mboost-dp1

Vurdering af/hjælp til mit setup

Gå til bund
Gravatar #1 - Hamder
19. jul. 2009 16:19
Hej :)

Jeg skal for allerførste gang selv samle min computer, og jeg er kommet frem til dette setup:

CPU: Core 2 Quad Q9550 12 MB
Bundkort: ASUS P5Q SE
RAM: Kingston HyperX 2 x 2 GB
Grafikkort: ZOTAC Geforce GTX 285
Harddisk: Samsung SpinPoint F1 HD103UJ
Kabinet: Antec Three Hundred
Strømforsyning: Corsair TX650W
DVD-brænder: Samsung WriteMaster SH-S223F

Jeg vil gerne vide om tingene passer sammen, om der er nogle problemer med det eller om jeg kan gøre noget bedre med det. Computeren skal bruges til gaming og må ikke koste mere end den allerede gør (hvilket er ca. 7000 kr.)

- Tak på forhånd
Gravatar #2 - Norrah
19. jul. 2009 17:37
Harddisk: Personligt ville jeg hoppe over til WD's greenline, siger ikke du får bøvl med den, men der er mange firmware issues skulle du havde lyst til at smide den i en nas senere.

Bundkort: Socket 775, burde være rigtigt.

Ram: Din pc understøtter DDR2 op til 1200MHz. Aner ikke hvad du har valgt dog? Hvis det er DDR2 så ja.

Gfx: Ja. Tror ikke du kan købe noget i den størrelse der ikke passer ind. :)

Umiddelbart ser det fint ud, god strømforsyning, godt bundkort efter min mening, men der manglede liiiige lidt info hist som måtte googles, find lige ud af hvad for en type ram der er tale om. For det kunne jeg ikke finde på navnet alene.
Gravatar #3 - Hamder
19. jul. 2009 17:48
RAM er DDR2 SDRAM 1066 MHz og har valgt at bruge et XFX GeForce 285 GTX Black Edition grafikkort istedet for :)
Gravatar #4 - Norrah
19. jul. 2009 17:53
#3 Jamen det hele matcher så, så er det jo blot op til dig om det er "pengene" værd... :)
Gravatar #5 - Hamder
19. jul. 2009 17:57
Tak for hjælpen. Om det er pengene værd, det håber jeg ihvertfald :)
Gravatar #6 - Mirk
19. jul. 2009 20:50
Gode valg og det hele ser ud til at matche ja.

Dog, ville jeg lige smide et par hundrede kroner mere for et andet bundkort hvis det var mig!. P5Q Pro eller E i stedet for SE udgaven, den er nemlig Ret så skrabet den SE udgave.. kun 200-300~mere for pro/E udgaven (der er også deluxe, og premium, pris hoppet op til dem er dog lidt højere)
Gravatar #7 - siliankaas
20. jul. 2009 16:04
Jeg regner selv med at samle følgende:

Intel Core 2 Duo E8400, BOX
CoolerMaster Centurion 534, No PSU,Black
Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 2x2048mb
ASUS EAH4850/HTDI/1G, PCI-Express
OCZ SSD 30GB 2.5" Solid State SATAII
ASUS P5Q SE
Corsair CMPSU-400CXEU, 400 Watt PSU

En anden HDD samt GFx og CPU, men vel ellers nogenlunden samme setup?

Overvejer dog på baggrund af Mirk(#6) at købe andet MB

Da du også er en af dem der spørg om hjælp til at samle en PC'er prøv evt. at læs her, og støt mig http://newz.uservoice.com/pages/5218-general/sugge...
<reklame off>
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login