mboost-dp1

TV signal gennem internettet?

Gå til bund
Gravatar #1 - Skak2000
19. sep. 2011 19:52
Hey

Jeg har set anmeldelsen af Slingbox. Men jeg spekulerer på om der findes bedre løsninger. Hvor der ikke anvendes en computer.

Jeg kunne godt tænke mig noget hardware, der kan sende et TV signal gennem internettet, hvorefter have noget hardware det laver det om til et antenne stik igen.

Så setup bliver:
Antennestik -> netværks kabel -> Internet -> netværks kabel -> Antennestik

Jeg vil groft sagt sende et TV signal videre gennem internettet.

Findes sådan hardware findes hvad kaldes det?
Gravatar #2 - Daniel-Dane
19. sep. 2011 19:56
Altså, streame fra et mediecenter til et andet. Altså noget ala WD TV Live Plus. Eller vent, nej.

Edit:
Altså, altså.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [2900533674]
19. sep. 2011 19:57
Er der ikke en slingbox reciever? :S
Gravatar #4 - Skak2000
19. sep. 2011 20:12
Jeg har en WD TV Live.

Min tanke gang var at kunne dele tv pakke med de gamle.

Så jeg tilslutter deres antenne stik til en box. Som kan sende det over til mig.
Hvor jeg har en box der laver det om til et normalt TV signal/antennestik igen ;)

Gravatar #5 - Ronson ⅍
19. sep. 2011 20:18
Det bliver en kende dyrt.
Gravatar #6 - fjols
20. sep. 2011 06:17
Det kan du med Slingbox.

En SlingBox hos "afsenderen" og en SlingCatcher hos modtageren.

SlingCatcher koster cirka 1800 kr.
SlingBox kan fåes fra 1100 til 1800 kr., men du vil nok have Slingbox PRO-HD kunne jeg forestille mig.

Pris i alt: Cirka 3600 kr.

Jeg skal selv have lignende setup når jeg flytter til udlandet.
Gravatar #7 - Skak2000
20. sep. 2011 10:40
Mange tak for info!

Har Slingbox indbygget digital TV tuner? Syndes ikke der er noget de reklamer særlig meget med.
Gravatar #8 - fjols
20. sep. 2011 11:31
http://uk.slingbox.com/go/slingbox-prohd-connections skrev:

WHAT DEVICES CAN I CONNECT?
<cut cut>
Digital Antenna (Freeview)

Det forstår jeg som om den har indbygget tuner.
Gravatar #9 - Slettet Bruger [2900533674]
20. sep. 2011 11:34
Freeview = Programmer der bare er der. Så den kan nok ikke sættes op til fx yousee :/
Gravatar #10 - MiniatureZeus
20. sep. 2011 11:39
SlettetBruger (9) skrev:
Freeview = Programmer der bare er der. Så den kan nok ikke sættes op til fx yousee :/

Er det ikke noget med, at alle YouSees programmer er blevet freeview?
Gravatar #11 - fjols
20. sep. 2011 11:46
Jo. Det tror jeg alle danske kabel TV udbydere er. Stofa og Yousee er i hvert fald.

Men SlingBoxen ser ikke ud til at understøtte kort, hvilket er værd at tage med i sin betragtning hvis man har kanaler der kræver dette.
Gravatar #12 - Ronson ⅍
20. sep. 2011 11:52
Freeview er den engelske pendant til de danske FTA-kanaler, hvis jeg ikke husker helt galt er der en test på digitalt.tv der skriver at han ikke fik de danske MPEG4-kanaler til at virke (selv om, i hvert fald PRO-HD, skulle understøtte MPEG4).

Og vi snakker altså DVB-T, ikke DVB-C. Nu må I lige lade fagfolk komme til!

Du kan ikke køre coax > ip > coax. Ikke uden at bruge en slingcatcher + modulator, men det er en dum løsning og stadig "ekstern tuner" til kun ét tv og kun én kanal ad gangen.
Gravatar #13 - fjols
20. sep. 2011 11:59
Jeg er ikke helt med på hvad du siger.

Nu vil jeg bruge dette setup til et kabeltv signal (DVB-C går jeg ud fra). Kan jeg så ikke bare sætte min SlingBox Pro-HD til?

SlingCatcheren er vel irrelevant da det kun er en modtager, der kun skal have et ethernet stik og et HDMI til modtager tv'et.
Gravatar #14 - Ronson ⅍
20. sep. 2011 16:36
Jeg siger at en coax > ip > coax-løsning ikke findes, det er det som #0 efterspørger.*

Og der er ikke nogen slingbox der har DVB-C-tuner. Hvis man har en DVB-C-modtager i forvejen kan man selvfølgelig bruge den, men der er ingen garanti for at slingboxen kan fjernstyre den med IR.

* det findes naturligvis, man det er dyrt. Og man skal have en voldsom upload.
Gravatar #15 - fjols
20. sep. 2011 16:47
Som jeg forstår det vil han sætte en boks til internettet (altså hans router eller lignende) og tv-nettet, som netop er hvad SlingBox kan.

Er der så forskel på en DVB-C og en DVB-T tuner?
For mit fjernsyn er ligeglad med om antennestikket kommer fra kabelnettet eller en antenne, så jeg troede det samme var gældende med en Slingbox.
Slingbox' hjemmeside skriver nemlig den har: "built-in Freeview DVB-T tuner", men de skriver samtidig at følgende er undetstøttet: - Basic Cable TV Set-top Box
- Digital Cable Set-top Box
Men jeg troede faktisk kun det var til hvis man havde betalingskanaler (altså dem der kræver kort)

Jeg håber ikke du har ret, men hvis du har, så har du da sparet mig for en del besvær.
Gravatar #16 - Ronson ⅍
20. sep. 2011 18:18
Jeg har altid ret.

Slingbox PRO-HD har digital tuner til antenne (DVB-T, kun gratis kanaler*) og analog tuner (kabeltv). Der er ikke digital tuner til kabeltv (DVB-C).

Hvis man har en digital tuner til kabeltv (DVB-C) i en ekstern kasse så kan slingbox måske styre den (skifte kanal)

* og vær opmærksom på at det måske kun er MPEG2 der virker. MPEG2 slukkes 11. januar.
Gravatar #17 - fjols
20. sep. 2011 19:56
Mange tak. Så er der vist styr på tingene.
Men en ekstern kasse med MPEG4 kan vel så virke efter 11 januar også går jeg ud fra. De skriver selv de understøtter over 10.000 modeller, så det vil jeg ikke bekymre mig om.

Anyway, så er vi tilbage ved første spørgsmål udover det nu er mig der gerne vil vide det.
Findes der nogen ordentlige alternativer? Som virker med DVB-C?
Gravatar #18 - Ronson ⅍
20. sep. 2011 20:18
http://digitalt.tv/hdhomerun/ med noget VPN måske?
Gravatar #19 - Skak2000
25. sep. 2011 14:15
Jeg har måske fundet et produkt der kan klare jobbet!
http://en.wikipedia.org/wiki/Monsoon_HAVA
Gravatar #20 - Bachy
27. sep. 2011 09:26
Hvad så hvis man gerne vil have et satellit signal sendt videre, findes der også en løsnign til det?
Gravatar #21 - Skak2000
28. sep. 2011 09:13
Vulkano Flow, skulle faktisk kunne gøre det!

Virker som den bedste løsning + der er indbygget digital TV tuner.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login