mboost-dp1

Vurdering af grafikkort

Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. aug. 2011 05:51
Er der nogen herinde der har erfaring mht. de forskellige mærker inden for grafikkort? Har aldrig beskæftiget mig med andet end Sapphire og HIS, og ville egentlig bare vide hvad forskellen er - hvis der er nogen forskel - mellem de forskellige producenter..

Har kigget på kort fra XFX, nogen der har nogle erfaringer? :D

(Kortene er XFX Radeon 5770)
Gravatar #2 - Mnc
30. aug. 2011 06:12
Mærke != producent.

Men for at kommentere på dit spørgsmål, så tvivler jeg på at du vil opleve forskelle på umoddede udgaver, af samme kort fra Asus vs MSI. Eksempelvis.

Det eneste der kan være af 'større' forskelle, vil nok være holdbarheden og hvor ofte en producent laver fejlbehæftede kort.

Det eneste jeg kan sige hertil, er at du bør vælge en producent som ikke har et dårligt ry, og som har været på markedet i noget tid.

Sapphire har været på markedet i en årrække, men jeg kender ikke noget til deres ry. Jeg havde et sapphire kort for mange år siden, og havde ikke nogen problemer med det (ud over hvad jeg kom ud for, i ATI's drivere).
Jeg har også haft Asus og MSI grafikkort, uden problemer.

HIS kender jeg ikke.

TL;DR
I DON'T KNOW. Køb fra en velkendt producent.
Gravatar #3 - Plimmer
30. aug. 2011 07:53
Nogle af de helt store producenter laver enkelte udgaver som afviger grundlæggende fra standard designet, som f.eks. Sapphires Toxic serie.

Udover det er der en del af producenterne der laver serie med bedre/anderledes køling, Asus' DirectCU kunne være et eksempel på det.

Hvis du kigger i den billige ende af hvert mærke er de ens udover farven på kassen.
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. aug. 2011 14:20
Plimmer (3) skrev:

Hvis du kigger i den billige ende af hvert mærke er de ens udover farven på kassen.

Dvs at mærker som f.eks ASUS og Sapphire er bedre end billige mærker som Club 3D?

Men chip-wise, så er det mere eller mindre det samme, altså, hynix ram osv?
Gravatar #5 - Listesen
30. aug. 2011 14:32
Jeg købte et Club3D HD4890 for lidt over 2 år siden, det spiller stadig 100%, og jeg har ingen problemer haft med det.

Jeg tror at du langt hen ad vejen - hvis du ikke køber de ovenfor nævnte "specialmodeller" med ekstra køling eller whatever - ikke mærker den store forskel på grafikkortene uanset producent.

Dog kan du komme ud for at have fået lidt ekstra godt med i kassen f.eks. spil eller lignende hos de dyrere producenter.
Min bundle fra Club3D indeholdt dog både alle de adaptere jeg kunne drømme om og ekstra strømkabel hvis jeg skulle få brug for det.
Gravatar #6 - Plimmer
30. aug. 2011 15:03

Nej, de billige Asus modeller er nøjagtigt det samme som Club 3D, HIS osv.

Hvordan og hvem der har samlet de forskellige kort kan self. godt variere, men hvis du har 2 kort fra 2 forskellige producenter lavet på nVidia/AMD's standard specifikationer yder de det samme, men prisen kan sagtens variere.
Gravatar #7 - m910q
30. aug. 2011 15:11
Jeg har en Sapphire 5770 liggende, hvis du tænker på at købe...

OT:
Du kan tage et kig på diverse charts. Men generelt er forskellen ikke specielt stor. Jeg vælger nok mest ud fra den køling der sidder på dem.
Gravatar #8 - izym
30. aug. 2011 15:49
Ved reference design kort kan du lige så godt tage det, du synes ser pænest ud, eller fra en producent du er helt vild med. Når du vælger et med custom PCB, køler, heatsink, w/e, kan det dog være en god idé, at læse et par anmeldelser. Udover performance, er det også en god idé, at kigge på varme og støjniveau.

Husk på, at man også kan smide en køler på selv, så som Arctic Cooling Accelero XTREME Plus II. Det er relativt let, men kan for det meste kun gøres, hvis man har et reference design kort.
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. aug. 2011 17:09
m910q (7) skrev:
Jeg har en Sapphire 5770 liggende, hvis du tænker på at købe...

Har lige købt to XFX 5770, men en kammerat har et Sapphire 5770, og han snakker også om Crossfire - hvad skal du evt. have for det?

Gav 1.000 for 2 kort der er 9 mdr gamle, det er vel ikke for meget?...

- er faldet af på grafikmarkedet o_O
Gravatar #10 - m910q
30. aug. 2011 17:17
Hvis man kigger på dba er der en der har solgt det til 600kr...

Den befinder sig i Esbjerg, vil helst undgå at sende hvis muligt...

Edit: Det skal dog lige siges at min ikke ser ud som den på dba, det er med en anden køler.
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. aug. 2011 17:21
[quote=m910q (10)]Hvis man kigger på dba er der en der har solgt det til 600kr...

Den befinder sig i Esbjerg, vil helst undgå at sende hvis muligt...

Edit: Det skal dog lige siges at min ikke ser ud som den på dba, det er med en anden køler.[/quote

Hans er også uden Vapor-X ... Vil prøve at høre ham af, og Esbjerg er ikke så langt fra Tønder :)

Går ud fra at om det er Vapor-X, Toxic eller "almindelig" kan være fløjtende ligegyldigt i crossfire - bare det er to 5770 med lige meget ram?
Gravatar #12 - m910q
30. aug. 2011 19:30
Det vil jeg da gå ud fra...
Det er en 1gb model
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login