mboost-dp1

Udstyr til musikproduktion

Gå til bund
Gravatar #1 - Busk
9. feb. 2011 22:03
Hej
Jeg skal til at lave mit eget "studie".
Derfor vil jeg gerne vide hvad jeg skal bruge.
Jeg producerer ikke musik jeg skal "bare" optage min vocal (til sange).
Jeg har ikke noget lige nu dvs. ingen computer eller noget.
Jeg vil gerne vide hvad udstyr og hvilken computer jeg skal
bruge.

Tak på forhånd.
Gravatar #2 - Bachy
10. feb. 2011 15:40
En god gammeldags walkman med mikron indgang, også selvfølgelig en mikrofon ?
Gravatar #3 - Corholio
10. feb. 2011 15:48

Køb en god kondensator-mikrofon.
Et (USB) lydkort der har Phantom power.
En computer (En Mac er nem at bruge, men hvis du har en PC'er kan denne også bruges).
Et mikrofon stativ.
Et mikrofon pop-filter.
XLR kabel til at forbinde mikrofon og lydkort.
Software til at optage med (eller brug noget open source software, så sparer du de penge - hvis du køber en Mac følger Garageband med uden beregning som burde dække dine behov).

Så vil jeg mene at du er godt dækket ind.
Gravatar #4 - DiZaster
10. feb. 2011 15:59
Hvis det bare er for at teste din vokal og du senere vil optage en guitar/keyboard behøver du ikke det store. Vi har f.eks. en H4N liggende som af og til bliver brugt ude i marken.

Den lader dig optage flere stemmer (4 kanaler), og den har en karaoke funktion som lader dig synge henover lydklip. Der medfølger lydredigeringssoftware og hvad du ellers skal bruge for at komme igang.

Du kan af og til finde nogle ret gode pakke tilbud på Amazon, hvor du få en ekstern mikrofon, memory card, stativ osv. med for næsten ingen penge.

Prisleje 2.500 - 3.000.-

OBS. mht. PC, så medfølger software til både Windows og OS X, så der er frit valg på alle hylder.
Gravatar #5 - Busk
10. feb. 2011 22:40

Med hensyn til det med om det bare er for at teste min vokal, så er svaret nej. Det er sådan at jeg rapper og derfor ikke skal bruge det instrumentale del, da jeg ikke har de store producerings færdigheder.

Og både til dig og til #3, tak for hjælpen :).
Gravatar #6 - Corholio
11. feb. 2011 07:46
Busk (5) skrev:
Det er sådan at jeg rapper

Så vil jeg gerne trække mit svar tilbage, er det muligt?

Notat: Ikke fordi udstyret ikke kan bruges til rap, jeg bryder mig bare ikke om rap...
Gravatar #7 - Busk
11. feb. 2011 20:11
Corholio (6) skrev:

jeg bryder mig bare ikke om rap...

Må jeg spørge dig om hvad du mener? Du vil ikke fortælle mig hvordan man optager audio til en sang fordi det er rap? Hvorfor spurgte du mig så ikke om hvad genre musik jeg ville lave? I stedet for at ville trække dit forslag tilbage?
Gravatar #8 - Corholio
11. feb. 2011 21:01

Det var en joke (som nok også forklarer hvorfor min post er rated "Sjov").

Hvis du køber det udstyr jeg skriver har du mulighed for at optage hvilken som helst vokal, eller et akustisk instrument.

Så kan du optage alt fra ungarsk polka til rap musik.
Gravatar #9 - Busk
11. feb. 2011 22:29

Det må du undskylde jeg havde ikke set det med sjov.
Og endnu en gang tak for hjælpen.
Gravatar #10 - Chewy
12. feb. 2011 18:51
@9

Hvor bor du i landet?
Det kan være at der er foreninger i dit lokal område der kan hjælpe med at finde udstyr billigt (brugt), samt evt. udlån af enkelte småting...
Gravatar #11 - Bastardo
12. feb. 2011 21:37
DBA
Kig efter noget brugt. Der skal virkelig råbes i en mikrofon før den tager skade. Sådan en som den i linket er en ret fed en af slagsen.
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
13. feb. 2011 10:52
Hvis det skal være nyt og relativt billigt, kan jeg 100% anbefale Musicstore.de
Har lagt mange penge hos dem og er aldrig blevet skuffet.

Desuden vil jeg, hvis du ikke har planer om at lave et studie, kraftigt anbefale dig noget ala dette. Det fjerner meget af den "stuelyd" som der er på mange hjemmeoptagelser uden at sprænge banken. Den kan desuden laves rimeligt nemt og billigt af en gang æggebakkeskum.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login