskellige VLANs så jeg ikke absolut skal have en separat router, så vil det være endnu bedre.
Gravatar #2 - dunkskobillige
7. nov. 2011 17:03
Arsenal ballet kan doden Chelsea geplukt Banzhuan transseksuelen gespierd 28 december, met Theo Walcott en Cesc Fabregas Arsenal prachtige massa schieten, thuis 03:01 winnen Chelsea inzinking, beëindigen van een vijf-game losing streak tegen de Blues. De campagne over, Arsenal steeg naar de tweede plaats in het Premiership. Terugkeer van de schutters machtige kleine wet is er altijd de laatste dagen van het einde van het jaar met betrekking tot. De wolken verspreid, het Emirates Stadium grasmat na het wassen door de sneeuw, in het bijzonder vers, ze zijn een met de schutters in de verwoeste na het lichaam van Chelsea aan derden te grijpen. Fabregas schitteren in dit spel, twee Spanjaarden slagen voor een speciaal publiek schot. Als de Gunners kapitein, een kleine wet heeft meer dan twee weken uit de buurt van het stadion, en net een prachtig weer om een dergelijke prestaties hebben, hoe kunnen de fans juichten. De eerste vertegenwoordiger van een kleine wet Arsenal begint, of in het 28 oktober 2003 de League Cup derde ronde wedstrijd tegen Ross,[url= ,[url=]http://www.dunkskobillige.com/canada-goose-kvinder-kensington-2506l-brown-p-22038.html][/url],[url=[/url] http://www.timberlandsalg.com/canada-goose-menn-menn-yorkville-parka-c-129_141.html /]canada goose Norge[/url], Graham Wing. Na zeven jaar, hij heeft ingeluid in de eerste 250 keer voor de Gunners eerste gelegenheid, is na vijf opeenvolgende tegenstanders versloeg Chelsea zelf. Gezicht heeft een "haat" van Chelsea, een kleine wet niet alleen de song en Walcott de doelstellingen helpt, waren ze nog 51 minuten,[url= http://www.shoxsko.com/canada-goose-herre-c-295.html /]moncler giacca[/url], scoorde een doelpunt. Naast de doelstellingen en helpt, een kleine wet te spelen 88 minuten een game-high 74 passen,[url= http://www.timberlandsalg.com/canada-goose-menn-menn-yorkville-parka-c-129_141.html /]canada goose jakke[/url], het slagingspercentage van bijna 80%. 88 minuten, een kleine wet vervangen door Tomas Rosicky, Emirates Stadium, de fans stonden en applaudisseerde. Warcraft dutje Blues verloren en minder dan onoverwinnelijk jeugd, zullen 32-jarige Drogba niet oud geworden soort van gevoel? Had 13 keer tegen Arsenal, scoorde hij 13 doelpunten, de wedstrijd stuurde een vrije trap slechts assisteert laatste 10 wedstrijden, scoorde slechts twee doelpunten. Chinese fans zullen nog steeds liefkozend genoemd Drogba een "Warcraft", maar nadat de deur wordt genereus om hem afstappen. Lampard slaapwandelen, Drogba niet het doel te vinden, Terry werd een vergiet, is Chelsea is gevallen van de top van de vierde het huidige seizoen de laatste zes Premier League zonder een te winnen. Hoe Ancelotti voelen? "De spelers performance verraste me, als een groep wandelende lijken." Aldus Italianen bitter na de wedstrijd. Op de vraag of ongerust over hun lot, Ancelotti zei: "Geen probleem, je de baas vraagt, ben ik er alle vertrouwen in." "De spelers zijn niet erg slapen, de baas is boosdoener slapen." " Daily Telegraph "gelooft, Abu Chelsea interesse verliezen vroeg, weigerde er een te kopen, alleen boven de leeftijdsgroep van 30 veteraan Chelsea je leven is de sleutel wastafel. Arsenal-manager Arsene Wenger stem coach: Ik denk dat we niet ver van de top, nu 12 maanden, we Manchester United volgden, dan moeten we blijven verbeteren, hoopt het team ervoor te zorgen dat de overwinning van vanavond, we zijn in de juiste spoor en richting. Chelsea trainer Carlo Ancelotti: De afwezigheid van de belangrijkste, zodat we moeite, ik denk dat het team wordt geleidelijk het vertrouwen verliezen. Maar ballet kan dwarrelen Banzhuan heeft de woordvoerder is voor Arsenal zijn streaming-technologie, net als bij Barcelona. Jammer genoeg, hoewel ze spelen heel mooi,moncler pas cher, maar miste de laatste vijf jaar is geweest met de titel. De reden? Er is een woord niet kan worden vermeden - Moeder. Het maakt ook, het team van Wenger ontmoette Chelsea en Manchester United een stoere jongen die is altijd een geleerde ontmoette de soldaten voelen. Verstrijken van de tijd, de pseudo-Arsenal Chelsea teef daadwerkelijk kunnen doden de groep gespierde mannen, Hoe kan het niet een ongeluk! Na de wedstrijd Wenger legde uit: "Twee jaar geleden, dezelfde groep van mensen, hun sterke fysieke onderdrukking Chelsea, kon alleen pareren niet terug te vechten en nu is de situatie anders, hebben we in de fysieke aspect en Chelsea er is geen verschil, omdat we gegaan van een jongen in een man. "Kijkend naar het moment dat Arsenal, Walcott tot kleine, vertegenwoordigd door de wet en de jongens zijn opgegroeid,, samen met de leeftijd van volwassenheid, lichamelijke conditie is ook dan voorheen, aanzienlijk verbeterd. Op hetzelfde moment de groep domineren de Premiership voor Chelsea's Didier Drogba die geholpen heeft, die hebben meegemaakt in de jaren dertig. Ze werden vergeleken en klein recht, zoals een parabool aan beide kanten, een kleine wet werken aan de vertex te doden, en Drogba zijn in te glijden naar de afgrond. Maar ook ballet, maar ook geplukt tegel, zoals Zhu Er absoluut niet durfde aan te raken. Vandaag de dag, technologie-stromen te spelen Arsenal nog steeds bestaan, maar wordt ook sterk verbeteren van de mogelijkheid van fysieke confrontatie, zodat ze de mogelijkheid in het Emirates Stadium gesneden meloen groente kameel gekanteld Chelsea hebben. Column text / correspondent Zhang Qingning (Editor: De Grote Muur) Editor: Pei bezorgd over zijn microblogging Sir Alex Ferguson uitgegeven rode kroon verklaring: goede vooruitzichten voor het winnen van de top voor Nieuwjaar Xinhua News Agency 28 december sporten in Londen Reuters Premier League, "Rode Duivels" Manchester United een gelijkspel met 28, komen de eerste plaats in de competitiestand,, de oude coach Sir Alex Ferguson meteen uitgegeven zijn "Verklaring van de rode kroon." In een nieuwe ronde van 28 competitie, Manchester United en Birmingham 01:01 weg om handen te schudden, beat Manchester City op grond van doelsaldo, eerste plaats. Manchester United en Manchester City zijn op dit moment 38 punten, maar de eerste is minder concurrentie dan de laatste twee. Tijdelijk in de vijfde, terwijl titelverdediger Chelsea, Manchester United minder dan zeven punten. Ferguson meent dat elke keer als deze keer, er altijd wel een paar teams in de eerste groepsleider voor de positie van worstelen om te vechten, zodra de overhand, het winnen van weer de manier waarop het breed op. "Ik heb altijd gezegd dat als Manchester United in de competitie klassement nieuwe jaar, aan boord van de eerste plaats, zijn de vooruitzichten zou een goede winnen", zei Ferguson. Hoewel Manchester United niet alle drie punten te nemen in dit spel, maar nog steeds tot 10 overwinningen en acht trekt record,[url= http://www.timberlandsalg.com/canada-goose-menn-menn-yorkville-parka-c-129_141.html /]moncler piumini[/url], want de geschiedenis van de Super League teams ongeslagen records op de zevende team in het nieuwe jaar. Voor zes,[url= http://www.shoxsko.com/canada-goose-herre-c-295.html /]doudoune moncler[/url], zijn er vijf teams won het kampioenschap finale. (End) 2010/12/29 14:47 Deze sport lijn van Xinhua News Agency ontwerp manuscript is verboden. (Editor: De Grote Muur) Editor: Pei bezorgd over zijn microblogging
Gravatar #3 - plazm
7. nov. 2011 18:05
Som #2 siger, så finder du dit svar indenfor fodbold, vi er kun nørder der intet ved om IT :)
Gravatar #4 - didriksen86
7. nov. 2011 19:07
http://www.netgear.nl/service-provider/products/sw...

Når ned til 0 C grader og op til 55 C grader og kan VLAN.. Ved ikke om den kan route imellem VLAN's. Koster ikke det vilde og er super i brug..
Gravatar #5 - D_V
7. nov. 2011 19:37
Udmærket switch til prisen, dog vær opmærksom på at web interfacet kan være latterligt langsomt...
Gravatar #6 - kasperd
9. nov. 2011 21:54
didriksen86 (4) skrev:
Når ned til 0 C grader og op til 55 C grader
Jeg har ikke fundet nogen med større interval. Og 55 tror jeg er højt nok. Men sådan et loftsrum kan nok nå ned under frysepunktet. Hvad sker der hvis temperaturen falder til under frysepunktet mens switchen er tændt?

Der står at den kan tåle at blive opbevaret ved temperaturer ned til -20, men jeg ved ikke på hvilken måde den skulle kunne tage skade af at være tændt ved lave temperaturer.

didriksen86 (4) skrev:
Ved ikke om den kan route imellem VLAN's.
Så vidt jeg har forstået kaldes det for layer 3 switching. Men det står der ikke noget om på denne router. Og nu havde jeg ellers lige fundet en forhandler af den switch, som bare lå et par 100m væk.

Det største problem med layer 3 switching er at det er et marketingsbegreb som ikke har nogen klar definition. Hvad det dækker over er et stykke hardware som kan konfigureres til at fungere både som switch og som router, og er hurtigere og billigere end produkter der sælges som routere, til gengæld mangler den nogle af de mere avancerede features.

Er der forresten nogen som ved hvad forskellen er på GS716TEU og GS716T-200EUS ud over at sidstnævnte er noget billigere?
Gravatar #7 - OxxY
9. nov. 2011 22:28
langt det meste elektronik virker bedst ved lave temperaturer, er meget lidt elektronik der ikke virker fuldt og fantatisk ved frostgrader.

Personligt tror jeg ikke det er noget problem. Men du kan jo smide en plade tynd rockwool over den hvis du er bekymret.
Gravatar #8 - didriksen86
9. nov. 2011 23:21
Jeg tror det er på grund af kondensering(staveplade) at man ikke går ned under 0 C grader.. Ellers kan man kigge på super dyre rugged switchs http://www.ruggedcom.com/
Gravatar #9 - kasperd
9. nov. 2011 23:57
OxxY (7) skrev:
Men du kan jo smide en plade tynd rockwool over den hvis du er bekymret.
Jeg har bestemt ikke lyst til at dække den med rockwool. Jeg tror den ville blive for varm på den måde. Når engang det bliver sommer og man glemmer at fjerne den rockwool, så kan den jo nok blive meget varm.

didriksen86 (8) skrev:
Ellers kan man kigge på super dyre rugged switchs
Jeg har været i gang med at søge på den slags. Jeg fandt nogen af et andet mærke. Men ud over at være super dyre, så var de også kun 100Mbit/s og havde ikke VLAN og layer 3 switching.

Et af de alternativer jeg overvejer er at bruge to switches og placere dem på to af værelserne. Derfra kan hver switch have forbindelser til alle andre steder i huset og stadig have plads nok i rørene. Med sådan en kabling vil der være plads til et kabel imellem de to switches. Så hvis jeg investerer i to switches med et antal Gbit/s porte og en enkelt 10Gbit/s uplink til at forbinde til den anden switch, så har jeg en løsning der ikke kræver en switch på loftet.

Men en 10Gbit/s port er vel lidt dyr. Og hvis switchene skal placeres på et værelse vil jeg også være bekymret for støjniveauet. (Jeg ved ikke om switches i den kategori vil være passivt kølede).
Gravatar #10 - Dreadnought
10. nov. 2011 07:36
Byg en lille træskab til den. Top og sider skal være nogenlunde tætte. Den skal nok selv holde skabet varmere end udetemp. Så vil du ikke få problemer med kondens.

*EDIT*
Faktisk har mine forældre i ti år haft en switch i et lille mini-rackskab på loftet, men ADSL-modem m.m. har bare lagt løst på rockwool. Ingen problemer med kondens i noget af det.
Gravatar #11 - arntc
14. nov. 2011 10:28
Træk da de kabler ned og ind i et skab. Du skal alligevel koble mediecenter/server/nas-gejl og alt muligt andet til i fremtiden, og så er det surt at det ikke er nemt at komme til. Det er da også 100 gange billigere at trække kabel til 2,5 kr./meter end at købe en switch der kan tåle at være uden for isoleringen.
Gravatar #12 - kasperd
14. nov. 2011 15:05
arntc (11) skrev:
Træk da de kabler ned og ind i et skab.
Der er ikke nogen skabe der er let tilgængelige fra loftet. Men jeg vil undersøge muligheden.

Det er også en ulempe hvis man kommer til at have noget larmende udstyr stående inde i sådan et skab, så kommer man jo til at kunne høre det både i det lokale hvor skabet står og muligvis også på den anden side af væggen.
Gravatar #13 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 15:15
Du er vel en mand. Sæt passiv køling på.
Gravatar #14 - Alrekr
14. nov. 2011 15:21
Du har ikke et bryggers?
Gravatar #15 - kasperd
14. nov. 2011 17:21
Alrekr (14) skrev:
Du har ikke et bryggers?
Nej. Vand-, el- og varmeinstallationerne sidder alle i et skab i entréen. Der er to kabelrør mellem det skab og loftet, og det ene er allerede i brug.
Gravatar #16 - onetreehell
14. nov. 2011 17:35
Hvordan ville der komme kondens? Switchen genererer vel varme når den er tændt.
</ignorant-off-topic-questino>
Gravatar #17 - arntc
14. nov. 2011 19:15
onetreehell (16) skrev:
Hvordan ville der komme kondens? Switchen genererer vel varme når den er tændt.
</ignorant-off-topic-questino>

Ja netop. Hvis bare switchen var kold ville der ikke dannes kondens. Men jeg tvivler på at den bliver varm nok til at holde kulden fra døren ved -10 grader, når den er udenfor isoleringen.

#12 Der er mange flere muligheder for at finde en god passiv kølet switch til indendørs brug end én der kan tåle +40 og -15.
Gravatar #18 - onetreehell
14. nov. 2011 19:32
arntc (17) skrev:
Hvis bare switchen var kold ville der ikke dannes kondens.
Wait, what?

Den skal vel bare generere nok varme til at switchen er tilpas varmere end luften (hvilket jeg tror ikke er særligt meget).
Gravatar #19 - arntc
14. nov. 2011 22:00
onetreehell (18) skrev:
Wait, what?

Den skal vel bare generere nok varme til at switchen er tilpas varmere end luften (hvilket jeg tror ikke er særligt meget).

Jæs, i catch your drift, men hvad med switchens kabinet? Det vil have en lavere temperatur end selve hardwaren og en væsentligt højere temperatur end omgivelserne. Derfor vil den, af hardwaren, opvarmede luft, som nu kan indeholde mere vanddamp kondensere på indersiden af kabinettet og dryppe ned på elektronikken.

Mine forældre var ude for problemet, med en router og switch placeret på loftet. Den røg her i februar da temperaturen pludselig steg fra -8 til 0 grader. Der havde tydeligt dannet sig kondens på indersiden af kabinettet, længst væk fra blæseren.
Gravatar #20 - onetreehell
14. nov. 2011 22:10
Ah, cool. Tak for forklaringen :-)

Informativ-rating incoming!
Gravatar #21 - Slettet Bruger [3610349561]
15. nov. 2011 18:51
Jeg vil lige sige at min nu næsten 10 år gamle Linksys WRT54G har virket upåklageligt på et loftrum der varierede mellem -10 grader og plus 50 grader.
Gravatar #22 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. nov. 2011 20:28
kasperd (15) skrev:
Nej. Vand-, el- og varmeinstallationerne sidder alle i et skab i entréen. Der er to kabelrør mellem det skab og loftet, og det ene er allerede i brug.

Nu har jeg ikke lige noget billede - men i min entre/bryggers er mit-el/fiberhalløj inde i et lille "skab", der fandt jeg lige plads til routeren samt de 6 stik jeg har behov for ...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login