mboost-dp1

Touchscreen og normal skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - dkbooster
9. nov. 2008 16:14
Hej

Jeg overvejer at købe en touchscreen, således at jeg har min normale skærm kørende som sekundær skærm og TS som primær skærm. TS'eren skal bruges til styring af bl.a. WMP når jeg f.eks. spiller på den normale skærm

I den forbindelse har jeg lige nogen spørgsmål:

- Nogen der ved hvad der sker med opløsningen hvis man forlænger skrivebordet over på den sekundære skærm?

- Er det muligt at beholde et spil maksimeret på den sekundære skærm mens man laver noget på den primære?

- Kan man kører på med en mus og med TS uden at der opstår konflikter?

- Er der evt. nogen der kan anbefale en skærm?

På forhånd tak!

Mvh
dkbooster
Gravatar #2 - zin
9. nov. 2008 16:51
dkbooster (1) skrev:
Hej

Jeg overvejer at købe en touchscreen, således at jeg har min normale skærm kørende som sekundær skærm og TS som primær skærm. TS'eren skal bruges til styring af bl.a. WMP når jeg f.eks. spiller på den normale skærm

I den forbindelse har jeg lige nogen spørgsmål:

- Nogen der ved hvad der sker med opløsningen hvis man forlænger skrivebordet over på den sekundære skærm?

Afhængigt af dit grafikkort laves den om til enten to skærme der kører hver sin opløsning eller én stor opløsning - også afhængigt af opsætning naturligvis. På mit NVidia 7950GT er det muligt at køre to forskellige opløsninger uden problemer. Jeg kan ikke forestille mig det kunne være et problem på lignende kort (ATI eller Nvidia) fra nyere dato (2005+)

- Er det muligt at beholde et spil maksimeret på den sekundære skærm mens man laver noget på den primære?

Ja og nej. Det kan lade sig gøre at køre et spil i Windowed mode (Læs: WoW) og samtidig maksimeret og derefter kan man gøre alt med andre vinduer samtidigt. De fleste andre spil har dog ikke denne funktion.

- Kan man kører på med en mus og med TS uden at der opstår konflikter?

Nej. Så længe du ikke prøver begge dele på samme tid.

- Er der evt. nogen der kan anbefale en skærm?

Sorry. Der kan jeg ikke hjælpe. :-)
Gravatar #3 - dkbooster
9. nov. 2008 18:16
Tak for svarene...

Mit grafikkort er et 8800gt, dvs. det har to udgange til skærm...

Ja og nej. Det kan lade sig gøre at køre et spil i Windowed mode (Læs: WoW) og samtidig maksimeret og derefter kan man gøre alt med andre vinduer samtidigt. De fleste andre spil har dog ikke denne funktion.

Dvs. hvis spillet kan køres i et vindue kan dette lade sig gøre?
(Selvfølgelig kan man ikke spille samtidig...)
Gravatar #4 - Plimmer
9. nov. 2008 22:53
Dit gfx kort kan godt køre 2 forskellige opløsninger (jeg har det samme kort og gør det). Langt de fleste nye spil tillader at du kører dem i windowed mode.

Resten aner jeg intet om.
Gravatar #5 - BurningShadow
9. nov. 2008 23:23
Når du har en touch skærm, er det som at have to mus (skærm + alm. mus).
Du kan derfor kun bruge touch-funktionaliteten, i samme omfang som du kan bruge en ekstra mus.
Gravatar #6 - zin
10. nov. 2008 08:45
dkbooster (3) skrev:

Dvs. hvis spillet kan køres i et vindue kan dette lade sig gøre?
(Selvfølgelig kan man ikke spille samtidig...)

Ja.
Gravatar #7 - dkbooster
11. nov. 2008 14:05
Tak for svarene :)

Så må vi se om regeringen ikke lige gider at hæve SU'en med 3-4k så man kan få råd ;)...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login