mboost-dp1

Translate geek -> dansk/englesk?

Gå til bund
Gravatar #1 - xXgmzorXx
29. jun. 2009 09:53
Jeg prøvede med den nye Google Translate.. men der kunne man ikke oversætte geek sproget til dansk.

Er der nogle der kan forklare det her lidt tydeligere?

Dear Peter,

Attached is the BIOS for you to test, the updating procedure is as following,

1. Extract BIOS file and utility to hard disk or floppy. Here is an example of using floppy.

2. Restart your PC in MS-DOS mode.

3. In DOS prompt, change directory to your BIOS location, for example, A:\>R77FTI3\

4. Type "atiflash.exe -ai", this is to check your VGA card adapter location. If you have only one adapter, the adapter should be at 0(zero).

Type "atiflash -s 0 back.bin" to save your original BIOS.

Then type "atiflash -p 0 86225CCA.sb -f" to update VGA BIOS. "-p" is to program, "-f" is to program forcibly.

5. Restart PC to finish when you see "Restart System To Complete VBIOS Update" message.

Best Regards,
Danny

Jeg spurgte powercolor, om hvordan jeg fjerner en fejl som der er i min Radeon HD 4870 1gb grafikkort. (Fejlen var at når jeg spiller spil som er meget GPU krævne, så begynder skærmen at flimrer).
Jeg forstod kun at jeg skulle extract filen jeg fik med i emailen, til min harddisk. (Det skal vel være den harddisk hvor windows er installeret, ik?)
Men hvor satan skal filen hen i harddisken!? Og hvor skal jeg lige skrive "atiflash.exe -ai" ?

Før havde jeg ét problem. Da jeg så spurgte manden hvordan jeg fixede det første, fik jeg lige pludselig 2 problemer! hjæealp?
Gravatar #2 - cyandk
29. jun. 2009 09:56
start > run > skriv cmd

skift dir til der hvor filerne ligger

skriv atiflash -p 0 86225CCA.sb -f

vent til du får meddelsen og genstart computer... Du skal dog vide der er risiko for at din GPU går død hvis du får fejl.
Gravatar #3 - cyandk
29. jun. 2009 09:59
For at skifte dir skriver du:

cd \ting\halløj

Dette åbner dir kaldet "halløj" under diret "ting"

for at sprige et skridt tilbage skriver du "cd ..
Gravatar #4 - Thomas Nielsen
29. jun. 2009 10:52
xXgmzorXx (1) skrev:
Fejlen var at når jeg spiller spil som er meget GPU krævne, så begynder skærmen at flimrer

Har du prøvet at aktivere vsync?
Gravatar #5 - xXgmzorXx
1. jul. 2009 22:22

Vsync?

#2 ...

cyandk (2) skrev:
Du skal dog vide der er risiko for at din GPU går død hvis du får fejl.

Ohh, hvordan lave fejl?
feks skrive -p 1 86225CCA.sb -f
i stedet for -p 0 86225CCA.sb -f ?

for så tør jeg da godt risikerer det xD
Gravatar #6 - cyandk
3. jul. 2009 14:36
xXgmzorXx (5) skrev:

Vsync?

#2 ...

Ohh, hvordan lave fejl?
feks skrive -p 1 86225CCA.sb -f
i stedet for -p 0 86225CCA.sb -f ?

for så tør jeg da godt risikerer det xD

Fejl som at dit kort DØR.
Gravatar #7 - reefermadness  
13. jul. 2009 09:41
Når du siger flimmer mener du så artifacting (altså at grafikken direkte bliver forvrænget) eller mener du tearing (Hvor billedet nærmest bliver skåret over)... Hvis det er tearing så prøv at aktivere vertical sync og brug triple buffering...
Gravatar #8 - xXgmzorXx
13. jul. 2009 12:57
jeg har fundet ud af, at det faktisk ikke sådan flimmer.
Skærmens billede køre op og ned, i en ekstrem fart. billedets bund, flyver hele vejen op til midten, også flyver toppen af skærmen hele vejen ned til midten, og det bliver ved med at køre på denne måde.
Flimmeren er det der er i den plads, hvor skærmbilledet ikke er på skærmen. Se HER. Ja, det er nok tearing... ik?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login