mboost-dp1
Vejledning til opgradering af computer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey, jeg er nu blevet enig med mig selv om at det er på tide med en kraftig opgradering af min elskede computer. Så derfor vil jeg lige høre alle jer kloge hoveder herinde om det er nogle fornuftige ting jeg har valgt til den :D
AMD Black Edition AMD Phenom II X2 550 / 3.1 GHz
XFX - Radeon HD 4890, 1024MB DDR5
Gigabyte - GA-790XTA-UD4, AMD 790X / SB750 chipset
Kingston - 2x2048MB, PC10664 DDR3-1333
Jeg har en Corsair psu på 520W, harddiske og kabinet. Og regner jeg med at smide vandkøling på den..
Det kommer til at koster cirka 3.400 hos shg, og vil gerne prøve at holde mig der omkring. Selvfølgelig hvis man kan få helt vildt meget mere/bedre/hurtigere/kraftigere ting til ikke særlig meget mere er jeg selvfølgelig interesseret i det :D
AMD Black Edition AMD Phenom II X2 550 / 3.1 GHz
XFX - Radeon HD 4890, 1024MB DDR5
Gigabyte - GA-790XTA-UD4, AMD 790X / SB750 chipset
Kingston - 2x2048MB, PC10664 DDR3-1333
Jeg har en Corsair psu på 520W, harddiske og kabinet. Og regner jeg med at smide vandkøling på den..
Det kommer til at koster cirka 3.400 hos shg, og vil gerne prøve at holde mig der omkring. Selvfølgelig hvis man kan få helt vildt meget mere/bedre/hurtigere/kraftigere ting til ikke særlig meget mere er jeg selvfølgelig interesseret i det :D
sissy (6) skrev:Jeg regner med at den primært skal bruges til spilning.. Så derfor kun to kerner.. Men vil det give en masse mere at få flere kerner??
Ja, altså. Så er det jo nok mere en smags sag. Jeg er sådan en tosse der normalt har 117 ting åbne på én gang, også selv om jeg spiller. Der kan jeg godt mærke at det har en fordel. :)
Hvis du normalt bare har medie afspilleren og et spil åbent. Så er der vel ikke behov for mere.
EDIT: Men jo. Flere kerner kan godt anbefales.
Lidt svært at sige hvad retning det går i pt.
Nvidia vil gerne pimpe deres PhysX halløj, intel mener at spiludviklerne skal til at bruge deres cpu'er noget mere. Det nye batman spil brugte ikke alle kerner til rådighed, men Ghostbusters enginen kunne skalere op til 8 kerner. John Carmack tror slet ikke på PC'en som platform, Valve og Blizzards spil kan køre på alt.
Sæt dig et budget og se hvad du kan få for det, det plejer at være mit råd tiil folk der vil ud og investere i ny spil computer.
Nvidia vil gerne pimpe deres PhysX halløj, intel mener at spiludviklerne skal til at bruge deres cpu'er noget mere. Det nye batman spil brugte ikke alle kerner til rådighed, men Ghostbusters enginen kunne skalere op til 8 kerner. John Carmack tror slet ikke på PC'en som platform, Valve og Blizzards spil kan køre på alt.
Sæt dig et budget og se hvad du kan få for det, det plejer at være mit råd tiil folk der vil ud og investere i ny spil computer.
sissy (9) skrev:Okay ændre cpu'en til en AMD Phenom II X3 720 Black Edition...
Og mange tak for hjælp til jer allesammen :D
Den var 100% et godt valg for et års tid siden, og jeg tror (mener) ikke, at AMD har sendt en CPU på markedet siden, der er lige så god.
Det er derfor et godt valg. Når du en dag bliver træt af stock-frekvensen, så kan den clockes meget højt, meget nemt. Køb en ordentlig køler og google efter nogle retningslinier, og så har du en seriøs AMD-processor.
:)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.