mboost-dp1
Trådløs bridge
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hejsa folkens
Jeg har en lille udfordring, som jeg godt kan bruge noget hjælp til. :)
Sagen er den, at jeg har to trådløse routere. En D-Link 2640B og en Zyxel P660HW D1.
D-link'en er min primære router, og står for at håndtere alt.
Zyxel'en vil jeg så bruge som en trådløs forlænger/bridge/extender/repeater/kald det hvad fuck du vil, til mit fjernsyn og xbox'en, da jeg ikke gider betale for 2 stk. trådløse receivere der koster knapper og KUN kan bruges dertil.
Mit spørgsmål går så på - hvordan får jeg det sat rigtigt op?
Kan godt få det til at fungere med kabel, men ligeså snart det bliver trådløst, så går det galt.
Som det er nu, så kører zyxel'en som bridge, uden dhcp (med en ip der er uden for d-linkens range og på samme subnet).
Jeg har prøvet at fjerne kryptering på netværket, men det hjalp ikke just.
Nogen der kan hjælpe? :)
Jeg har en lille udfordring, som jeg godt kan bruge noget hjælp til. :)
Sagen er den, at jeg har to trådløse routere. En D-Link 2640B og en Zyxel P660HW D1.
D-link'en er min primære router, og står for at håndtere alt.
Zyxel'en vil jeg så bruge som en trådløs forlænger/bridge/extender/repeater/kald det hvad fuck du vil, til mit fjernsyn og xbox'en, da jeg ikke gider betale for 2 stk. trådløse receivere der koster knapper og KUN kan bruges dertil.
Mit spørgsmål går så på - hvordan får jeg det sat rigtigt op?
Kan godt få det til at fungere med kabel, men ligeså snart det bliver trådløst, så går det galt.
Som det er nu, så kører zyxel'en som bridge, uden dhcp (med en ip der er uden for d-linkens range og på samme subnet).
Jeg har prøvet at fjerne kryptering på netværket, men det hjalp ikke just.
Nogen der kan hjælpe? :)
Har du prøvet at kigge på netværkstraffikken med wireshark eller lignende?
Jeg går ud fra at du har testet at adgang til D-link routeren med en computer med trådløst netkort virker. Har du checket at du ikke har gjort noget dumt med konfigurationen af D-link routeren som f.eks. at kun tillade bestemte MAC addresser. Hvis du har en whitelist af MAC adresser på D-link routeren er det ikke nok at sætte bridgens MAC adresse på listen, alle enheder der kobler op gennem bridgen skal også på white listen.
Jeg kender ikke det specifikke udstyr, så jeg ved ikke præcist hvad det supporterer. Har du checket at zyxel routeren faktisk supporterer bridging?
Kan du poste links til nogle screenshots af zyxel routerens konfiguration?
Jeg går ud fra at du har testet at adgang til D-link routeren med en computer med trådløst netkort virker. Har du checket at du ikke har gjort noget dumt med konfigurationen af D-link routeren som f.eks. at kun tillade bestemte MAC addresser. Hvis du har en whitelist af MAC adresser på D-link routeren er det ikke nok at sætte bridgens MAC adresse på listen, alle enheder der kobler op gennem bridgen skal også på white listen.
Jeg kender ikke det specifikke udstyr, så jeg ved ikke præcist hvad det supporterer. Har du checket at zyxel routeren faktisk supporterer bridging?
Kan du poste links til nogle screenshots af zyxel routerens konfiguration?
DD-WRT google det, hent firmware og smid det på zyxel'n hvis den er kompatibel. Det øger performance og giver flere mulugheder.
Der er så guides der kan forklare hvordan det skal gøres :)
Der er så guides der kan forklare hvordan det skal gøres :)
Det trådløse virker på dlink.
Mht. Mac-adresser, så bliver der ikke tjekket op på noget der.
Dog undrer jeg mig lidt over firmwaren, da den amerikanske version supporterer WDS, hvilket burde være løsningen på mit problem. Men det findes bare ikke i den europæiske version af firmwaren.
Var også hvad jeg ville have gjort, men det er bare ikke muligt på nogle af dem.
Det trådløse virker på dlink.
Mht. Mac-adresser, så bliver der ikke tjekket op på noget der.
Dog undrer jeg mig lidt over firmwaren, da den amerikanske version supporterer WDS, hvilket burde være løsningen på mit problem. Men det findes bare ikke i den europæiske version af firmwaren.
Var også hvad jeg ville have gjort, men det er bare ikke muligt på nogle af dem.
Hvis du har en laptop, så connect din xbox med den via et ethernet stick, og bridge så conn. Sparer dig for en hel del bøvl.
Den beskrivelse jeg har fundet af WDS forklarer at det bruges til at få flere access points til at kommunikere med hinanden og samtidigt alle fungere som access points. Således burde en computer kunne sende pakker trådløst til et access point som så sender dem videre til det næste.BluepaiN (7) skrev:Hvorfor er WDS overkill? :p
Men det som der er brug for i det her tilfælde er blot et enkelt access point og så at nogle computere kan forbindes med kabel til et access point der sender trafikken trådløst til det andet. Det vil sige blot et enkelt trådløst hop.
Når der kun er brug for et enkelt trådløst hop burde det være simplere at blot have det ene til at fungere som master (sådan som det allerede gør) og have det andet til at køre som managed (det samme som computere normalt bruger når de kobler på at access point).
Jeg tror ikke du kan få WDS til at fungere medmindre begge access points understøtter det. Men at få det ene til at bridge imellem kabel og trådløst kræver ingen speciel understøttelse fra det andet access point idet det bare skal fungere som et ganske almindeligt access point.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.