mboost-dp1

To diske i raid, den ene død? ):

Gå til bund
Gravatar #1 - zymes
8. jun. 2008 11:19
Hey alle.

Jeg har to stk 149,5 gb sata diske til at køre raid, men pludselig virker det ikk mere. Når jeg booter plejer der at komme noget efter den har talt ram osv med raid indstillinger, det kommer ikk mere. Men hvis jeg åbner kontrolpanel -> administrative tools -> computer management -> Disk Management er de der godt nok begge to, men den ene står til at være Unreadable og den anden til at være online men unallocated. Er det et godt tegn på den ene er stået af? Eller? ):
Gravatar #2 - Azuria
8. jun. 2008 11:29
Et skidt tegn, men da du jo kørte raid er du jo på den heldige side og smider bare en ny disk i og lader raidet bygge sig selv op igen. :)
Gravatar #3 - sKIDROw
8. jun. 2008 11:33
Kørte du RAID1, skifter du bare den døde disk, så ordner systemet resten.
Kørte du RAID0, har du mistet alle data.
Gravatar #4 - zymes
8. jun. 2008 11:37

Ved helt ærligt ikk om det var 1 eller 0, det var ikk mig selv der havde sat det op, det var bare sådan i den her com da jeg fik den. Kan man finde ud af det uden at sætte en ny disk i, når jeg ikk kan komme ind i raid indstillinger?
Gravatar #5 - Saxov
8. jun. 2008 11:53
#4, kan du huske om dit drev var på 150 GB eller 300 GB

For har du to 150GB diske i RAID0 er dit drev 300 GB, mens to 150GB diske i RAID1 giver et 150GB drev.
Gravatar #6 - zymes
8. jun. 2008 12:01
5#

Argh, pis. Havde 300gb. Det vil så sige at nu er der små 200gb der bare er væk, og jeg kan ligeså godt smide den ene disk ud og købe en ny, og lave nyt RAID1! ):
Gravatar #7 - zymes
8. jun. 2008 12:20
wtf.. Gik ind og lavede den unreadable til basic disk istedet for dynimic disk, også tilbage til dynamic, nu har jeg igen en hdd i denne computer på 298gb, og enhedshåndtering siger den virker korrekt. Men, den er tom ):
Gravatar #8 - arne_v
8. jun. 2008 13:18

Sandsynligvis.

Afhænger af om det er den ene disk eller controlleren der har et problem.

Og jeg vil sige at forsøg på at løse problemet skal gøres med "sikker hånd".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login