mboost-dp1
Vista downgrade til XP problem
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej;
Er der nogle der har en løsning på hvorfor en Acer M5640 giver følgende fejlmeddelse når jeg forsøger at installere XP med SP3 i stedet for vista.
PC'en kører pt med en WDC WD5000AAJS disk.
Når jeg booter fra XP Installations CD'en og den er færdig med at indlæse div. drivere, blue screener PC'en og kommer med fejlmeddelelsen: (i forkortet udgave)
Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned.
Kontroller PC'en for virus og fjern evt. nyligt nyinstallerede harddiske eller harddiskcontrollere. Sørg for at harddisken er korrekt konfigureret og afsluttet
Kør CHKDSK /F for at kontrollere om harddisken er beskadiget
Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000007B (0xF78D2524,0xC0000034, 0x00000000,0x00000000
Det tyder på at driveren til disken måske mangler i SP3. Er der nogle der har haft samme eller tilsvarende problem.?
M.v.h.
Icerider
Er der nogle der har en løsning på hvorfor en Acer M5640 giver følgende fejlmeddelse når jeg forsøger at installere XP med SP3 i stedet for vista.
PC'en kører pt med en WDC WD5000AAJS disk.
Når jeg booter fra XP Installations CD'en og den er færdig med at indlæse div. drivere, blue screener PC'en og kommer med fejlmeddelelsen: (i forkortet udgave)
Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned.
Kontroller PC'en for virus og fjern evt. nyligt nyinstallerede harddiske eller harddiskcontrollere. Sørg for at harddisken er korrekt konfigureret og afsluttet
Kør CHKDSK /F for at kontrollere om harddisken er beskadiget
Tekniske oplysninger:
*** STOP: 0x0000007B (0xF78D2524,0xC0000034, 0x00000000,0x00000000
Det tyder på at driveren til disken måske mangler i SP3. Er der nogle der har haft samme eller tilsvarende problem.?
M.v.h.
Icerider
http://support.microsoft.com/kb/324103/da
Jeg ville gætte på storage driveren ikke rigtigt spiller med kontrolleren. Så du kunne prøve at finde en ny på acer's hjemmeside og smide den på en diskette og trykke F6 under opstarten til windows installationen.
Jeg ville gætte på storage driveren ikke rigtigt spiller med kontrolleren. Så du kunne prøve at finde en ny på acer's hjemmeside og smide den på en diskette og trykke F6 under opstarten til windows installationen.
Tak for rådet. Prøver at kigge på Acers hjemeside og skal så lige have fat i en USB diskettestation :-(
du kan også integerere driveren på windows disken via Nlite programmet
Men forsøg til at starte med at se om du kan sætte BIOS til at køre med SATA diskcontrolleren i legacy/compatible/IDE mode og på den måde få windows til at installere
Bagefter kan du smide de rigtige drivere ind og rette til AHCI eller hvad det nu er det hedder, når den kører native SATA
Men forsøg til at starte med at se om du kan sætte BIOS til at køre med SATA diskcontrolleren i legacy/compatible/IDE mode og på den måde få windows til at installere
Bagefter kan du smide de rigtige drivere ind og rette til AHCI eller hvad det nu er det hedder, når den kører native SATA
Lyder ikke som et AHCI/Compat-problem i mine ører.
Anyways, her er der en succes-historie om at installere WinXP på din maskine:
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t64...
Det ser fandme noget indviklet ud at få de rigtige drivere, men han påstår jo det virker.
Anyways, her er der en succes-historie om at installere WinXP på din maskine:
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t64...
Det ser fandme noget indviklet ud at få de rigtige drivere, men han påstår jo det virker.
Det virker helt OK. Fik fat i et diskettedrev og pakkede driveren ud herpå.
F6 og efterfølgende installation af XP unden problemer.
Dog har jeg stadig et gult spørgsmåltegn på lydenheden.
Selv om audio driveren til lydkortet er installeret korrekt.
Lydkortet virker dog fint på maskinen. Så jeg tror jeg stopper her og er jule-tilfreds.
Mange tak for de fede links. Fulgte det til punk og prikke og alt flaskede sig.
Det ville have taget lang tid hvis ikke I havde været villige til rundhåndet at dele info.
Tak for hjælpen og god jul til jer alle.
F6 og efterfølgende installation af XP unden problemer.
Dog har jeg stadig et gult spørgsmåltegn på lydenheden.
Selv om audio driveren til lydkortet er installeret korrekt.
Lydkortet virker dog fint på maskinen. Så jeg tror jeg stopper her og er jule-tilfreds.
Mange tak for de fede links. Fulgte det til punk og prikke og alt flaskede sig.
Det ville have taget lang tid hvis ikke I havde været villige til rundhåndet at dele info.
Tak for hjælpen og god jul til jer alle.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.