mboost-dp1

Værd at købe en Wii?

Gå til bund
Gravatar #1 - shantri
5. aug. 2009 19:50
Vil bare høre, som overskriften siger, om dem der selv har Wii synes den er det værd.

Her tænker jeg på om I bruger den regelmæssigt, altså om I er blevet hurtigt træt af den.

Er der nok spændende spil? Så en teaser til Zelda, som så ret spændende ud synes jeg.

Er i den her tråd slet ikke interesseret i at høre om andre spil-konsoler, da det ikke er relevant for mig eller det/de stillede spørgsmål :)
Gravatar #2 - gnаrfsan
5. aug. 2009 19:54
Jeg solgte min efter 4 måneder, da jeg tabte interessen.
Gravatar #3 - Josso
5. aug. 2009 20:00
Jeg fik min et halvt år efter den udkom, og det eneste jeg rent faktisk har spillet, har været Super Smash Bros. Brawl, Super Mario Galaxy og Mario Strikers Charged (eller hvad det nu hedder).

Jeg spiller enormt sjældent på den, men det har egentlig ikke noget med Wii'en at gøre. Jeg er bare typen der kun spiller små flash-spil. :P (Og enkelte gange lidt Battlefield)

Jeg synes at den har været pengene værd, i sær pga. nogle af de gamle spil, som jo også kan købes. Jeg har i hvertfald hygget mig med nogle Super Mario-spil. :)
Gravatar #4 - Magten
5. aug. 2009 20:00
Mine forældre har en og jeg bruger den et par gange om ugen.. Det er dog mest de små Wii Sports spil jeg bruger da vi laver lidt en konkurrence ud af det :)

Ved dog ikke om det er noget jeg selv vil investere i når jeg flytter.. Det har jeg et alt for lavt spil forbrug til tror jeg...
Gravatar #5 - gentox
5. aug. 2009 20:11
Jeg tror det kommer an på om du kan lide at bevæge dig når du spiller, og ikke mindst om du synes det er sjovt i længere tid.
Oven i så er grafikken ikke særligt god, sammenlignet med de 2 andre konsoller, Xbox 360 og PS3.

Så hvis du vil have spil med god grafik, og vægten på action så er det nok ikke Wii. Derimod er Wii uovertruffen til at samle familien til en gang Wii sport, da det er let tilgængeligt for alle, det er de andre knap så gode til.

Har alle 3, og indrømmer gerne at min Nintendo Wii samler mest støv af de 3.
Gravatar #6 - shantri
5. aug. 2009 20:26
Mit udgangspunkt for at spørge er også den sociale hygge det har været når jeg har været hos forskellige venner, og vi feks har drukket nogle øl eller andet.

Tak til Josso for at minde mig om den kan afspille de gamle dreamcast spil (mener jeg det er)

Takker for svarene indtil videre. Er interesseret i at høre fra flere :)
Gravatar #7 - stargate
6. aug. 2009 04:56
Jeg vil sige, at her i huset (konen,mig og mine 2 drenge på 6 og 8 år) bruger vi meget Wii´en til at hygge når vejret ikke lige er til at lave andet, både normale spil men i meget at tiden bruger vi den til de her spil.

Wii sport
Wii Fit
Wii sport resort
+ en del andre spil hvor man ikke skal side og trykke taster (som på PS og Xbox)

Men hvis du ikke vil bruge kroppen, når du spillerså skal man ikke vælge Wii.

Vi bruger den også til at spille men familien via wifi. Vi er 5 der har Wii i vores nærmeste familie og det er meget hyggeligt at spille Mario Car.

Men som andre siger Grafik er ikke super, men det mener jeg gør den op med i underholdnings værdi (hos os)

Skal lige siges at vi også både har Xbox/PC (alle har min 1 pc) og ungerne har også en DS hver.
Gravatar #8 - Kris
6. aug. 2009 07:11
Købte Wii for knap et halvt år siden og jeg er faldet pladask for den lille hvide kasse. Primært bruger jeg den som fitness maskine med både boksning, yoga og ren kondition. Men det er nu også ret sjovt at banke kæresten i bowling eller golf.

Og Zelda er klart en af de rigtige gode eventyr spil til Wii'en. Vi har derhjemme to plastikpistoler og bruger også konsollen til at spille gammeldags arcade shooting. Der er intet mere tilfredsstillende end at få 130 headshots i overkill.

Som andre også nævner er der rigtige mange gode gamle spil man kan downloade og give sig i kast med. Og en af de ting der virkelig har slået igennem for mig er at mange af de gamle gamecube spil er blevet remaked indenfor de sidste par år til Wii, bl.a. resident evil archives var en dejlig tur ned af memory lane.

Jeg tror du skal tænke lidt på hvad du vil have ud af konsollen inden du køber den. For en Wii er meget anerledes end f.eks. ps3 og xbox. Men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting.

Som en bonus feature kan jeg da lige nævne at wii er en af de nemmeste konsoller at smide chip i og brænde spil til. Hvilket også åbner op for mulighed for hjemmebryg og andre ret så morsomme applikationer. - Har jeg hørt. ;)
Gravatar #9 - shantri
6. aug. 2009 07:28
Tak for alle svarene...

Grafikken er slet ikke så vigtig for mig, til det har jeg min PC. Er desuden helt vild med nintendo og deres franchise. Har stadigvæk min Super Nintendo (m. feks donkey kong) <3'

Jeg har fået bekræftiget både mine positive tanker omkring Wii'en og de negative jeg havde i baghovedet. Igen tak for jeres svar :)
Gravatar #10 - XorpiZ
6. aug. 2009 13:21
Kris (8) skrev:
Som en bonus feature kan jeg da lige nævne at wii er en af de nemmeste konsoller at smide chip i og brænde spil til. Hvilket også åbner op for mulighed for hjemmebryg og andre ret så morsomme applikationer. - Har jeg hørt. ;)

Jeg tror, der er en, der skal 10 år i fængsel der!
Gravatar #11 - DanaKaZ
6. aug. 2009 14:49
#1 Det kommer an på hvilke spil du kan lide at spille.

Til party spil er Wii'en genial. Smash bros, Wii sports, Boom Blox, Raving Rabbids er alle super fede sammen med et par gutter og nogle øl.

Men til rendyrkede single player spil, er der ikke meget andet end Zelda, Mario og Metroid lige pt. Det er alle klasse spil, men 3 klasse spil tager ikke lang tid at gennemføre.

Jeg købte min Wii på lanceringsdagen og jeg har ikke fortrudt mit køb. Men jeg har dog mistet troen på at Wii kommer til at være andet end en konsol til party spil og så hvad Nintendo spytter ud og deres fokus har det sidste år primært været på familie orienterede spil.

Mario Galaxy er et af de bedste spil jeg nogensinde har spillet og nok det bedste platform spil. Zelda er også fantastisk, men jeg havde så også kun spillet lidt Wind Waker før det, så alt var relativt nyt for mig.

Det eneste 3. parts spil jeg har nydt at spille alene, er Resident Evil 4, som er genialt til Wii'en, men mange har sikkert spillet det på en tidligere konsol (jeg havde ikke, Wii'en var min første konsol).

Jeg har nu købt en Xbox 360 fordi jeg var træt af manglen på gode singleplayer oplevelser til Wii'en. Der er self et par spil i horisonten, Mario Galaxy 2, et nyt Zelda og Metroid: Other M, men når der kun er 3 spil at blive rigtig ophidset over, så blegner det sgu i forhold til situationen hos MS og Sony.

Som du nok kan fornemme så er det ikke en uforbeholden anbefaling, men jeg er glad for min Wii, jeg er bare ikke sikker på at alle andre også ville være glade for en Wii.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login