mboost-dp1

Tilslutningsmuligheder (VGA - HDMI)

Gå til bund
Gravatar #1 - Bobben
2. apr. 2008 21:06
Hej,

Jeg har lige erhvervet mig et nyt tv (samsung le 40n87) og vil indtil økonomien tillader det, gerne bruge min thinkpad t61 som en erstatning for et mediacenter, til at se film, osv. i full HD. MEN... Af ubegribelige årsager, har IBM hverken smidt DVI, HDMI eller S-VHS udgang i, så jeg har altså kun en VGA-udgang at gøre med, samt en firewire-udgang. Hvad gør jeg i min situation? Eller KAN jeg gøre noget? Eller bør jeg bare skrotte idéen?

Tak :D
Gravatar #2 - XorpiZ
3. apr. 2008 03:30
Ifølge http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=38... så er der VGA-indgang i dit tv, så hvad er problemet?
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
3. apr. 2008 06:44
Du kan købe en docking-station til din ThinkPad, så får du en DVI-port. Den vil dog kun virke bedre end et alm. VGA -> DVI stik hvis dit grafikkort understøtter det, hvilket jeg mener kun er dem, der ikke er integreret, men undersøg det lige.

DVI bliver pænere.
Gravatar #4 - Bobben
3. apr. 2008 09:30
Vil det teoretisk være muligt at vise full hd via vga, såfremt min laptop understøtter opløsningen - hvilket den gør.?
Gravatar #5 - fidomuh
3. apr. 2008 11:07

Hvis dit TV understoetter oploesningen via VGA, ja.
Gravatar #6 - Norrah
3. apr. 2008 12:18
#5 Men hvad du glemmer at tilføje er at FuldHD kræver et monster af en CPU for at køre det.

Min gamle pc. En AMD 3200+, kunne kun køre ca 12fps i Quciktime FullHD hvilket på ingen måde er det samme som en Blu-Ray film, hvor den kun havde klaret 3-4fps.

Min nuværende pc, kan klare det. En Q6600, som teknisk set kan afspille 3 på samme tid uden lagg. Det bliver dog ikke nødvendigt. Men det er stadig testet :)

Dog skal jeg tilføje, at du kan få grafikkort til at aflaste din pc, så hvis du er en af de få heldige, som har en ibm laptop med et GF 8600 gfx. Så kan du klare det. Dog vil jeg sige at ingen af de T61'ere jeg har på arbejdet, intern GFX, Kan crunche en FullHD film.
Uden det kan mærkes på performancen.
Gravatar #7 - fidomuh
3. apr. 2008 12:58

Nej, det kraever ikke et "monster af en CPU", det kraever en ganske almindelig mid-end CPU.

Min snart 2 aar gamle mac kan snildt koere fullHD mkv'er og movs, saa jeg vil tro hans T61 thinkpad ogsaa fint kan koere det :)
Gravatar #8 - Norrah
3. apr. 2008 13:05
Du har angiveligt også en Core2Duo.
Og i min verden er det et monster af en cpu.
Gravatar #9 - fidomuh
3. apr. 2008 13:07

Right, saa boer du pille noerd-tagget af din troeje!

Core2Duo er fandme noget gammelt stads efterhaanden, og man behoever ikke en C2D for at afspille 1080p mkv'er, for slet ikke at tale om at der nok sidder en C2D i hans T61..
Gravatar #10 - Norrah
3. apr. 2008 13:16
#9 Tja, man ved aldrig.
Det jeg kan sige er at de t61'ere jeg arbejder med. Ikke er i stand til at køre HD film. Har testet med en Blu-ray film*. Og her er tale om en core 2 duo, med 2gb ram og et integret gfx.

Og jeg ville med glæde pille nørd-tagget af min "skjorte". Men desværre er det ikke noget jeg kan tillade mig, det er ikke noget jeg bestemmer. Og hvad så om jeg stadig er imponeret over Core 2 duo perforamance. Bare fordi det er gammel teknologi, så behøver det jo ikke være mindre dårligt af den grund.

Mon ikke du burde revidere dit nørd-tag, til et geek-tag. Hvis du ikke er i stand til at se forbi alderen på ting.
Din Gris :P

*I Fil format.
Gravatar #11 - Norrah
3. apr. 2008 13:17
*Performance.
Gravatar #12 - fidomuh
3. apr. 2008 13:31

Tjah, det koerer helt fint paa den T61 der staar her, min Macbook Pro, en Macbook og som skrevet, min iMac derhjemme.

Core2Duo er stadig imponerende, men det er ikke "MONSTER CPU!!11!1", eftersom at naesten alle der har koebt ny computer indenfor de sidste 2 aar, har saadan en :)

-Men jeg er da en gris, det koerer ogsaa fint paa min quadcore server :D
Gravatar #13 - rumagenten
6. apr. 2008 11:56
min amd 64 3200+ kan altså også sagtens ta en fullhd mkv i vlc. dog er det på linux, ved ikke om det gør en forskel.
Gravatar #14 - vandfarve
8. apr. 2008 07:36

Og hvilket grafikkort har du siddende i dyret? Internt eller et af de nyere 8000-kort eller AMD's HD-serie?
Gravatar #15 - fidomuh
8. apr. 2008 08:06

mkv afspilning goeres ikke i hardware :)

Hvis du vil benytte deres h.264 dekodning skal det ligge i en TS eller VOB stream.
Gravatar #16 - myplacedk
8. apr. 2008 08:19
TS og VOB decodes vel heller ikke med hardware. Mon ikke det er en rå h.264-stream der sendes til hardwarne, uanset hvilken container det er i?
Jeg gætter bare her... :)
Gravatar #17 - rumagenten
15. apr. 2008 08:36
jeg har et 7800gtx
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login