mboost-dp1

varm grafikkort

Gå til bund
Gravatar #1 - Masterq
4. jan. 2012 15:18
hej alle

jeg sigger med et grafikkort som bliver varm når jeg spiller worldofwarcraft
min gpu viser 80-90 grader og fan speed på 60 80 %
jeg har rengjort den og det hele.
jeg crasher under mit spil efter ca 1 time hvor skærmen hvis mange farver så er der kun en ting at gøre slukke for maskinen.

data på det grafikkort jeg har i dag
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_8800_...

er der noge nsom kan hjælpe mig med evt hvilket grafikkort jeg skal købe skal ikke koste så meget.

og et andet spørgsmål kan man på nogen måde skrue op for ens fan spped på evt køleren i pcen

håber på jeres hjælp her

hilsen masterq
Gravatar #2 - snesman
4. jan. 2012 15:23
Troede du mente et "varmt" grafikkort. Den skal under Køb/Salg- kategorien nemlig.

Jeg kan i øvrigt ikke hjælpe.
Gravatar #3 - Mnc
4. jan. 2012 19:03
Masterq (1) skrev:
skal ikke koste så meget

Protip: Fortæl os hvad dit budget lyder på.

1) Hvor mange penge har du, som du max kan bruge - hvis man finder et skide godt tilbud.
- absolutte maximum, ikke "gerne omkring".

2) Hvor billigt skulle kortet "helst" være.

Så har folk lidt at arbejde med.

Eksempel skrev:
Jeg har max 1800, som jeg kan bruge på et nyt grafikkort. Men jeg så gerne, at det kostede nærmere de 1500.

Sig forresten også ligeom du har præferencer er fanboy. Altså om det skal være NVIDIA eller AMD.
Gravatar #4 - Emil
4. jan. 2012 19:27
#1 > Jeg har også et 8800 GT.... de er, så vidt jeg har forstået, notorisk kendte for at blive sindssygt varme. Mit ligger på 82°C idle og ~90°C ved brug.

Maksimal driftstemperatur er 105°C, så du burde nok ikke crashe.

Men af hvad jeg har kunnet læse mig til på nettet, så er der ikke meget andet for end at få noget bedre ventilation i kabinettet, eller evt. montere en blæser mere direkte på grafikkortet.
Gravatar #5 - izym
4. jan. 2012 20:52
Før du køber et nyt grafikkort, vil jeg anbefale dig at se på ventilationen i dit kabinet. Du kan evt. også hente MSI Afterburner (virker ikke kun til MSI grafikkort) og lave en custom fan profil.

Du kan også bruge programmet til at få et overlay (in-game), der viser temperatur etc., så du kan se temperatur ved crash.

En anden side af sagen er, at 90 grader ikke burde være nok til, at hele svineret crasher. Jævnfør specifikations siden på det link du har givet, er den maksimale temperatur 105 grader. Der er alligevel et stykke fra 90 grader og op til 105 grader. Hvad siger resten af dine temperaturer omkring crash?

En lidt billigere løsning, hvis det altså er grafikkortet der er problemet, er at installere en aftermarket køler på grafikkortet.

Det kræver dog, at der er tale om et grafikkort lavet efter referencedesign samt at du ikke er helt elektronikforskrækket. Hvis du ikke har prøvet, at samle en PC selv kan jeg ikke anbefale det.

Hvis det er noget du er frisk på, og mener du er i stand til, kan jeg anbefale kølere fra Arctic Cooling. Jeg har selv en Accelero Xtreme Plus II på mit GTX 580, og den køler væsentlig bedre end stock køler. Jeg tror det gik fra ca. 85 grader til ca. 60-65 grader ved load.
Gravatar #6 - Masterq
4. jan. 2012 21:29
hej Alle
til Minc
jeg vil ikke give mere end 1000 kr for et nyt kort, da jeg enger med inden for det næste havle år skal have en anden pc

til IZYM
jeg vende tilbage til sig efter jeg har afprøvet dit forslag ang MSI afterburner

det andet er jeg ikke helt tryk ved da jeg ikke besidder nogen elektronik fingre :)
men er glad for jeres info super nice

masterq
Gravatar #7 - meh
4. jan. 2012 23:12
Hvis det har virket så skal det også virke nu;
Så der er noget der har ændret sig fra det virkede til nu.
Du kender sikkert det classiske;
- Fjern støv.
- Pil ud og Sæt i (Hvis du kan),
Primært grafikkort/ram/cpu og kabler til psu,bundkort,gfx,osv

Opdater driver; en ny patch i spillet kan snakke med driveren på en anden måde og er driveren ikke med på den kan det crashe.

Stock kølere er rigelige hvis de ikke er defekte og virker som de skal.

Har du en fejl besked ?
Enten fra spilles log eller bsod eller eventviewer ?

Masterq (1) skrev:
skal ikke koste så meget
Det er meget du kan gøre før du behover at punge ud.
Gravatar #8 - Emil
5. jan. 2012 07:24
Nu vi har gang i tråden her, så kan nogle af jer måske hjælpe mig.

Mit nuværende 8800 GT er kun en midlertidig låneløsning, da mit gamle grafikkort stod af.

Jeg går meget (læs MEGET) op i, at min computer skal være støjsvag. Jeg er derfor p.t. i mine overvejelser omkring et nyt grafikkort, og vil egentlig gerne have et passivt, altså uden køler.

Det eneste problem er, at de store af slagsen har en gigantkøler, som gør grafikkortet så langt, at det ikke kan være i mit kabinet.

P.t. er eneste mulighed derfor: ASUS ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP)

Mit spørgsmål er derfor - performer dette kort ringere end mit 8800 GT? Jeg spiller ikke det helt store i spil, men kører gerne en del 1080p-video, til tider på flere skærme af gangen.

Finders der ellers alternative kort, evt. med en MEGET MEGET støjsvag blæser?
Gravatar #9 - Mnc
5. jan. 2012 07:29
izym (5) skrev:
Før du køber et nyt grafikkort

Grunden til at det var dét jeg bed fast i, er at det er et forholdsvis low-end kort efterhånden - selv til WoW som ellers er meget CPU sulten.

Masterq (6) skrev:
jeg vil ikke give mere end 1000 kr for et nyt kort, da jeg enger med inden for det næste havle år skal have en anden pc

Hvis du alligevel har planer om en ny PC, så ville jeg gå en af to veje...

1) Hvis kortet vil passe i din maskine, så kan du købe et PCIe x16 grafikkort, som du kan sætte i din maskine nu, og så flytte over i den nye maskine når du køber den. Så behøver du ikke spare på det, men kan se det som en investering i den kommende maskine.

2) Hvis WoW er dit primære spil, så kan en CPU upgrade muligvis give dig et bedre boost "her og nu".

Hvis resten af din maskine er på alder med dit grafikkort, så skal du regne med at bundkort, CPU & RAM skal opgraders samtidigt, da der har været et generationsskifte siden da.
Gravatar #10 - Mnc
5. jan. 2012 07:44
Kortet du har fundet er et NVIDIA GeForce GT 520. Det er et "low end" kort af den, så vidt jeg ved, nyeste generation.

Min logik fortæller mig at 520 skulle være et bedre kort, men google siger at 8800 burde være dets overmand, på trods af at der er en del generationer imellem.
x2x = low end, x8xx = high end.

Hvis du vil have et støjsvagt grafikkort, så ville jeg kigge på aftermarket køling istedet. Find en effektiv køler, så den ikke brøler når det ikke er nødvendigt.

Emil (8) skrev:
men kører gerne en del 1080p-video

Det skulle ikke have noget med dit grafikkort at gøre. :)
Gravatar #11 - rasmusssen
5. jan. 2012 07:49
Emil.
Jeg kan anbefale denne køler og så et et midrange grafikkort jeg bruger den selv med et ATI 4670 1GB og de fans der er på køleren er på laveste indstilling og de kan ikke høres
Gravatar #12 - Emil
5. jan. 2012 08:11
Mnc (10) skrev:
Det skulle ikke have noget med dit grafikkort at gøre. :)

Troede hardware-accelereret decoding foregik i grafikkortet. My bad :)

Mnc (10) skrev:
Hvis du vil have et støjsvagt grafikkort, så ville jeg kigge på aftermarket køling istedet. Find en effektiv køler, så den ikke brøler når det ikke er nødvendigt.

rasmusssen (11) skrev:
Jeg kan anbefale denne køler og så et et midrange grafikkort jeg bruger den selv med et ATI 4670 1GB og de fans der er på køleren er på laveste indstilling og de kan ikke høres

Jeg vil helst slippe for selv at skulle montere noget efterfølgende. Jeg er blevet for gammel til den slags :)
Gravatar #13 - Plimmer
5. jan. 2012 08:40
Emil (12) skrev:
Troede hardware-accelereret decoding foregik i grafikkortet. My bad :)

Kan det også sagtens, så "your good".

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=635164

Kunne være den havde interesse, bare husk at hvis du har passive elementer i din PC, så skal du meget gerne have et godt airflow i dit kabinet.
Gravatar #14 - Emil
5. jan. 2012 08:50
Plimmer (13) skrev:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=635164

Kunne være den havde interesse, bare husk at hvis du har passive elementer i din PC, så skal du meget gerne have et godt airflow i dit kabinet.

Jeg tror vi har en vinder her. Jeg siger mange tak. Jeg har en 120 mm blæser i for og en i bag sat til 7V. Så håber jeg, det er nok.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login