mboost-dp1

Trådløs Router - Hvilken?

Gå til bund
Gravatar #1 - <3Thinkpads
7. mar. 2012 14:30
Hejsa!

Jeg har netop fået beskeden om at mit internet bliver opgraderet fra 100/100Mbps til 200/200Mbp, og derfor bliver jeg naturligvis nød til at få en hurtigere router så jeg kan stream "serier" og "film" hurtigere.

Min nuværende router er en Netgear WNR1000 - Grin bare, den var billig - som ikke smider meget mere end 32/25Mpbs igennem via wifi. Når jeg alligevel betaler for at det skal gå hurtigt, så kan jeg lige så vel købe noget ordenligt.

Mit trådløse kort i den bærbare er et 11b/g/n Wireless LAN Mini-PCI Express Adapter II - standard kort i Lenovo T410. Routeren er en "NETGEAR WNR1000-100NAS N150 Wireless Router IEEE 802.11 b/g 2.4 GHz with some n features" - hvad så lige de mener med some n features, aner jeg ikke.

Jeg tænker at jeg burde kunne få en router som kan smide +80/+80 ud, men er i tvivl om mit nuværende trådløse kort overhovedet ved æde så meget via wifi.

Nu vil jeg jo gerne have det hele for det halve, så hvem kan anbefale en router hvor jeg kan få noget mere hastighed ud af og gerne til en spislig pris?

(Og ja, jeg ved at jeg bare kunne smide kabel i, men jeg gider ikke bøvle med at trække kabel - så det er på ingen måder en løsning.)
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. mar. 2012 14:43
Min Cisco/Linksys E3000 virker upåklageligt på 100/100 mbit fiber, og hvis jeg kører 5 GHz N så kan jeg snildt ramme 90/90 ifølge diverse speedtests.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [886912293]
7. mar. 2012 15:23
Dog skal man lige huske at tjekke om netkortet understøtter 5 GHz (min gør ikke).

Linksys E#### kører som regel fint, dog har jeg hørt og oplevet lidt problemer med E2000 og E3000 med fiber forbindelser fra Sydenergi (måske også andre). Samtidig har jeg også kunne læse mig til sende problemer (mange sende fejl) ved for høj sende styrke (dd-wrt) som kan afhjælpes med lavere sende styrke og mere køling.

På 2.4 GHz N klarer min Linksys E2000 med dd-wrt 40 til 50 Mbit up/down. Samtidig klarer den sig også perfect som switch (kører ikke som router).
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. mar. 2012 15:29
Har nu haft min E3000 i 8 mdr, ditto fiber, og har ikke én gang haft problemer ... Dog har jeg også en WRT54G der kører som B/G 2,4 GHz accesspoint, men det er kun pga enheder uden 5 GHz understøttelse.
Gravatar #5 - <3Thinkpads
7. mar. 2012 15:29
Okay, godt tip. Jeg må lige tjekke hvad mit netkort siger til det, jeg tvivler dog meget på at den understøtter 5GHz.

Mit internet er fra ComX - Bryggenet, så det burde ikke være fiber.

Nu hvor du siger det, så bruger jeg faktisk også den nuværende som switch, det er blot min forvirring over orderne :)

EDIT: Min wirelesskort understøtter ikke 5GHz. Bummer.
Gravatar #6 - Slettet Bruger [886912293]
7. mar. 2012 15:37
#4 Kan E3000 ikke køre 2.4 GHz / 5 GHz på samme tid eller var det kun E4200?
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. mar. 2012 17:06
Pas? Bruger dog også den anden router som "gæste WiFi" - har ikke undersøgt det, da E'eren blev købt pga 100/100, og jeg havde den anden i forvejen :)
Gravatar #8 - <3Thinkpads
12. mar. 2012 14:20
Tak for svarene. Desværre er det ikke nødvendigt pt, da min Thinkpad er gået i stykker og jeg nu kæmper en anden kamp - at få dem til at hente computeren!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login