mboost-dp1
Valg af bundkort
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej. jeg håber jeg kan få lidt hjælp til valg af bundkort.
Jeg har valgt disse ting der skal sidde på.
CPU: Intel Core i7 I7-920 2.66 GHz (LGA1366 Socket).
Grafik: ASUS EN8800GT Nvidia geforce 8800 GT 512mb ddr3 (PCI express 2.0 x16).
Ram: Kingston valueram 2x2 gb ddr3 sdram PC3-10600CL9 1333MHz (dimm 240-pins).
HDD: Seagate baracuda 7200.11 1,5 tb 7200 rpm 30mb buffer 3.5” sata-300.
Det er meningen computeren skal kunne klare spil som far cry 2 og left 4 dead osv.
Håber i kan hjælpe mig :).
Anders
Jeg har valgt disse ting der skal sidde på.
CPU: Intel Core i7 I7-920 2.66 GHz (LGA1366 Socket).
Grafik: ASUS EN8800GT Nvidia geforce 8800 GT 512mb ddr3 (PCI express 2.0 x16).
Ram: Kingston valueram 2x2 gb ddr3 sdram PC3-10600CL9 1333MHz (dimm 240-pins).
HDD: Seagate baracuda 7200.11 1,5 tb 7200 rpm 30mb buffer 3.5” sata-300.
Det er meningen computeren skal kunne klare spil som far cry 2 og left 4 dead osv.
Håber i kan hjælpe mig :).
Anders
Vor meget må den koste 1000kr?2000kr? eller under?
Her er der noget som du måske kan bruge :D
ASUS Rampage II Extreme Republic of Gamers
Her er der noget som du måske kan bruge :D
ASUS Rampage II Extreme Republic of Gamers
http://www.futurelooks.com/gigabyte-ga-ex58-ud3r-u...
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Ville jeg nok købe hvis jeg havde penge til den slags legetøj :D
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Ville jeg nok købe hvis jeg havde penge til den slags legetøj :D
Hvorfor vil Gigabyte GA-EX58-UD3R være at fortrække frem for ASUS Rampage II Extreme Republic of Gamers andet end prisen er lavere på Gigabyte kortet.
Er der nogen performance forskel ?
og er det det bedste kort atm ?
Kigger selv på bundkort men for mig er pris ikke den store faktor, men performance spiller meget mere ind.. Har dog ingen erfaring så hvis der er nogle sider man kan læse OG forstå så tak :)
Hvorfor vil Gigabyte GA-EX58-UD3R være at fortrække frem for ASUS Rampage II Extreme Republic of Gamers andet end prisen er lavere på Gigabyte kortet.
Er der nogen performance forskel ?
og er det det bedste kort atm ?
Kigger selv på bundkort men for mig er pris ikke den store faktor, men performance spiller meget mere ind.. Har dog ingen erfaring så hvis der er nogle sider man kan læse OG forstå så tak :)
Nu ved jeg ikke om du HAR købt en i7-920, men den nye Phenom II 955BE er stort set ligeså hurtig til en noget billigere penge og kan OCes til 3.7GHz - uden ændringer af spændinger eller noget.
Og så ville jeg nok skifte 8800 med et ATI HD4850/HD4870 eller det nye HD4770, der kører ligeså hurtigt som HD4850. Eller gå efter HD4890. Du får i øjeblikket en del mere for pengene i et ATI kort/Phenom II setup.
En test af Phenom 955BE vs. i7-920
Og så ville jeg nok skifte 8800 med et ATI HD4850/HD4870 eller det nye HD4770, der kører ligeså hurtigt som HD4850. Eller gå efter HD4890. Du får i øjeblikket en del mere for pengene i et ATI kort/Phenom II setup.
En test af Phenom 955BE vs. i7-920
Den er for ny ;)
Den er her:
Compumail
PC Lager Aps
Der går nok lige en uge eller to, før prisen har sat sig omkring 1600,-
Flg. DDR2 bundkort er fuldt kompatible med 955BE:
ASUS M3A79-T Deluxe
DFI LANPARTY DK 790FXB-M2RSH
ASUS M3A78-T
Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
Ellers et AM3 bundkort, der dog så også kræver DDR3, der stadig er en smule dyrere (min. 100-200,- pr 2x2GB, mere hvis det skal være med lav latens-tid).
--
Nu var det heller ikke for at forvirre, for en i7 vil da også være en sprød maskine, men så ville jeg ihf. ændre grafikkortet til en af de typer jeg foreslår. Der kan et 8800 slet ikke være med.
Men personligt ville jeg kigge efter Phenom'en, og have en potentiel mulighed for at spare 4-800,- ift. et i7 setup. Det er kun i programmer der virkelig understøtter flere kerner og tråde at i7 er pengene værd. Hvis du læste mit link til testen, vil du sikkert også have opdaget at 955BEeren faktisk kørte fra i7eren i nogle spil i høje opløsninger.
Men vurderingen pris kontra samlet ydelse er selvfølgelig op til dig og din pengepung :)
Den er her:
Compumail
PC Lager Aps
Der går nok lige en uge eller to, før prisen har sat sig omkring 1600,-
Flg. DDR2 bundkort er fuldt kompatible med 955BE:
ASUS M3A79-T Deluxe
DFI LANPARTY DK 790FXB-M2RSH
ASUS M3A78-T
Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
Ellers et AM3 bundkort, der dog så også kræver DDR3, der stadig er en smule dyrere (min. 100-200,- pr 2x2GB, mere hvis det skal være med lav latens-tid).
--
Nu var det heller ikke for at forvirre, for en i7 vil da også være en sprød maskine, men så ville jeg ihf. ændre grafikkortet til en af de typer jeg foreslår. Der kan et 8800 slet ikke være med.
Men personligt ville jeg kigge efter Phenom'en, og have en potentiel mulighed for at spare 4-800,- ift. et i7 setup. Det er kun i programmer der virkelig understøtter flere kerner og tråde at i7 er pengene værd. Hvis du læste mit link til testen, vil du sikkert også have opdaget at 955BEeren faktisk kørte fra i7eren i nogle spil i høje opløsninger.
Men vurderingen pris kontra samlet ydelse er selvfølgelig op til dig og din pengepung :)
okay. tak for svaret. Jeg prøvede bare selv at finde nogle grafikkort og cpu, som jeg troede ville være gode, jeg er ikke så meget inde i det mere nemlig hvad der er godt til pengene osv, så det er super godt med alle de gode svar, så jeg lettere kan finde de gode ting til pengene, det er nemlig meningen jeg skal kunne spille left 4 dead og far cry 2 uden hak. men nej har ikke købt nogle af tingene endnu, så er stadig åben for foreslag. det eneste jeg har købt er harddisken.
Nu har jeg så funder følgende ting.
Bundkort: ASUS M3A79-T Deluxe
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black 3.2GHz 125W Box AM3/2+
Grafik: Club 3D HD 4850 Overclocked Edition (512 MB)
HDD: Seagate baracuda 7200.11 1,5 tb 7200 rpm 30mb buffer 3.5” sata-300
Passer disse sammen? og hvilke ram ville være smartest at tage, hvis man skulle have mellem 4 og 6 GB ram.?
Anders
Bundkort: ASUS M3A79-T Deluxe
CPU: AMD Phenom II X4 955 Black 3.2GHz 125W Box AM3/2+
Grafik: Club 3D HD 4850 Overclocked Edition (512 MB)
HDD: Seagate baracuda 7200.11 1,5 tb 7200 rpm 30mb buffer 3.5” sata-300
Passer disse sammen? og hvilke ram ville være smartest at tage, hvis man skulle have mellem 4 og 6 GB ram.?
Anders
Da det er dual-channel RAM, vil 2x2GB 1066Mhz DDR2 være ganske fint.
Hvis du vil have 6GB skal du have 2x2GB+2x1GB, og 8GB er selvfølgelig 4x2GB.
Personligt har jeg aldrig haft problemer med Kingston RAM, så jeg vil foreslå du lægger ud med et 2x2GB sæt til 334,-
De få gange jeg har købt 'ekstra gode og dyre RAM, er jeg altid blevet skuffet, og jeg mener ikke det kan betale sig at kigge efter de dyrere sæt på listen, der som oftest ikke giver mere end 1-2% højere hastighed pga. en anelse lavere latens-tid.
HVIS du har 670,- kan du selvfølge smække 2 sæt i så du har 8GB, men medmindre du køre flere VMs og alt muligt andet i baggrunden, er det ikke nødvendigt.
Hvis du vil have 6GB skal du have 2x2GB+2x1GB, og 8GB er selvfølgelig 4x2GB.
Personligt har jeg aldrig haft problemer med Kingston RAM, så jeg vil foreslå du lægger ud med et 2x2GB sæt til 334,-
De få gange jeg har købt 'ekstra gode og dyre RAM, er jeg altid blevet skuffet, og jeg mener ikke det kan betale sig at kigge efter de dyrere sæt på listen, der som oftest ikke giver mere end 1-2% højere hastighed pga. en anelse lavere latens-tid.
HVIS du har 670,- kan du selvfølge smække 2 sæt i så du har 8GB, men medmindre du køre flere VMs og alt muligt andet i baggrunden, er det ikke nødvendigt.
Så vidt jeg kan se så er alle de bundkort AMD2+ sockets, og så vidt jeg har forstået så er den eneste forskel på AMD2+ og AMD3 sockets at AMD3 kan tage DDR3, som er meget dyere og kun lidt bedre end DDR2.
Men er der ingen anden fordel ved et bundkort med AMD3 socket ?
Så vidt jeg kan se så er alle de bundkort AMD2+ sockets, og så vidt jeg har forstået så er den eneste forskel på AMD2+ og AMD3 sockets at AMD3 kan tage DDR3, som er meget dyere og kun lidt bedre end DDR2.
Men er der ingen anden fordel ved et bundkort med AMD3 socket ?
Ikke noget nævneværdigt, nej. Eneste store forskel ligger i at AM3 bundkort kun kører DDR3. Og det er i mange tilfælde langsommere end DDR2 netop pga. den større latens-tid, der normalt er ~40% højere på DDR3.
Mener det også var Anandtech der skrev at DDR3 først begynder at folde sig ud ved 1666MHz og mere, da den højere hastighed kan kompensere for latens-tiden.
Mener det også var Anandtech der skrev at DDR3 først begynder at folde sig ud ved 1666MHz og mere, da den højere hastighed kan kompensere for latens-tiden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.