mboost-dp1

trådløs router.

Gå til bund
Gravatar #1 - punctilio
7. okt. 2008 13:10
Hej allesammen
Jeg skal laver trådløs internet i vores hus og jeg ville gerne have lidt hjælp.
første ting er at jeg skal købe en trådløs router som ikke er for dyr, jeg har kigget på denne : ASUS WL-500W

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=227...

Nogle der har gode erfaringer med denne?

For det andet skal jeg have lavet en kode på den så ikke alle kan komme på nettet over denne router

hvordan gør man det?

Jeg har prøvet det for et par år siden men det virkede bar ikke så godt..

Jeg ved ikk om i vil have nogle specs?
Jeg har Vista home (dansk) (drop flame, heh)

På forhånd tak for hjælpen..

mvh Rene / Punctilio
Gravatar #2 - slemmebirk
7. okt. 2008 13:23
linksys er fantastisk, skifter aldrig tilbage igen.
Gravatar #3 - cazotaro
7. okt. 2008 15:22
ved ikke noget om det.. men er meget tilfreds med den D-link jeg har :)
Gravatar #4 - Bachy
7. okt. 2008 15:24
Hey Punctilio, jeg vil foreslå du kigger dig om efter en router der evt kan tilsluttest en extern antenne, man ved jo aldrig hvor langt man vil have skidtet til at række :)

Eller er det bare at kaste dig ud i det, og finde en router fornuftig router i et fornuftigt prisleje. Hvad der angår opsætningen af din nye router, så vil jeg næsten garantere for at den har et webinterface hvor du sætter alle settings, også skulle det være lige ud af landevejen at sætte en stærk kode.

Bare husk at vælge WPA2 som sikring, og du kan så evt supplere sikkerheden en smule ved at sætte MAC adresserne ind på de maskiner der skal have adgang til netværket, men på den anden side, kommer der nogen forbi som VIL ind p ådit netværk, så kommer de det nok også :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login