mboost-dp1

Trådløs musik i hele hytten?

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
18. feb. 2010 19:18
Halløj..

Jeg overvejer kraftigt at få sat noget trådløst 'anlæg' op i de forskellige rum i lejligheden.

Jeg har kigget på Logitechs Squeezebox men vil gerne finde alternativer før jeg investerer.

Alt mit musik ligger på min linux kasse, så det ville jo være rart om den kunne koble sig på der og indexere det. Det kan Squeezebox ikke så vidt jeg har kunne frem til?

Udover det så skal det være muligt at smide 2 enheder på - 1 til køkken og 1 til bad - og de skal kunne afspille musikken synkront. Det kan Squeezebox :)

Det skulle gerne kunne lave playlister, evt hente dem fra PC? (Jeg bruger Winamp, men er åben for forslag - dog ikke iTunes!)

Det behøver ikke være superduperekstavildogvoldsom lyd da det bare er til madlavning, bad og pottetræning.

Feuer frei, alt er velkommen..
Gravatar #2 - coday
18. feb. 2010 20:39
Kig på det nyeste afsnit af So Ein Ding.. men det bliver nok ikke biligt.
Gravatar #3 - Fjolle
18. feb. 2010 20:42
Der er 2 muligheder.

Squeezebox og Sonos.

Hvis du smider squeezebox server (eller hvad den nu heller..) ind på din linux box burde du kunne køre det derfra. Mener bare at sonos skal have et smb-share, men er ikke helt sikker og den er så også en smule dyrere...
Gravatar #4 - Magten
23. feb. 2010 20:26
Det vil jeg gøre :)

Squeezebox fik lige et ekstra plus i bogen der :) Det ender nok med at blive den løsning så.. En fra arbejdet har lige købt det, så kan jo lige høre ham omkring squeezebox server :)

Jeg takker!
Gravatar #5 - Cloud02
23. feb. 2010 20:44
Der findes også nogle trådløse systemer fra Philips: http://www.consumer.philips.com/c/tradlose-lydprod...
Gravatar #6 - paradise_lost
23. feb. 2010 21:01
SlettetBruger har en Squeezebox til salg her på newz hvis det er

Gravatar #7 - Magten
23. feb. 2010 21:51
paradise_lost (6) skrev:
SlettetBruger har en Squeezebox til salg her på newz hvis det er
Yes, den så jeg lige :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login