mboost-dp1
Vejledning: Nyt rat til PC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Okay, this is it! This is what I expect you to do! This is what you have been waiting for, training for and looking forward the last thousands of posts. Prepare...
Jeg står og skal købe et nyt rat til min PC, og jeg er faldet over to produkter, som jeg gerne vil have jeres vurdering af.
Nettet er stort set blevet støvsuget for forskellige anmeldelser og reviews af disse to bad boys, men intet slår Newz.dk-panelets almægtige viden. En kort præsentation følger her:
Den første udfordrer:
Logitech MOMO Racing Force Feedback Wheel med en pris på min. 555 kroner og består af 180 kilo ren ondskab.
Pros:
- Rigtig gode reviews (bedre end Logitech Formula Force EX Jeg-skal-give-dig-skal-jeg)
- Relativ billig pris
- Rattet kan rotere 240 grader (mod 180 grader for Formula Force)
Cons:
- Ser lidt fesen ud
- Er cirka 100 kroner dyrere end Logitech Formula Force
- Fylder meget
- Er utroligt gammelt
Den anden udfordrer:
Logitech Formula Force EX , som står i det rrrrrrøde hjørne, vejer hele 125 kilo, flyver som en sommerfugl, stikker som en bi og koster min. 443 kroner.
Pros:
- Har fået næsten lige så gode reviews
- Ser bedre ud
- Fylder mindre
- Er 100 kroner billigere
Cons:
- Kan kun bevæge rattet i 90 grader til hver side
- Er ligeledes baseret på et utroligt gammelt design
What to do, what to do?
Jeg står og skal købe et nyt rat til min PC, og jeg er faldet over to produkter, som jeg gerne vil have jeres vurdering af.
Nettet er stort set blevet støvsuget for forskellige anmeldelser og reviews af disse to bad boys, men intet slår Newz.dk-panelets almægtige viden. En kort præsentation følger her:
Den første udfordrer:
Logitech MOMO Racing Force Feedback Wheel med en pris på min. 555 kroner og består af 180 kilo ren ondskab.
Pros:
- Rigtig gode reviews (bedre end Logitech Formula Force EX Jeg-skal-give-dig-skal-jeg)
- Relativ billig pris
- Rattet kan rotere 240 grader (mod 180 grader for Formula Force)
Cons:
- Ser lidt fesen ud
- Er cirka 100 kroner dyrere end Logitech Formula Force
- Fylder meget
- Er utroligt gammelt
Den anden udfordrer:
Logitech Formula Force EX , som står i det rrrrrrøde hjørne, vejer hele 125 kilo, flyver som en sommerfugl, stikker som en bi og koster min. 443 kroner.
Pros:
- Har fået næsten lige så gode reviews
- Ser bedre ud
- Fylder mindre
- Er 100 kroner billigere
Cons:
- Kan kun bevæge rattet i 90 grader til hver side
- Er ligeledes baseret på et utroligt gammelt design
What to do, what to do?
Hvis du vil have noget der er solidt og holder i længden, bliver du nød til at spare lidt sammen og købe et Logitech G25 eller G27.
De 2 du har kig på i forvejen er, efter min mening, ikke holdbare nok til seriøst brug. Men hvis det skal være en af dem, så vil jeg nok vælge MOMO rattet.
De 2 du har kig på i forvejen er, efter min mening, ikke holdbare nok til seriøst brug. Men hvis det skal være en af dem, så vil jeg nok vælge MOMO rattet.
Som i enhver anden tråd: Hvad skal <xxx> hardware bruges til?
De to ret er godkendt til, hvad skal vi kalde det, once-in-a-while bilspil. Men skal der køres mere seriøst og i længere perioder, bliver du altså træt af de to. Der er en hel del mangler ved begge. Som #3 nævner er G25 langt at fortrække, du kan få et middelbrugt til omkring 800kr, og et nyt for 1400 (så vidt jeg husker).
Bevares, det er noget dyre, men det er også markant bedre!
*btw; hvis prisrammen er og bliver 500kr, og rattet skal bruges til lidt need for speed, så ville jeg gå efter MOMO-rattet. Dermed ikke sagt, jeg anbefaler det.
De to ret er godkendt til, hvad skal vi kalde det, once-in-a-while bilspil. Men skal der køres mere seriøst og i længere perioder, bliver du altså træt af de to. Der er en hel del mangler ved begge. Som #3 nævner er G25 langt at fortrække, du kan få et middelbrugt til omkring 800kr, og et nyt for 1400 (så vidt jeg husker).
Bevares, det er noget dyre, men det er også markant bedre!
*btw; hvis prisrammen er og bliver 500kr, og rattet skal bruges til lidt need for speed, så ville jeg gå efter MOMO-rattet. Dermed ikke sagt, jeg anbefaler det.
#3 og 4:
Jeg tænkte det sgu godt. Så seriøst er det heller ikke, da jeg droppede GTR2 pga. sværhedsgraden og nu er gået over til Need For Speed: Shift, som burde være mere mig - lidt mere arkade, men stadig også en snert af realisme.
Derfor har jeg ikke lyst til at smide +1.000 kroner efter et rat, som jeg højst sandsynligt kun får brug for til dette spil.
Jeg tænkte det sgu godt. Så seriøst er det heller ikke, da jeg droppede GTR2 pga. sværhedsgraden og nu er gået over til Need For Speed: Shift, som burde være mere mig - lidt mere arkade, men stadig også en snert af realisme.
Derfor har jeg ikke lyst til at smide +1.000 kroner efter et rat, som jeg højst sandsynligt kun får brug for til dette spil.
Mange tak for alle jeres gode råd. Beslutningen er nu taget, og jeg går efter MOMO-rattet (selvom det ser überfesent ud!).
Lige pt. er jeg dog travlt beskæftiget med at spille D2-klonen Torchlight, som faktisk er alle 20 dollars værd.
Jeg kan klart anbefale det, men hvis du er til action-RPG, så vælg som minimum Hard. Normal er åbenbart for tøser... og vandfarve, tilsyneladende.
Lige pt. er jeg dog travlt beskæftiget med at spille D2-klonen Torchlight, som faktisk er alle 20 dollars værd.
Jeg kan klart anbefale det, men hvis du er til action-RPG, så vælg som minimum Hard. Normal er åbenbart for tøser... og vandfarve, tilsyneladende.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.