mboost-dp1

T60 Batteri replacement

Gå til bund
Gravatar #1 - <3Thinkpads
25. dec. 2009 18:57
Nå, min T60s batteri synger på sidste vers. Den kan holde 37% af orginal kapacitet så har kun til en 1times brug - det er sgu for lidt.

Så jeg er ude og kigge efter et ny. De orginale er selvfølgelig rimlig dyre - jeg havde ikke forventet andet - men grundet at jeg skal have en ny ThinkPad til sommer alligevel, så gider jeg ikke købe et orginalt til +700kr. Derfor har jeg fundet dette på DealExtreme.

Spørgsmålet er bare; Passer dette på min maskine? Jeg er nemlig usikker.

Min Thinkpad er en T60 15,4 og dens orginal batteri havde partnummer; 42T4504.

Ps; <3 Thinkpads ;)
Gravatar #2 - freesoft
26. dec. 2009 08:57
DX har lidt forskellige batterier til T60, men på billedet ser de ens ud.
Jeg har bestilt et til min T60, som er godt på vej i posten, hvis jeg er heldig modtager jeg det nok inden 2010.

Så kan jeg fortælle dig, hvordan det køre i min :-)
Gravatar #3 - <3Thinkpads
26. dec. 2009 11:40
Præcis, de har nemlig forskellige. Er det det samme som jeg har bestilt? Du har måske også en 15,4 model?
Gravatar #4 - donoe
26. dec. 2009 12:53
#1,
Ja det passer. Der er hverken forskel på om det er 15.4", 15.0" eller 14.1" mht hvilket batteri der passer. Det batteri der passer også i en 14.1" (4:3) og 15.4" T61/p. Men det passer ikke i en 14.1 (widescreen) T61.

Har du prøvet med partnumre fra hhv. Sanyo, Sony og Panasonic? Der er måske prisforskel mellem dem.
Jeg synes måske også du skal overveje om du virkelig vil have et 9-celles batteri i stedet for det 6-cellede du har nu. Det rager ca. en tomme bagud af maskinen, så hvis den skal i en taske eller lignende, vil det måske ikke passe længere.
Gravatar #5 - <3Thinkpads
26. dec. 2009 13:42
Sweet! Men ja, du har ret. 9celler er større, men prisenforskellen er meget lav men jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal tage :)
Gravatar #6 - <3Thinkpads
27. dec. 2009 23:57
Hmm, så skete det vidst. Batteriet er helt væk. Jeg kan ikke engang længere køre på batteri eller forsøge at lave Battery Maintenance - den rebooter bare. Jeg må tage chancen for bare bestille et fra DX
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login