mboost-dp1

Valg af grafikkort

Gå til bund
Gravatar #1 - KajaK
25. mar. 2009 17:39
Hej. Jeg er den heldige vinder af en Dell Optiplex GX620 med en Pentium 4 HT Processor (http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/optix_gx620?c=us&cs=22&l=en&s=dfh). Dog uden et grafikkort, hvilket leder mig til mit spørgsmål; Jeg kan se at et normalt grafikkort ikke ville passe fysisk i størrelsen, og derfor ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal søge efter!? Kan det ikke passe at pc'en understøtter op til et 256MB grafikkort? Leder egentlig mest bare efter et billigt og funktionelt, så håber i kan hjælpe mig.
Gravatar #2 - vandfarve
25. mar. 2009 19:01
Dells hjemmeside skrev:
We're Sorry

The page you requested may no longer exist on Dell.com
Gravatar #3 - KajaK
25. mar. 2009 19:06
Gravatar #4 - kimx
25. mar. 2009 19:21
Nu ved jeg ikke hvad dit budget er men et ati hd 4670 ville da være et forslag.
Gravatar #5 - reefermadness  
25. mar. 2009 19:40
Kommer an på hvilken formfactor det er... De fleste optiplex'er kommer i flere størrelser.. så afhængig af det skal du enten have et almindeligt formfaktor kort, eller et halv højde kort..
Gravatar #6 - Killa
26. mar. 2009 00:19
Om du overhovedet kan sætte et grafikkort i, kommer an på hvilke udvidelsesporte der er. Der er sandsynligvis mindst én PCI-port. Du kan godt få nogle ældre grafikkort til PCI, men det får du ikke meget ud af. Skal du have et grafikkort der er væsentligt bedre end dit onboard grafik, skal der være en AGP eller PCI-express x16 port. For at finde ud af hvad der er, kan du: 1. Åbne maskinen (evt. garanti ryger nok) 2. Ringe til Dell.

Desværre sker det at AGP / PCI-express porte bliver sparet væk når der er onboard grafik.

Mht. hvor mange ram der kan være på grafikkortet... Finder du et kort med 10GB burde der ikke være noget problem med at bruge det. Jeg mener dog at 32-bit versionerne af Windows har en begrænsning på max 4GB ram totalt.
Gravatar #7 - Clauzii
26. mar. 2009 00:56
#6:
Et grafikkort med 10GB RAM :O - Du mener vel 1GB ;)
De skriver også på Dells GX620 side at den har PCIe(xpress) x16.

Og hvis kortet kan være der, så gør som #4 siger :D
Gravatar #8 - Clauzii
26. mar. 2009 01:04
#5:
Så vidt man kan se på billederne på Dells side, er PCIe lavet med et risercard, da kortet er lodret når maskinen er lodret, og man kan derfor godt bruge et normal størrelse kort. Det ligner en normal bagplade på eksemplet med et ATI X600.
Gravatar #9 - Killa
26. mar. 2009 01:24
Clauzii (7) skrev:
#6:
Et grafikkort med 10GB RAM :O - Du mener vel 1GB ;)
De skriver også på Dells GX620 side at den har PCIe(xpress) x16.

Og hvis kortet kan være der, så gør som #4 siger :D

Er nu godt klar over at det nok ikke findes. Det var for at fortælle at der ikke er nogen begrænsning :)

Nej, de skriver ikke er, men at den kan fås med PCIe. Der er tre muligheder:
1. X600 med 256MB RAM (PCIe)
2. X600 med 128MB RAM (PCIe)
3. Onboard grafik

Der står ikke nogen steder at der er en PCIe-port hvis man vælger onboard grafik.
Gravatar #10 - reefermadness  
26. mar. 2009 07:03
#8 Det er rigtigt... Men nogle af maskinerne skal du have halvhøjde kort til.. Kan ikke lige huske om det er tilfældet med GX620
Gravatar #11 - KajaK
26. mar. 2009 09:23
Hej, og tak for svarene. Problemet for mig er nemlig at der ser ud til at der skal et halv-størrelse kort i. Det begrænser mulighederne lidt. Ved ikke om de hedder noget specielt når de er mindre end normalt, men det ville da være lidt trist at købe et grafikkort der ikke passer fysisk.
Gravatar #12 - KajaK
26. mar. 2009 09:54
Har lidt kig på denne... tror den ville passe i: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=482...
Gravatar #13 - paradise_lost
26. mar. 2009 10:02
KajaK (12) skrev:
Har lidt kig på denne... tror den ville passe i: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=482...

Virkeligt et low end kort. Du skal ikke regne med at få den vilde ydelse ud af det kort
Gravatar #14 - Clauzii
26. mar. 2009 15:03
#12:
Du postede et link til en GX620, men det er altså ikke med det kabinet så??

Men jeg gir' mig, da CNET har testet en udgave hvor der ganske rigtigt kun er plads til et halvhøjde kort. Men det er da træls at noget med samme modelnummer kan være SÅ forskelligt i opbygning. Det burde forbydes ;)

--

Diamond har lavet et HD4550 som low profile, men er vist ikke at få herhjemme. Hvis du ikke skal spille de vilde spil, men vil se film og alm. desktop ting, er et 4350 et ok kort.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login